Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 12:58

 8153
Ik vind dit toch een rare manier van "terugkopen". Zo'n exuberant bod maakt het nog erger. Bruno's bod was al hoog. Als Bart de mol is kon hij daar natuurlijk boven gaan, maar zoveel was nergens voor nodig als Bart de mol is.

wendy.hostyn schreef:€10200 vind ik op zich ook wel een vreemd bedrag. Zouden ze verwacht hebben dat iemand misschien maximum €10000 zou geboden hebben? Dan is 10200 wel logisch. Of zou er iets anders inzitten, een soort code misschien?
Waarom moesten ze op voorhand een bedrag vaststellen voor de mol? Die bood toch als laatste.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2020, 13:07

 2834  Uma
Ze kunnen dit even goed meerdere keren gedaan hebben voor de Mol hé.
Eens stoppen aan 2100, dan nog eens aan 4800, dan aan 5700, dan aan 6800, dan aan 10200.
En dan achteraf met de Mol overleggen wat ze zullen kiezen. Het enige wat de Mol moet doen is op een stoel zitten, naar een klok kijken en enkele keren stop zeggen.

We zullen het allemaal wel volgende week zondag zien.
Mij lijkt het nog altijd erg onrealistisch dat de Mol zo'n hoog bedrag meteen uit de pot zou halen, maar nu is het te laat om ons hoofd erop te breken.
Sommigen zouden het super vinden ("mollengedrag, recht in ons gezicht, vol in beeld"), anderen zouden het niet goed vinden ("laffe daad, geen kans voor kandidaten om er iets tegen te doen").

Het meest cliché mollengedrag is het minst opvallende bod, zijnde dat van Alina. Maar net omdat het zo gebruikelijk is om een niet opvallend bod te doen zouden ze het wel eens anders kunnen hebben aangepakt natuurlijk.
Morgenavond weten we welk bod van de Mol is, volgende week zondag weten we hoe de kandidaten gedacht hebben bij de keuze van hun bod.
Gebruikersavatar

martin.janssen25 apr 2020, 20:12

 178
chicawah.janssen schreef:Ik vind dit toch een rare manier van "terugkopen". Zo'n exuberant bod maakt het nog erger.
Voor mij mag je het ook annuleren noemen.. Waar het om gaat is dat de kandidaten die de vrijstelling niet hebben gekregen geen nadeel van de vrijstelling hebben als de mol de vrijstelling krijgt. En dat heb ik "terugkopen" genoemd.

Zou het trouwens een hele gemene streek van Bart vinden, mocht hij toch kandidaat zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 21:09

 8153
Ah, OK. Nu begrijp ik beter wat je bedoelde.
Een gemene streek van Bart... Het lijkt gemeen omdat het om zo'n hoog bedrag gaat, maar iedereen mocht bieden en de anderen boden allemaal minder dan Bart.
Gebruikersavatar

Ahiha25 apr 2020, 21:50

 6
wendy.hostyn schreef:€10200 vind ik op zich ook wel een vreemd bedrag. Zouden ze verwacht hebben dat iemand misschien maximum €10000 zou geboden hebben? Dan is 10200 wel logisch. Of zou er iets anders inzitten, een soort code misschien?
Bart is gewoon een kandidaat. Een die-hard speler. Veel speler boden rond de 5000. Bart heeft direct 10.000 in zn hoofd. En dan denkt hij dat anderen dat ook zullen bieden. Dus moet hij 10.100 bieden. Tenzij er iemand ook zo denkt. Dan moet hij 10.200 bieden. Zo vreemd vind ik dat bedrag niet.
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2020, 22:00

 439  Uma
Ahiha schreef: Bart is gewoon een kandidaat. Een die-hard speler. Veel speler boden rond de 5000. Bart heeft direct 10.000 in zn hoofd. En dan denkt hij dat anderen dat ook zullen bieden. Dus moet hij 10.100 bieden. Tenzij er iemand ook zo denkt. Dan moet hij 10.200 bieden. Zo vreemd vind ik dat bedrag niet.
Ja ik vind het ook logisch. Wel veel, maar logisch.

Als ik daar had gezeten, had ik waarschijnlijk tot 5200 ofzo gegaan. Geen rond getal, altijd net erboven...
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2020, 19:04

 3423  Yens
Ik ga een gewaagde uitspraak doen: volgens mij komt de 10.200 € vandaag terug in het spel 😉. Iets in de zin van, dat ze het bedrag kunnen terug verdienen of zo. Gilles heeft (dacht ik) in het interview met wieisdemol.com iets gezegd dat we meer te weten gingen komen over dat bedrag 🙂.
Gebruikersavatar

Mollenspeurder26 apr 2020, 19:08

 47
Dan moeten ze het wel volledig kunnen terugverdienen. En niet zo'n proef waarvan je weet dat max de helft gaat lukken, want dan hebben de makers er nog artificieel 5100 euro uitgehouden wat ik nog steeds even schandalig zou vinden.

Mooie denkpiste wel
Gebruikersavatar

Django26 apr 2020, 19:17

 14  Uma
Hoe zot het ook mag zijn om als mol te beginnen met 10200 euro in de min. Bart is voor mij altijd de perfecte bliksemafleider geweest voor de echte mol, ik snap de aantrekkingskracht maar ik heb er nooit in geloofd dat de mol zichzelf dit zou aandoen. Meteen al zo'n zwaar parcours creëren in de eerste aflevering. Hij plaatst zich hier meteen buiten de groep en dat is toch nooit echt goed gekomen. De eerste indruk was gewekt. Niet te vertrouwen. Het is hem blijven achtervolgen tot afl. 7 waar Jolien hem nog maar eens confronteert hiermee.

Ook al zou het betekenen dat iedereen in de eerste afl. de mol aan het werk heeft kunnen zien, een nobele gedachte want de eerste test is een regelrechte loterij. Voor de believers is er een lichtpuntje, je kan zo'n actie alleen bedenken met iemand als Bart in het achterhoofd. Het past gewoon bij hem om dit te doen. Een ieder van de andere kandidaten zou door de mand gevallen zijn. Maar bij Bart ligt het gewoon in lijn met zijn karakter. Hij heeft gewoon veel lef en geen schrik voor de consequenties. Je durft dat of je durft het niet. Maar als hij nu toch kandidaat is, is het dan zijn eigen verdienste of heeft de mol hem hier toe bewogen? Dit kan je ook zien als een geslaagde molactie. Bij Bruno zagen we dit ook gebeuren. Eerst 5000 euro in het achterhoofd houden, maar door de mol gemanipuleerd tot 2500 meer. Ik kan me inbeelden dat er nog een paar anderen hier zijn ingetrapt, o.m. Els en Dorien misschien en zou het dan niet net goed zijn om ergens tussen die kandidaten te gaan zitten die je hebt bewogen tot een hoger bod. Als ze daar dan later op terugkomen hebben ze een gemeenschappelijk verhaal om te delen. En dan komt bij mij toch Alina in het vizier.

Heb het altijd raar gevonden van Alina dat ze zoveel bood en toch heb ik het haar in het begin vergeven. Jong en onbezonnen, maar is dat wel zo. Zonder kandidaten als Bart & Bruno zouden ze ook bij haar in de min gegaan zijn na de eerste proef. Achteraf bekeken snap ik nu wel waarom ik daar niks achter zocht terwijl het uiteraard superverdacht is. Zij kwam heel positief in beeld hierna, terwijl je bij Bart je die wrange nasmaak van die 10200 euro bleef voelen.

En last but not least, 400 euro is nog zo'n mysterieus bod. Ook Jolien kwam toen zo onschuldig over. We weten wel beter nu, want van de drie finalisten vind ik dat zij het meest is veranderd van houding. Maar is dat nu omdat ze de mol is of een nerveuze kandidaat. Zij reageert misschien net te emotioneel. Tot voor kort schatte ik haar molkansen hoger in dan Alina, maar dat is deze week opeens volledig geswitcht.

Persoonlijk was ik eerder gewonnen voor een mol die nul euro bood à la Christian of toch onder 5000 euro zodat die meteen met het vertrouwen van de groep aan de slag kon. Jolien komt met haar bod het dichtst in de buurt, en toch ... zelfs met haar negatief bod slaagt Alina er toch in om dit vrij snel om te draaien in iets positiefs. Dat zijn toch zeer sterke molkwaliteiten. Wat ik zeker weet is dat ik het zonder deal met de mol waarschijnlijk veel makkelijker had gehad om de echte mol op te sporen. In dat opzicht een geniale opdracht. En als Bart ertoe is aangezet zoveel te bieden, wat een geniale mol!
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2020, 19:17

 2834  Uma
Jansen schreef:Ik ga een gewaagde uitspraak doen: volgens mij komt de 10.200 € vandaag terug in het spel 😉. Iets in de zin van, dat ze het bedrag kunnen terug verdienen of zo. Gilles heeft (dacht ik) in het interview met wieisdemol.com iets gezegd dat we meer te weten gingen komen over dat bedrag 🙂.
Als ik het goed begrijp ging die vraag waar GDC op antwoordde gewoon over of ze al dan niet de kandidaten zouden hebben gestopt indien het bedrag nog verder zou zijn opgelopen. (Beeld je in, een kandidaat die zegt 'fuck it' en blijft zitten tot er 100.000€ geboden is... dat kunnen ze niet laten gebeuren)

Als ik het goed heb bijgehouden was er tot nu toe 92.285 € te verdienen (waarvan er 22.235€ in de groepspot zit).
Wetende dat de inzet in principe meer dan 100.000€ moet zijn, zou er dus nog zo'n 8.000€ inzet moeten zijn in deze slotaflevering (minstens).
Mocht het om dat vrijstellingsbod gaan, zou ik dat wel mooi vinden. Maar dan zou dat in mijn ogen ook betekenen dat Bart de Mol moet zijn..

In de vorige seizoenen werd er tussen 27.250€ en 34.050€ verdiend, dus ze kunnen nog zowel de kaap van de 30.000€ overschrijden als met de laagste groepspot ooit eindigen.
Gebruikersavatar

SherlockMolmes26 apr 2020, 19:26

 57
Mollenspeurder schreef:Dan moeten ze het wel volledig kunnen terugverdienen. En niet zo'n proef waarvan je weet dat max de helft gaat lukken, want dan hebben de makers er nog artificieel 5100 euro uitgehouden wat ik nog steeds even schandalig zou vinden.

Mooie denkpiste wel
Ik snap niet dat er zoveel mensen zo denken he.
Als Bart de mol is en er 10.200 heeft uitgehaald, heeft Bart dat gedaan. niet de makers. Dat is het spel juist toch, en het doel van de mol?
Misschien was de intentie van de makers juist om de mol niet het meeste te laten bieden maar dacht Bart; ''Ach dat kan ik prima spelen''.
We gaan het zien in ieder geval. Als Bart de mol is en 10.200 eruit heeft gehaald zal dat een reden hebben, en een goeie ook dan. We zijn al zo vaak verrast dit seizoen.
Gebruikersavatar

Mollenspeurder26 apr 2020, 19:34

 47
SherlockMolmes schreef: Ik snap niet dat er zoveel mensen zo denken he.
Als Bart de mol is en er 10.200 heeft uitgehaald, heeft Bart dat gedaan. niet de makers. Dat is het spel juist toch, en het doel van de mol?
Misschien was de intentie van de makers juist om de mol niet het meeste te laten bieden maar dacht Bart; ''Ach dat kan ik prima spelen''.
We gaan het zien in ieder geval. Als Bart de mol is en 10.200 eruit heeft gehaald zal dat een reden hebben, en een goeie ook dan. We zijn al zo vaak verrast dit seizoen.
Dit vind ik vrij naïef. De mol doet wat de makers willen, dat hebben we nu toch al heel vaak te zien gekregen in de slotaflevering.
Als Bart als mol zijnde vanaf aflevering 1 alle spotlights op hem wilt hebben, moet hij zoiets vooral zelf voorstellen ja
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29