Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Elrond24 apr 2020, 20:11

 84  Sven
Denk het hele seizoen ook al dat het oneerlijk zou zijn als de mol er meteen zo veel geld uit haalt, maar er zijn toch idd een aantal interessante tegenargumenten.

Kan goed zijn dat de mol als eerste een bod moest uitbrengen. Zo wordt het voor de mol toch meer een opdracht: nl. inschatten hoeveel de rest zal bieden. Als Bart mol is en 10200 bood, dan staat hij daar schoon na de groepsfoto als de groep ontdekt dat het 2e hoogste bedrag amper 2500 euro was... Zo heb je als kandidaat toch een (kleine) invloed op het bod van de mol. Hoe meer kandidaten laag bieden, hoe moeilijker het wordt voor de mol. De makers kiezen natuurlijk ieder seizoen opnieuw voor een goeie mix zeer altruïstische en nauwelijks altruïstische kandidaten (maar wel allemaal toffe kandidaten hé!)

Ook denk ik dat er voor elk mogelijke mol een psychologische grens is die ze niet overschrijden (rond de 10k, miss voor sommigen iets hoger), behalve voor psychopaten lijkt me dan? Want wie is nu zó zelfzeker dat die over de 20000 euro zou gaan? Dan schijt je als mol toch in je broek tegen dat de reis begint? ("shit die gaan mij direct door hebben", "welke kandidaat biedt nu 20000") All eyes on him! Nu ja, dit is enkel maar omdat ik denk dat er een soort maximum is, niet dat de mol niet het hoogste zou bieden

De mol kan dus ook na alle kandidaten bieden. Als Bart de mol is en dat van plan was, dan zullen ze dat sws besproken hebben en zal de redactie hem wel gewaarschuwd hebben voor de reacties in Griekenland. Je moet het toch maar durven he.

Durft Bart dat?
Gebruikersavatar

JBB24 apr 2020, 20:31

 439  Uma
Ja maar, we moeten nu ook niet helemaal naïef beginnen worden he...

Natuurlijk 'biedt' de mol als laatste, wanneer ze weten hoeveel alle kandidaten hebben geboden.
En het productieteam denkt zot veel na over alle mogelijke scenario's, dus die gaan niet tegen hun kersverse onervaren mol zeggen: "doe maar wat ge zelf wilt nu".
Gebruikersavatar

Elrond24 apr 2020, 20:43

 84  Sven
De mol als eerste laten bieden is idd een beetje naïef, maar zou het wel interessant vinden als het zo zou zijn gegaan.
De mol laten ze volgens mij wel sowieso zelf een bedrag kiezen (na veel besprekingen), of is dat niet wat je bedoelde met "doe maar wat ge zelf wilt nu"?
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 20:53

 2245  Uma
Dan kan je je ook de vraag stellen: "Wat als er nu eens een heel assertieve kandidaat bij zit, die in die deal met de mol vol in de clinch gaat met die figuur in zijn monnikspij en zelf in de tegenaanval gaat?" Iemand die op de vraag "Hoeveel zou jij overhebben voor een vrijstelling in de eerste aflevering zodat je die zeker overleeft?" antwoordt: "Ah, heel veel he, maat!" En dan een bedrag noemt van pakweg 8000 euro. Waarop de Mol dan zegt: "Maar er kan meer dan 100000 euro te winnen zijn." "OK, gast, dan bied ik meer. De helft van de prijzenpot, 50000 knotsen." Als de Mol dan zegt: "Zullen we dat eens concreet maken? Hierboven hangt een geldklok enz..." Als die assertieve kandidaat dan gewoon de daad bij het woord voegt en dat spel tot voorbij de 50000, of foert, 59000 euro laat lopen, dan wil ik toch eens zien wat a) de reactie van de makers b) de reactie van de Mol is. Als assertieve kandidaat zeg je dan tegen die figuur achter het glas: "Nu hedde wel e serieus probleem he molleke! Hoe ga je dat straks op reis uitleggen? En ja, iedereen gaat mij verdenken he, ik met mijn monsterbod. Wordt een lekker tripje straks." :mrgreen:

Maar ja, zo iemand zit er natuurlijk nooit bij. En als er zo iemand zou tussen zitten, dan denk ik dat ze een reservekandidaat gaan oproepen en dat de assertieveling niet eens meer mee mag. 🙂
Gebruikersavatar

Jay-Lo24 apr 2020, 20:59

 1690  Sven
Dat hangt er allemaal vanaf wat het scenario is hoor. Dat is allemaal op voorhand al uitgestippeld. Er is voor alles een plan B, C en D. Die laten echt niks aan het toeval over.
Misschien had het er helemaal anders uitgezien als de doos van Pandora was geopend.
Maar als het scenario is: de mol biedt het meest, is daar een reden voor.
Gebruikersavatar

Elrond24 apr 2020, 21:04

 84  Sven
@Klaartje
Haha ja da's ook weer een interessant scenario! Of de mol daar zo hard mee in zit weet ik niet, maar de redactie zal zich wel wat vragen stellen bij hun goed uitgedacht seizoen

Reserve kandidaat opbellen lijkt me het beste. Ze zullen altijd wel een reserve kandidaat hebben, miss zelf van elk geslacht, voor als er iemand zou uitvallen vlak voor de reis

Nu ja.. ze testen die kandidaten op voorhand al op bepaalde situaties om te zien hoe ze zouden reageren, dus kans is klein (:

Vree benieuwd naar hoe ze die opdracht uit de doeken gaan doen in de reveal aflevering!!
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 21:11

 2245  Uma
Als ze van een scenario uitgaan dat de mol het hoogste bedrag biedt, dan verneem ik de reden daarvoor graag in de revealaflevering. Al voel ik nu al aan mijn water dat die mij onmogelijk tevreden kan stellen, zeker als het een of andere uitleg is in de trant van die ik hier al heb zien passeren, van die verklaringen waarvan ik het niet eens de moeite vond om erop te reageren.

Jay-Lo schreef:Dat hangt er allemaal vanaf wat het scenario is hoor. Dat is allemaal op voorhand al uitgestippeld. Er is voor alles een plan B, C en D. Die laten echt niks aan het toeval over.
Misschien had het er helemaal anders uitgezien als de doos van Pandora was geopend.
Maar als het scenario is: de mol biedt het meest, is daar een reden voor.
Gebruikersavatar

Elrond24 apr 2020, 21:14

 84  Sven
Heb wat hetzelfde gevoel.. Zou het daarom al interessanter vinden als ze de mol als eerste lieten bieden, vergt toch iets meer durf
Gebruikersavatar

Tyflopontika24 apr 2020, 21:21

 121  Sven
We mogen nooit iets uitsluiten omdat we de makers onderschatten, ze hebben aan alle scenario's gedacht. En indien niet, hebben ze nog een maand om een oplossing te vinden.
Je mag ook nooit iets veronderstellen in De Mol: bij "Hoeveel heb je over voor een vrijstelling?" wordt niet gezegd dat het hoogste bod uit de pot gaat en dat de hoogste bieder de vrijstelling krijgt.

Stel: er biedt iemand €50.000. Dan trekken de makers bijvoorbeeld het mediaan-scenario uit de kast: het middelste bedrag telt (dus alle kandidaten hebben invloed), de opdracht wordt dan "Zet de 5 klokken omgekeerd op de middelste weegschaal", en de mol biedt als snelste €0 en wordt beloond met een vrijstelling.
Gebruikersavatar

Paraceta24 apr 2020, 21:28

 717  Sven
Maar wat hebben die klokken van het Toren van Hanoi-raadsel in godsnaam met het bieden voor vrijstellingen te maken?
Ik snap er niks van
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT24 apr 2020, 21:31

 767  Yens
Volgens mij snapt Tyflopontika het ondertussen zelf ook al niet meer en wordt het daarom enkel vreemder en vreemder. 😉
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2020, 21:31

 2204
Paraceta schreef:Maar wat hebben die klokken van het Toren van Hanoi-raadsel in godsnaam met het bieden voor vrijstellingen te maken?
Ik snap er niks van
Geldklokken, gewone klokken ...

Zo moeilijk is het nu ook allemaal niet, hé? :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 29