Paar bedenkingen (weet niet of iemand ze al opperde, maar ik dacht van niet):
- Christian neemt de rode koffer en maakt daarbij toch duidelijk de implicatie dat het hem niet uitmaakt wat er in Bart zijn koffer zit --> is het geld, dan is het winst, maar is het een vrijstelling, dan - en zo zei hij het toch? - "blijft het voor iedereen gelijk"
Wil hij daarmee zeggen dat hij vermoedt dat Bart de mol is en dat de kansen dan toch voor iedereen hetzelfde zijn?
- Bart is voor mij een heel clevere gast, maar die rekensom wil hij instant voor passen. Dan lost hij ze toch meteen op. Verder is in de trein ook duidelijk dat 2000 + 1000 + 500 nog een koffer van 1500 openlaat. Ik kan niet begrijpen dat die vrijstelling van Jolien er zo simpel gekomen is. Iedereen weet toch bij De Mol dat er nooit twee koffers/items met hetzelfde bedrag zijn ook. En als je die som dan maakt, klopt het ook niet. Bart is iemand die zoiets normaal altijd doorziet.
Daarom kan hij voor mij de mol zijn. Hij wisselt wel de info over zijn koffer, maar het kan hem niet schelen dat Jolien de vrijstelling pakt? Hij reikt een denkpiste aan de anderen, maar die grijpen niets.
Verder lees ik veel over Alina als mol. Misschien, natuurlijk, ik weet het ook niet. Maar zou zij niet een heel zwakke mol zijn? Of dat moet dan toch de allerlaatste aflevering binnen twee weken duidelijk maken.