Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje09 mar 2020, 13:24

 2245  Uma
JBB schreef:Tja Klaartje, de makers kunnen daarna ook gewoon beslissen dat ze de te winnen bedragen voor de opdrachten een beetje verhogen, toch?
De groepspot zal op het einde echt niet 10000 euro lager liggen dan tijdens de vorige jaren...
Daar wil ik hier en nu eigenlijk wel een virtuele weddenschap met jou voor aangaan! Ik wed voor een virtuele fles champagne dat de eindpot dit jaar niet hoger zal zijn dan 22.000 euro. Dat is ongeveer 10000 euro minder dan vorig jaar (met een Mol die vooraf niet gekozen was), als ik me goed herinner en ook een dikke 5000 of zo minder dan Lloyd als winnaar meekreeg 2 jaar geleden (in een seizoen met een vooraf gekozen Mol, Pieter). Wedden? 🙂
Gebruikersavatar

JBB09 mar 2020, 13:27

 439  Uma
Klaartje schreef:
Daar wil ik hier en nu eigenlijk wel een virtuele weddenschap met jou voor aangaan! Ik wed voor een virtuele fles champagne dat de eindpot dit jaar niet hoger zal zijn dan 22.000 euro. Dat is ongeveer 10000 euro minder dan vorig jaar (met een Mol die vooraf niet gekozen was), als ik me goed herinner en ook een dikke 5000 of zo minder dan Lloyd als winnaar meekreeg 2 jaar geleden (in een seizoen met een vooraf gekozen Mol, Pieter). Wedden? 🙂
Op zo een virtuele weddenschap kan ik niet anders dan hypothetisch 'ja' antwoorden.
Voor een virtuele fles Dom Perignon 😂

Klaartje schreef: Stel dat het hoogste bod 2500 euro was geweest, dan hadden ze nu al een heel mooie som in de pot na aflevering 1: 6500 euro.
Tenzij je dus als programmamaker beslist: de inzet van de eerste proef is 2500 euro (in plaats van 5000). :albino:
Gebruikersavatar

Klaartje09 mar 2020, 14:19

 2245  Uma
De eerste opdracht is meestal toch voor een serieus bedrag, zo was dat toch in de voorbije vier seizoenen: altijd 5000 euro of meer. Zou dus wat opvallen indien het nu een pak lager was.

Maar nu iets anders over deze deal met de Mol:
Ik vond Bart zijn gedrag daar aan het tafeltje, terwijl hij die geldklok maar liet lopen, wel vreemd: hij trok mij eigenlijk te veel "toten". Hij wou de indruk wekken dat hij daar wat "verveeld" zat te wachten, dat die klok naar zijn goesting niet snel genoeg liep. Hij keek zelfs niet naar die klok, zat wat met zijn kop te draaien en te zuchten. Het kwam op mij over als overacting.

Als ik daar zat en ik wou een heel hoog bedrag bieden, dan zou ik geconcentreerder die klok in het oog houden, want het is toch een niet evidente beslissing (als kandidaat) om zo'n hoog bedrag in te zetten. Dat zou bij mij toch met redelijk wat spanning en opkomende twijfels gepaard gaan: "Dju, 6000 al, dat is toch al veel. Zou ik stoppen of nog even doorgaan?" Tijdens dat "denk- en twijfelproces" zou ik me toch echt wel op die klok concentreren, in plaats van daar wat verveeld zitten te wachten en te zuchten zoals Bart. Hij zat daar precies op een bus te wachten die maar niet komen wou.

En op het eind kijkt hij dan wel naar de klok en besluit hij: "OK, het is goed geweest. 10000 is wel genoeg. Ik zal maar eens stop zeggen."

Ik vind dat heel vreemd, onnatuurlijk gedrag in zo'n situatie. Tenzij Bart echt (in mijn ogen) zo'n vreemde snuiter is. Een man zonder scrupules blijkt hij in ieder geval. Echt een "klootzakske". Als hij echt zo is, ik zou binnen de vijf minuten vlammende ruzie hebben met hem. Maar misschien speelt hij zijn rol als Mol en doet hij het vanuit die functie. Maar als hij de Mol niet is, tja, dan is het een vreemde vlerk die me totaal niet aanstaat en dan vrees ik dat het tussen ons nooit iets zal worden, Bart! 🙂
Gebruikersavatar

elkemol09 mar 2020, 14:26

 654
Ik ben het helemaal met je eens Klaartje.
Ik denk dat hij zelfs niet echt een spel speelt, maar doet zoals hij altijd doet, ook in zijn job. Maar ik hoop echt dat ik ongelijk heb. (Ik was nog nooit iemand die mensenkennis op zijn palmares kon schrijven, en vind dit nu een goede test om te kijken of ik bijgeleerd heb)
In ieder geval wel een interessant geval. En ik denk dat we mollenwerk gaan zien dat we niet gewoon zijn, wat in zijn kaarten speelt, aangezien het dan te evident zou zijn om hem te verdenken. En juist daarom blijft mijn tunnelvisie intact.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2020, 14:32

 8153
Ik vind Bart best maf. Hij heeft bij zijn sollicitatie toch ronduit gezegd dat de pot hem geen bal interesseert maar dat hij tot op het einde in het spel wil blijven? Dan kan je van hem wel een heel hoog bod verwachten. Maar hoe hij daar zat is inderdaad maar raar.

En ocharme Jolien die 400 bood en daar dan achteraf wakker van heeft gelegen.
En nog meer ocharme Gilles die zo eerlijk wilde zijn en er als eerste uit ligt.
Christian was volgens mij echt in tweestrijd: voor zichzelf gaan of voor de groep, waarbij hij dan toch voor de groep koos.
Net als Bouba en Hans. En arme Bouba lag er ook snel uit.
Gebruikersavatar

elkemol09 mar 2020, 14:48

 654
Bart heeft geld genoeg. Dat deel interesseert hem helemaal niet en dat laat hij duidelijk merken.
Wat hem wel interesseert is ofwel de mol ontmaskeren, ofwel zoveel mogelijk geld uit de pot halen.
In beide gevallen molt hij eigenlijk, want de bedoeling van het spel is wel ook om zoveel mogelijk geld in de pot te krijgen . En degene die het spel saboteert is dan de mol.
Juist door het spel te spelen gaat men kunnen zien wie tegenwerkt.
Als men niet zijn best doet om het spel zo goed mogelijk te spelen, nou dan is men de mol. Volgens mij.

Afbeelding
en nadien verscheen heel kort dit
Afbeelding

Bert pleit om geen geld te verdienen
Afbeelding

en nadien het liedje in de auto:

money for nothing (Stond op Bart zijn cd)
Gebruikersavatar

Charlie.D.09 mar 2020, 16:09

 2
Toen Gilles zei dat er veel geld weg was door de vrijstelling, zag Laure er blij uit ofzo, maar het kan ook zijn dat ze gewoon gestresseerd was.
Vergeleken met de andere, die niet aan het glimlachen waren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

The hunter09 mar 2020, 17:49

 282  Uma
jos.jansen schreef:Ik weet niet hoe iedereen hier zou reageren, maar ik denk dat ik als kandidaat (afhankelijk van mijn gemoed op de dag) ofwel voor 0 zou gaan omdat ik het eerlijk wil spelen of als ik met de voeten van de productie wil rammelen voor de volle 100000
Dat was het eerste waar ik gisterenavond aan dacht. Ik had de klok tot 100000 laten lopen en dan eens zien wat de productie doet :mrgreen: Jammer dat niemand het gedaan heeft, het had direct de dynamiek van het hele spel veranderd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2020, 18:29

 8153
Charlie.D. schreef:Toen Gilles zei dat er veel geld weg was door de vrijstelling, zag Laure er blij uit ofzo, maar het kan ook zijn dat ze gewoon gestresseerd was.
Vergeleken met de andere, die niet aan het glimlachen waren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik zou daar niet teveel achter zoeken. Denk eens aan Baha. Die stond ook altijd te grijnzen en te lachen. Er zijn al vaker kandidaten geweest die eens lachen in een situatie die "ongepast" lijkt.

The hunter schreef:Dat was het eerste waar ik gisterenavond aan dacht. Ik had de klok tot 100000 laten lopen en dan eens zien wat de productie doet :mrgreen: Jammer dat niemand het gedaan heeft, het had direct de dynamiek van het hele spel veranderd.
De productie had een beroerte gekregen denk ik 😃
Gebruikersavatar

Kleintje09 mar 2020, 18:32

 125  Sven
Was nog eens teruggegaan naar alle kennismakingsfilmpjes met de kandidaten. En bij Bart valt dit wel heel erg op. Hij zegt dit al op voorhand. Dit kan iets zijn dat je zegt als kandidaat, maar mij lijkt het wel héél toevallig dat hij dat daarna dan ook nog eens herhaalt. Alsof hij zich op voorhand al wou indekken ofzo? Het is een tactiek om op voorhand al te laten blijken wat je intenties zijn, zodat het een geldig excuus lijkt als je zoveel geld laat verdwijnen voor de vrijstelling.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Molympiad09 mar 2020, 18:38

 63  Sven
Antwoord op bericht hierboven:

Ik denk niet indekken met voorbedachte rade, maar met "na"-bedachte rade.
Het spel begon immers vanaf de seconde dat de deelnemers wisten dat ze meemochten.
Ik denk dat deze filmpjes na die opdracht zijn opgenomen, een tijdje voor het vertrek.
Gebruikersavatar

Lodewijk09 mar 2020, 19:14

 146
Als de mol als laatste een bedrag mocht kiezen, dan had ik als mol 0 euro geboden, maar niet te snel. Je weet namelijk dat er 10200 uit de pot is, dus voor het geld hoeft het al niet. Daarbij, een hoog bedrag valt teveel op. Alsje dan als snelste 0 euro zou bieden, gaat het ook opvallen dat je als enige los bent bij de eerste proef. Logisch zou dus zijn om in het midden te bieden. Maar ik zou dan denken (als mol), is dat niet net te opvallend waardoor je eigenlijk 4/5 kandidaten (de 2 hoogste en de 2/3 laagste bieders) kunt schrappen? Dus, bied 0 euro, als 2e. Een heel onopvallende positie vind ik en genoeg twijfel voor de kandidaten om alles open te houden, of om op de verkeerde te gaan gokken...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 29