Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Jansen31 mar 2020, 17:47

3423  Yens
Cedric schreef:Ik zou in hun geval aan Bart en Christian elk 1 pasvraag gegeven hebben.
Inderdaad! Dat was wat ik op het moment van de ontknoping dacht: ze gaan ze elk 1 pasvraag geven. Dat zou het eerlijkst geweest zijn.

Frolva schreef:We weten niet wat er met Christian werd afgesproken. Dus als er geen pasvragen beloofd zijn (en wel twee aan Bart), dan zou elk één pasvraag tegen de afspraken zijn.

Het feite dat Christian nadien in de auto (met Bart, Salim en Dorien) zegt "Zeg dan dat je voor pasvragen gaat." doet toch uitschijnen dat hij (al dan niet gespeeld) enkel uitging van de hypothese dat er voor geld werd gespeeld.
Dus logisch ook dat hij geen pasvragen heeft gevraagd.
Indien de afspraak wel zo was, had hij toch anders gereageerd toen bleek dat hij geen pasvragen kreeg.

Ook veelzeggend is zijn (al dan niet gespeelde) verbaasde gezichtsuitdrukking op het moment dat blijkt dat Salim en Dorien voor pasvraagen speelde.
Ik begrijp dit echt niet... Wat voor mij van belang is in deze opdracht, is dat je toch een beloning geeft aan de personen die je hebben voortgeholpen? Je hebt in eerste instantie Christian die zegt dat Bart niet gesprongen heeft en daarna zegt Bart hetzelfde. Dan kan je er redelijkerwijze toch van uit gaan dat het klopt wat ze zeggen. In elk geval beslissen ze toch om Bart als oplossing te geven. Op het ogenblik dat ze bevestiging krijgen dat het correct is, kunnen ze beslissen om Christian en Bart allebei een pasvraag te geven, maar dat doen ze niet. Ze geven twee pasvragen aan Bart, terwijl Christian toch evenzeer hen vooruit geholpen heeft. Waarom?

chicawah.janssen31 mar 2020, 18:23

8153
Misschien denken ze dat Bart de mol is en geven ze hem dus 2 pasvragen en Christian, die ze als kandidaat en bijgevolg "concurrent" beschouwen niets.
Ik vraag mij nog altijd af of Christian echt geloofde dat ze voor de verdubbelaar gingen. Maar als hij gedacht zou hebben dat ze voor pasvragen gekozen hadden, dan zou hij er, in ruil voor de naam, toch gevraagd hebben?
Bij nader inzien had hij beter moeten onderhandelen. Hij kan bv. kunnen zeggen "Ik geef jullie een naam. Als blijkt dat jullie gelogen hebben en toch voor de pasvragen kozen, wil ik 2 pasvragen."
Of is Christian de mol die een goede indruk wil maken door te doen alsof hij voor het geld gaat, terwijl hij maar al te goed beseft dat ze voor de pasvragen kozen? Voor de mol maakt het toch niet uit wie de pasvragen krijgt.
Ik zie in Christian (nog steeds) geen mol, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

Cedric31 mar 2020, 18:29

2834  Uma
Of ze hadden voor de complete mindfuck kunnen gaan door bijvoorbeeld Jolien en Alina elk een pasvraag te geven.
Ze hebben totaal niet meegewerkt, maar mogen het dan wel gaan uitleggen tegenover de anderen :mrgreen:

Frolva31 mar 2020, 18:43

2204
Jansen schreef:Ik begrijp dit echt niet... Wat voor mij van belang is in deze opdracht, is dat je toch een beloning geeft aan de personen die je hebben voortgeholpen?
Van belang in de mol is om (als kandidaat) zo lang mogelijk in het spel te blijven.
Hoe meer pasvragen je hebt, hoe groter de kans dat je de volgende aflevering haalt.

Dus pasvragen gaan uitdelen aan iemand die dat niet gevraagd heeft (per hypothese Christian) zou wel heel dom zijn. 😉

Toegegeven, mijn eerste reactie was ook dat dit heel oneerlijk was tegenover Christian, maar voor zover wij weten heeft hij geen pasvragen bedongen. Hij had het spel maar slimmer moeten spelen.

Klaartje31 mar 2020, 19:54

2245  Uma
Boeiende discussie in de laatste pagina's hierboven. Dat is discussiëren op een niveau dat niet voor mij is weggelegd.

Maar wat ik wel kan zeggen: het is de Mol he mannekes, er wordt hard gespeeld, ook door de Mol. Lees een en ander hierover in het TNVH topic: de speeltijd is voorbij, vanaf nu is het aan de Mol, dat belooft vuurwerk!

Lees straks vooral ook eerst wat voor een geweldige hint bijna verloren ging in de transcriptie van de tweede dagboektekst van de Mol. Die zal jullie allemaal flink 'door elkaar schudden'. Ik zou het eigenlijk anders moeten zeggen, maar die primeur is voor over een paar uurtjes in mijn favoriete topic. 🙂

flore.bruyninckx31 mar 2020, 19:55

13
Volgens mij is het helemaal niet gek dat je als mol niets gaat zeggen zoals Jolien en Alina doen. Daarmee kan je de andere kandidaten op een verkeerd been zetten want je doet alsof je trouw bent aan de groep en je je aan de afspraken houdt. Daardoor gaan ze eerder op Bart, Dorien,Salim en Christian af waardoor dat de mol zelf van onder de radar blijft en respect krijgt. Uiteindelijk maakt het toch niet uit of je je aan de regels houd want er wordt toch geen geld verdient.

Ik zelf zou dat een goede tactiek vinden.

volgens mij is de mol dus Alina of Jolien.

geertn44431 mar 2020, 20:59

236
Klaartje schreef: Maar hoor mij nu bezig: ik heb het nog nooit juist gehad (sinds seizoen 4), behalve dan vorig seizoen met Elisabet. 😉
Ik zou mijn mening ook niet te serieus nemen, want ik heb het ook nog niet dikwijls goed gehad. Dus waarschijnlijk zit ik ernaast (zoals altijd). Maar ik ga dat eten nog eens herbekijken, want als Dorien het was...van die drank.
Soit, dat die GSM zolang rinkelde kan ik ook niet geloven, 1 van die twee heeft dat bewust genegeerd. Dus: een van die twee is de mol.

chicawah.janssen31 mar 2020, 21:19

8153
Of een nepmol...

geertn44431 mar 2020, 21:28

236
Jansen schreef:Dat kan ook... twijfel nu je het zegt, maar doet niets af aan het feit dat Christian meeging in de verdeling 4-3-3 en dat Bart dat doorzien heeft en voor 4-4-2 is gegaan. Dus voor mij logisch dat ze voor het voorstel van Bart gegaan zijn.
Kan het niet gewoon aan het feit liggen dat Bart na Christian kwam en dus op de hoogste was (?) van het bod van Christian, maar Christian niet van het bod van Bart, ik moet dat nog eens herbekijken.

chicawah.janssen schreef:Misschien denken ze dat Bart de mol is en geven ze hem dus 2 pasvragen en Christian, die ze als kandidaat en bijgevolg "concurrent" beschouwen niets.
Ik vraag mij nog altijd af of Christian echt geloofde dat ze voor de verdubbelaar gingen. Maar als hij gedacht zou hebben dat ze voor pasvragen gekozen hadden, dan zou hij er, in ruil voor de naam, toch gevraagd hebben?
Bij nader inzien had hij beter moeten onderhandelen. Hij kan bv. kunnen zeggen "Ik geef jullie een naam. Als blijkt dat jullie gelogen hebben en toch voor de pasvragen kozen, wil ik 2 pasvragen."
Of is Christian de mol die een goede indruk wil maken door te doen alsof hij voor het geld gaat, terwijl hij maar al te goed beseft dat ze voor de pasvragen kozen? Voor de mol maakt het toch niet uit wie de pasvragen krijgt.
Ik zie in Christian (nog steeds) geen mol, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.
Klopt langs beide kanten. Ze kunnen de pasvragen aan Bart gegeven hebben omdat hij de mol was en ze niet aan Chritian wilde gunnen.
Maar het klopt ook dat als de "zopas" tip klopt, dan wist Christian dat er voor pasvragen was gekozen en dat hij dus de schijnheilige kon uithangen die voor het geld ging, zogezegd. Maar dan is ie als mol wel naar huis gespeeld door Bart.
Verder:
- ik vond Christian zijn reactie raar toen Bart zijn 2 vragen kreeg. Waarom zei ie niet gewoon: "hey, ik had een deal voor 3", precies dat hij dat wou verstoppen.
- ik vond het ook raar dat Dorien plots zei "Bart moest er zelfs geen hebben, hij zou de naam gezegd hebben voor 0 pasvragen", doh ?? dat heb ik Bart nooit horen zeggen. Was dit een leugen van Dorien ? en waarom dan ?

barbara.delaere01 apr 2020, 08:47

22
Ik ga hier even mijn mening kort neerpennen.
Naar mijn mening is het feit dat Salim en Dorien gekozen worden als volksvertegenwoordigers het feit dat zij het minst verdacht worden binnen de groep.
Waar ik mij volledig kan in vinden, want ik heb Dorien nog nooit op mijn mollijstje gehad. Ik vind haar gewoon een hele toffe en straffe madam! Eentje die voor sfeer en ambiance zorgt, een beetje de mannelijke Christian. Ik heb al ferm moeten lachen met haar! Ik hoop echt oprecht dat ze er nog lang in blijft. Maar goed ik ben hier om mijn menig te geven over de keuze, niet om mijn menig te zeggen over de kandidaten. 😃

Dus terug naar de keuze van de groep! Ik kan mij niet in beelden dat je als kandidaat voor jou verdachte(n) gaat stemmen. Ik zou dat toch zeker niet doen, want dan geef je de mol gewoon vrij spel toch.

Stel je hebt 2 opdrachten 3 kandidaten moeten bij opdracht 1 en 4 bij opdracht 2 stel nu dat je als mol weet dat er 3 kandidaten echt totaal niks gaan bakken van opdracht 1 zet je die daar toch?

Sluit ik hier bij Dorien en Salim uit als mogelijke mol, nee! Maar doordat GDC zegt:”Dorien en Salim hebben zoPAS...” Ik denk dat hij hier wel degelijk de mol inlicht, tijdens de aflevering was die zopas mij ook al opgevallen. Dus naar mijn mening zit de mol bij de 5 buiten.

Graag jullie mening over mijn bedenkingen. 😃 😃

P.I01 apr 2020, 09:03

12
Jansen schreef:Euh... die redenering kan ik niet volgen... Dus volgens jou denken ze beide dat Bart de mol is, geven ze hem 2 pasvragen die ze evengoed voor hunzelf hadden kunnen houden en dan gewoon tegen Bart zeggen dat de deal niet doorging.

Als ze er van overtuigd zijn dat Christian een kandidaat is, dan hadden ze ook gewoon tegen hem kunnen zeggen, Bart heeft 2 pasvragen geboden dus als jij tevreden bent met 2 pasvragen zijn ze voor jou. Ik zou toch eerder pasvragen afstaan aan een kandidaat dan aan de mol :roll: :roll: .

Nu ruikt dit eerder naar een afrekening van Christian. Mijn bedenking dus: waarom?
Begreep dit ook eerst niet, maar blijkt dus dat Christian zeer vaag deed en zelf niet eenduidig zei dat Bart sprong (wat uiteraard geknipt is). Dus heeft blijkbaar in zijn eigen voet geschoten.

Jansen01 apr 2020, 09:05

3423  Yens
P.I schreef:Begreep dit ook eerst niet, maar blijkt dus dat Christian zeer vaag deed en zelf niet eenduidig zei dat Bart sprong (wat uiteraard geknipt is). Dus heeft blijkbaar in zijn eigen voet geschoten.
Afbeelding

Voor mij toch duidelijk genoeg...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 17