Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

david vyncke26 apr 2020, 19:46

 11  Uma
Als Bart straks toch de mol blijkt te zijn, zal ik het een heel teleurstellend seizoen vinden... als de programmamakers toestaan dat de mol nog voor de start van het spel en zonder enige moeite 10200 euro uit de pot kan halen, om er daarna in alle proeven vol voor te gaan en het meeste geld binnen te halen zodat hij niet verdacht is, vind ik volledig in strijd met het opzet van het spel...

Maar ik zal niet teleurgesteld zijn want Alina is mijn mol 😃
Gebruikersavatar

SherlockMolmes26 apr 2020, 19:48

 57
Uit de beelden vind ik juist dat hij het prima nonchalant weg speelt. En of hij gelijk verdacht werd weet je dan pas volgende week (als hij de mol is). Door de kijkers thuis in ieder geval niet, ik zie zelfs voor de finale nog heel veel verdeelde meningen, met Bart hier en daar ook als minst verdacht. Dan slaag je als mol en makers toch weer met deze opzet.
Ach, binnen 2 uurtjes weten we meer. Ik wil alleen zeggen dat ik het jammer zou vinden als mensen Bart een slechte mol zouden vinden puur door deze eerste actie. Mensen oordelen nu al dat hij een slechte mol is terwijl we nog geen idee hebben wat er gebeurd is. Ik zie in Bart namelijk nog steeds een fantastische prachtmol. Maar ik sluit niet uit dat ik mis zit met mijn verdenking. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2020, 19:51

 1690  Sven
We zullen het snel weten, ik ga nu kijken. Tot straks, en voor iedereen, veel succes. 😎
Gebruikersavatar

BeaVer27 apr 2020, 10:36

 1293  Uma
"Omdat we vrienden zijn"

Dit was toch wel de ultieme bevestiging van Alina naar Jolien toe, niet?
(of dat gevoel kreeg ik toch)
Gebruikersavatar

Cedric27 apr 2020, 12:35

 2834  Uma
BeaVer schreef:"Omdat we vrienden zijn"

Dit was toch wel de ultieme bevestiging van Alina naar Jolien toe, niet?
(of dat gevoel kreeg ik toch)
Je hebt het over het stolpen-onderonsje in het gymnasium en niet het vrijstellingsbod, dus de mods zullen het naar het juiste topic moeten verplaatsen, maar inderdaad, dat vond ik ook opvallend. Ik denk dat Alina en Jolien echt BFF's kunnen worden, dus die "omdat we vrienden zijn" vond ik ook een bevestiging van mijn vermoeden van Alina als mol.
Gebruikersavatar

BeaVer27 apr 2020, 12:41

 1293  Uma
ah, ben ik gemist? Deal, Diner, potato patato :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!27 apr 2020, 15:32

 60
Cedric schreef:Je hebt het over het stolpen-onderonsje in het gymnasium en niet het vrijstellingsbod, dus de mods zullen het naar het juiste topic moeten verplaatsen, maar inderdaad, dat vond ik ook opvallend. Ik denk dat Alina en Jolien echt BFF's kunnen worden, dus die "omdat we vrienden zijn" vond ik ook een bevestiging van mijn vermoeden van Alina als mol.
Gilles De Coster zegt ook steeds "beste vrienden" en dergelijke meer. Kon evengoed zijn dat De Mol daar wel zat in de laatste opdracht en dat Gilles De Coster zegt tegen de mol "omdat we vrienden zijn..". In feite zijn er 2 mollen elk seizoen. Degene die alles probeert uit te voeren (Alina dus) en degene die die sabotages bedenken (de producers werken daar aan mee, maar Gilles De Coster is degene die het woord voert plus is presentator). In dit geval kan je dus ook prima zeggen "omdat we vrienden zijn.." 🙂

Ik zat al redelijk snel op Alina, al vanaf de taart-opdracht. Ze belde (Laure werd wat weggehouden van de telefoon) met Els, neemt de verkeerde taart mee en houd Els toch even weg van de glazen. De ene keer versnelt Alina, terwijl Laure zei dat het trager moest gaan en wanneer Alina trager was, was de oriëntatie ook niet dat. Ook al was het de verkeerde taart, de terugkeer was ook niet zo soepel.
Gebruikersavatar

Poirot27 apr 2020, 15:49

 299
Ja, achteraf lijkt alles heel logisch. Dan denk je meestal van: hoe heb ik dat nou niet kunnen zien? Is Alina nu de mol of ben ik nu de blinde mol?
Gebruikersavatar

Klaartje27 apr 2020, 22:12

 2245  Uma
JBB schreef:Ah ik heb hier nog een virtuele weddenschap lopen (met Klaartje denk ik) dat de prijzenpot ondanks die 10000 euro toch vergelijkbaar zou zijn met vorige jaren 😛

Er volgt nog een aflevering he, er zal nog wel een paar duizend euro te verdienen of te verliezen zijn zondag 😉

Ah, JBB, de kogel is door de kerk: eindpot van 22835 euro, dat is ruim tienduizend minder dan vorig jaar, maar toch net boven de 22.000 euro die de inzet was van onze weddenschap voor een virtuele fles champagne. Het was kantje-boordje, het bod van Bart heeft dus toch wel flink ingehakt op de uiteindelijke eindpot. Die tienduizend van het monsterbod van de advocaat is toch nooit echt goedgemaakt, al kan je wel zeggen dat de groep toch 33.035 euro heeft bij elkaar verdiend, als je die 10k van Bart even niet meerekent.

Klein probleempje: ik had een flesje Dom Pérignon klaargezet, maar toen kwamen Bart en Jolien langs en die zijn ermee vandoor gegaan, zoals je hier ziet:

Afbeelding

Het schijnt dat die drank prima matcht met de smaak van een pita. 🙂
Laatst gewijzigd door Klaartje op 27 apr 2020, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Ik heb je, mol!27 apr 2020, 22:57

 60
Heb iets gestuurd 🙂

Een screenshot kan je op je GSM wel makkelijker maken van een momentopname uit De Mol. In volledig beeld zetten, dus je GSM horizontaal houden, en je screenshot maken. Enige nadeel is dat je de tijd ziet. EDIT: Was vergeten dat weg te klikken.

Afbeelding

Nu nog weten hoe je een GIF doet via GSM 🙂
Gebruikersavatar

JBB27 apr 2020, 23:31

 439  Uma
Klaartje schreef:Ah, JBB, de kogel is door de kerk: eindpot van 22835 euro, dat is ruim tienduizend minder dan vorig jaar, maar toch net boven de 22.000 euro die de inzet was van onze weddenschap voor een virtuele fles champagne. Het was kantje-boordje, het bod van Bart heeft dus toch wel flink ingehakt op de uiteindelijke eindpot. Die tienduizend van het monsterbod van de advocaat is toch nooit echt goedgemaakt, al kan je wel zeggen dat de groep toch 33.035 euro heeft bij elkaar verdiend, als je die 10k van Bart even niet meerekent.

Klein probleempje: ik had een flesje Dom Pérignon klaargezet, maar toen kwamen Bart en Jolien langs en die zijn ermee vandoor gegaan, zoals je hier ziet:

Afbeelding

Het schijnt dat die drank prima matcht met de smaak van een pita. 🙂
Haha, heerlijk symbolisch dat ze dan net in de laatste aflevering effectief een fles Dom Perignon leeg zuipen 😂

Het was een toffe virtuele weddenschap, en eigenlijk nog veeeel nipter dan ik had gedacht!
Gebruikersavatar

martin.janssen28 apr 2020, 00:37

 178
Ik weet niet of de programmamakers hier meelezen, anders heb ik een tip, die eigenlijk ook een beetje geïnspireerd is door die heel slim gevonden opdracht met de koffertjes.

Zorg ervoor dat het kopen van een vrijstelling (zoals in aflevering 1) niet alleen voordelen kan hebben maar ook nadelen.
Bijvoorbeeld als volgt. De kandidaat die de vrijstelling heeft gewonnen maakt net als alle andere kandidaten gewoon de test. Misschien gebeurt dit nu ook al. Als deze kandidaat de laagste score behaalt in de test, dan gaat hij dankzij de vrijstelling door naar de volgende ronde. Oneerlijk voor de kandidaat die nu naar huis moet.
Daarom krijgt in dit specifieke geval de kandidaat met de vrijstelling een X aantal negatieve pasvragen voor de volgende eliminatie, waarbij X evenredig is met het bedrag dat is betaald voor de vrijstelling. Bijvoorbeeld 1 per €2000. Nogmaals, alleen als hij de test het slechts had gemaakt en effectief dus is doorgegaan vanwege de vrijstelling.

Hierdoor is er voor de kandidaten die (uit egoïstische motieven) absurd hoge bedragen bieden mogelijk een rem op de hoogte van het bedrag dat ze durven bieden, want er zit dan ook een risico aan vast voor in de volgende eliminatie.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29