Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

michiel.dewitte02 apr 2020, 10:33

 53  Sven
Beste molloten,

Ik post bijna niets omdat ik amper tijd heb om dingen te herbekijken (thuiswerken is niet altijd meer tijd hebben helaas).

Deze opdracht blijft toch altijd in mijn achterhoofd hangen. Mijn bedenk is het volgende :

Als mol is dit een eerste kans om geld uit de pot te halen dus doe je dat ook. Als je 0 euro biedt heb je wel de vrije positie in meteora maar laat ons eerlijk zijn, hier mollen is mijn opzicht niet makkelijk om dit stiekem te doen. Verder is Gilles er uit en heeft Christian dit bod niet gehaald door te laat stop te zeggen. Als Christian de mol is weet hij dat hij dit direct wil doen om in de losse positie te zijn dus is hij het volgens mij niet door deze opdracht want de mol zijn Enige taak is geld uit de pot halen dus zou hij deze kans al laten schieten? Dit is ook al eerder aangehaald door andere forumleden.

Als mol wil je dus geld uit de pot halen. Het zou zeer erg zijn zoals eerder aangehaald om al 10000 euro uit de pot te laten halen. Dit is gewoon niet eerlijk in mijn ogen. Dus moet de mol iets tussenin bieden. Hoeveel maakt echter niet uit want enkel het hoogste bod telt. Maar als mol zou ik toch in die opdracht EEN bedrag bieden want tot slotte is dat je job fierheid om er geld uit te halen dus 0 euro bieden zou tegen de natuur moeten zijn.

Om deze redenen heb ik natuurlijk enkel Bart en Christian van mijn lijst kunnen schrappen maar wil wat tegengewicht op mijn bedenking dus post ik het hier even. Iemand bedenkingen aan mijn theorie?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2020, 10:44

 8153
Er is al veel over gediscussieerd en de meeste forumleden komen tot dezelfde conclusie als jij: de mol zal ergens tussenin geboden hebben.
Gebruikersavatar

Moldedju02 apr 2020, 14:34

 507  Yens
Anomolie schreef:Ik volg volledig, tenzij er nog iets achter zou zitten. Een soort van mindfuck van jewelste. Bv: dat het blijkt dat Bart op het einde van het seizoen als mol 10.200 euro heeft opgehaald als 'kandidaat' en daarmee zijn schuld als mol heeft vereffend.
Maar dan nog straffer! En dan kan ik er mij wel bij neerleggen 🙂.
Maar ik acht het onwaarschijnlijk aangezien ik in een andere tunnel zit.
Als Bart de mol is heeft hij 2700€ extra uit te pot gehaald. Als hij het niet gedaan had dan zou Bruno het gehaald hebben met 7500€. Dat is nu toch niet zo ongelooflijk hoog? (excuses als dit al gezegd is, ik heb niet alles nagelezen)
Gebruikersavatar

Yana.l06 apr 2020, 02:41

 11
Tijlie9 schreef:Ze kunnen bij het bieden nog niet weten wie er geëlimineerd wordt.


Nee weet ik ook wel, ik vond het gewoon grappig 🙂
Gebruikersavatar

PieterDP06 apr 2020, 02:50

 11
IkBenDeMol schreef:Ik zit toch nog altijd met de overtuiging dat ze De Mol toch nooit 10.200 euro uit de pot gaan laten halen, nog voor het spel begint? Lijkt me toch heel oneerlijk t.o.v. de andere kandidaten. Dat kan je als productie toch niet maken?
Bart zou natuurlijk als De Mol dan natuurlijk direct de verdenking naar zich toe trekken door zoveel geld weg te geven. Maar hij kan nog steeds de rol van de gedreven kandidaat spelen. Dit is gewoon psychologisch een interessant gegeven.
Gebruikersavatar

marjan.bert07 apr 2020, 08:21

 25
Iets over de -beperkte- lichaamstaal van de mol...
Ik zag dat de mol 'knikt'.
Zowel bij de opdracht 'deal met de mol' als bij het voorstel aan Salim knikt de mol om zijn/haar woorden kracht bij te zetten. Ik zag dat nog niet terugkeren bij de kandidaten, maar lette er ook nog niet speciaal op. Ik ga morgen de afleveringen opnieuw bekijken met de knikjes in mijn achterhoofd en laat het weten als ik hier een constante in zie. Het is natuurlijk iets subtiel en veel mensen doen dat, maar niet iedereen (Het viel mij wel op dat Salim niet 'knikt' maar 'schudt' als hij praat). Ik weet dat die lichaamstaal niet sluitend is om de mol te vinden, maar ik ben nieuwsgierig om te zien of dat gedrag op andere momenten ook zichtbaar is.
Gebruikersavatar

Mateo07 apr 2020, 18:21

 870
Is mij ook opgevallen. Iemand die ook zo 'knikt': Bart. Bij hem heb ik dat, in ieder geval in de eerste afleveringen, gezien. In de latere afleveringen beduidend minder.

Nog iemand die nogal heftig met haar hoofd beweegt soms: Alina. Tijdens de auto-proef bijvoorbeeld. Maar dat bewegen heeft mogelijk meer met stresserende omstandigheden te maken.

Van de anderen kan ik me dergelijke hoofdbewegingen niet herinneren. Moet ik de afleveringen nog voor terugkijken.
Gebruikersavatar

marjan.bert07 apr 2020, 20:23

 25
Ik zal proberen om het 'knikken' er enkel in min of meer dezelfde context uit te halen. Dus wanneer een kandidaat iets uitlegt aan de anderen of een argument geeft. Ik zal eveneens proberen de bevestigende argumenten er niet bij op te tellen (Ik bedoel iets in de aard van: "Het is wel zo, mede-kandidaten") omdat het dan logisch is om te knikken. Ik begon al een beetje met herbekijken (de feta-aflevering. Ik bekijk ze liever door elkaar) en tot nu toe zie ik dat enkel Dorien knikt zoals in bovenstaande context. Ik kijk en turf verder.
Gebruikersavatar

Mateo07 apr 2020, 21:04

 870
Ik ben benieuwd naar je uitkomsten, Marjan en ik ga zelf ook weer eens kijken.
Gebruikersavatar

köfte07 apr 2020, 21:14

 47
Ik zou me persoonlijk niet te hard focussen op het filmpje met het voorstel aan Salim. Die beelden werden nog in Vilvoorde opgenomen, en hoeven daarom volgens mij niet persé met de "echte" computerstem van de Mol te corresponderen.
Gebruikersavatar

marjan.bert08 apr 2020, 20:57

 25
Even een korte tussenstand voor mijn turfactie doorgeven...
Ik bekeek de aflevering met de feta- en opgravingopdrachten en de allereerste aflevering. Ik concentreerde me uitsluitend op de knikjes in de context die ik eerder beschreef. Tot nog toe telde ik er voor Dorien zeven en voor Bart één. Dat is natuurlijk nog steeds maar voor twee afleveringen en vanuit mijn oogpunt. Even vermelden dat ik vooralsnog 'tunnelvrij' ben. 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 apr 2020, 21:34

 1690  Sven
Vlak nadat Christian zijn groen vuurwerk kreeg deed ze dat ook, kort knikje.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 29