Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

sdz199224 apr 2020, 21:34

 66
Wat als Bart de mol is en het verschil met het bod van Bruno aan de pot wordt toegevoegd? Wat vinden we daar van?
Gebruikersavatar

Paraceta24 apr 2020, 21:37

 717  Sven
Frolva schreef:Geldklokken, gewone klokken ...

Zo moeilijk is het nu ook allemaal niet, hé? :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Aha, misschien werd het bod van de Mol wel bepaald aan de hand van het gewogen gemiddelde; dan is er een tweede link!
:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

Elrond24 apr 2020, 21:47

 84  Sven
Versta er ook geen snars van he.. Merkwaardig wel hoe die vreemdsoortig bizarre theorieën maar blijven toestromen!

Misschien is Tyflopontika wel de mol die het mollen mist en op het forum malafide theorieën komt verspreiden

(Blijf je ideeën gerust delen hé Tyflopontika, vind ze desondanks wel leuk om te lezen!)
Gebruikersavatar

martin.janssen24 apr 2020, 22:45

 178
Ik begrijp niet dat men het bod van Bart asociaal vindt als Bart de Mol blijkt te zijn. Ik zou het dan namelijk erg sympathiek van hem vinden. Hij zorgt er dan namelijk voor dat de (asociale) kandidaat die het een na hoogste bod heeft gedaan de vrijstelling toch niet krijgt. Dat is alleen maar gunstig voor de andere kandidaten die een (veel) lager bod hebben gedaan en dus nog een beetje aan het groepsbelang denken. Stel nu even dat Bart geen €10200 had geboden maar €7501. Dan had hij er door slechts 1 euro meer te bieden dan Bruno, de vrijstelling kunnen neutraliseren, waar 8 van de 9 overige kandidaten erg blij mee zouden zijn geweest.
Uiteraard kan hij als mol niet precies €7501 bieden want dat zou wel erg opvallen.
Als kandidaten er pakweg €5000 voor over hebben om een vrijstelling te krijgen, dan zou je er toch ook €5000 voor over moeten hebben om dit voordeel weer ongedaan te maken. In essentie heeft zijn bod de pot slechts €2700 gekost. Of ben ik nu gek?
Gebruikersavatar

michiel.dewitte24 apr 2020, 23:20

 53  Sven
Hij had dan wel 8000 kunnen bieden en niet 10200 denk ik dan...
Gebruikersavatar

wendy.hostyn25 apr 2020, 00:26

 5
€10200 vind ik op zich ook wel een vreemd bedrag. Zouden ze verwacht hebben dat iemand misschien maximum €10000 zou geboden hebben? Dan is 10200 wel logisch. Of zou er iets anders inzitten, een soort code misschien?
Gebruikersavatar

Bzada25 apr 2020, 00:45

 1
Hoewel ik niet denk dat het zo is, vroeg ik mij iets af op basis van wat ik hier lees + wat Gilles zei in de widm.com chat wat hier eerder geplaatst (tuurlijk kan dat ook zijn bij de terugblik waar hij tegen kandidaat Bart zegt "goh wat heb jij veel geboden" , maar het gaat hier ff om het idee). Ik lees hier veel negativiteit over de opdracht indien de mol het hoogste bedrag zou hebben geboden. Logisch, want het haalt een gedeelte van het spelelement uit de proef haalt. Maar wat als dit bedrag , of een gedeelte ervan, op het einde als nog in een twist opnieuw in het spel wordt gebracht? Zou dat jullie perceptie over de opdracht veranderen?
Nogmaals, ik geloof niet dat dit gaat gebeuren (Alina is de mol, duh) masr toch, ik vond het interessant genoeg om te vragen hoe dat meningen zou beïnvloeden.
Gebruikersavatar

JBB25 apr 2020, 10:43

 439  Uma
Bzada schreef:Hoewel ik niet denk dat het zo is, vroeg ik mij iets af op basis van wat ik hier lees + wat Gilles zei in de widm.com chat wat hier eerder geplaatst (tuurlijk kan dat ook zijn bij de terugblik waar hij tegen kandidaat Bart zegt "goh wat heb jij veel geboden" , maar het gaat hier ff om het idee). Ik lees hier veel negativiteit over de opdracht indien de mol het hoogste bedrag zou hebben geboden. Logisch, want het haalt een gedeelte van het spelelement uit de proef haalt. Maar wat als dit bedrag , of een gedeelte ervan, op het einde als nog in een twist opnieuw in het spel wordt gebracht? Zou dat jullie perceptie over de opdracht veranderen?
Nogmaals, ik geloof niet dat dit gaat gebeuren (Alina is de mol, duh) masr toch, ik vond het interessant genoeg om te vragen hoe dat meningen zou beïnvloeden.
Ja, dat zou mijn mening veranderen.
Want, stel dat Bart toch de mol is en in eerste instantie 10200 euro (of 2700, het idee verandert niet) uit de pot heeft gehaald zonder eerlijke kans voor de kandidaten om dat tegen te houden. Dan zouden ze nu bijvoorbeeld een proef kunnen doen waarbij dat geld terug te verdienen valt, en dus m.a.w. krijgen de kandidaten nu effectief een kans om die oneerlijke mol actie teniet te doen.
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2020, 10:56

 3423  Yens
En die kans wordt dan nu pas geboden in de finale? Nogal oneerlijk ten opzichte van de andere kandidaten die afgevallen zijn en die geredeneerd hebben dat Bart onmogelijk de mol kan zijn omwille van dit onwaarschijnlijke bod.

Als dit had rechtgezet moeten worden was dat in aflevering 1 en... volgens mij is dat ook gebeurd niet alleen door Bart (ook al heeft hij in de proeven van die aflevering en in de volgende afleveringen meer dan zijn best gedaan) maar ook door de mol die bij wijze van uitzondering een belangrijke opdracht heeft laten slagen.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2020, 11:50

 2834  Uma
Jansen schreef:En die kans wordt dan nu pas geboden in de finale? Nogal oneerlijk ten opzichte van de andere kandidaten die afgevallen zijn en die geredeneerd hebben dat Bart onmogelijk de mol kan zijn omwille van dit onwaarschijnlijke bod.

Als dit had rechtgezet moeten worden was dat in aflevering 1 en... volgens mij is dat ook gebeurd niet alleen door Bart (ook al heeft hij in de proeven van die aflevering en in de volgende afleveringen meer dan zijn best gedaan) maar ook door de mol die bij wijze van uitzondering een belangrijke opdracht heeft laten slagen.
Je bedoelt dat het daarom is dat het niet erg was dat Alina de bel luidde op het eilandje hé? Toch? Please? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2020, 11:51

 3423  Yens
Cedric schreef:Je bedoelt dat het daarom is dat het niet erg was dat Alina de bel luidde op het eilandje hé? Toch? Please?
Absoluut 😂 😂 😂
Gebruikersavatar

martin.janssen25 apr 2020, 12:52

 178
Wat een fair bod van Bart als mol zou zijn kun je ook berekenen.
Om de vrijstelling die Bruno anders had gekregen ongedaan te maken moet hij overbieden. Maar hoeveel? Hij moet eigenlijk de vrijstelling van Bruno terugkopen voor de andere 8 kandidaten om deze ongedaan te maken. Als je iets terugkoopt dan is het logisch om hiervoor hetzelfde bedrag te betalen. Dus moeten we kijken wat deze 8 kandidaten gemiddeld over hadden voor die vrijstelling. Dit gemiddelde was €2575. Om het wat makkelijker te maken kun je ook precies op het midden gaan zitten tussen het hoogste en laagste bod van deze 8. Het laagste was € 0 (Gilles en Christian). Het hoogste €5400 (Alina). €5400 delen door 2 geeft €2700.
En €7500 (bod Bruno) + €2700 = €10200. Precies het bedrag dat Bart bood. Ik denk geen toeval.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29