Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

molondope10 mar 2020, 20:33

 48  Uma
Waarom heb ik d indruk dat men iedereen tegen elkaar opzet, gezien de reacties op het bod van bart
en wat gaat er nog volgen de doos van Pandora,....
De aankondiging 'Don't go to war' ⋅ 'I am the leader, they need someone they can trust' ⋅ 'there is a traitor among us ' begint in het spel op te duiken en zou de mol niet diegene zijn die ze het meeste vertrouwen ?
Gebruikersavatar

JBB10 mar 2020, 22:04

 439  Uma
De manier waarop Salim "mooi bedrag" zegt vind ik ook maar louche 😂 (wanneer ze moeten bieden voor de vrijstelling)

hier dus:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2020, 08:15

 8153
De reactie van Salim toen GDC zei "En het spel begint... NU" was ook subliem. Hij vroeg bedachtzaam en met een heel indringende blik "NU?". Waarop GDC benadrukte "NU!".
Prachtige scène !
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2020, 08:29

 2204
chicawah.janssen schreef:De reactie van Salim toen GDC zei "En het spel begint... NU" was ook subliem. Hij vroeg bedachtzaam en met een heel indringende blik "NU?". Waarop GDC benadrukte "NU!".
Prachtige scène !
Kan inderdaad niet gespeeld zijn.

Natuurlijk nooit uitsluiten dat de productie de mol ook ooit verrast. 😉
Gebruikersavatar

BeaVer11 mar 2020, 08:37

 1293  Uma
Zo kan GDC net hetzelfde zeggen om daarna zijn zin verder af te maken met: "Jij gaat als mol achter dit venster gaan staan en je zal een deal moeten sluiten met jouw tegenkandidaten."
en dan heb je dus ook het verrassingseffect bij de mol.
Gebruikersavatar

Jansen11 mar 2020, 08:45

 3423  Yens
Frolva schreef:Natuurlijk nooit uitsluiten dat de productie de mol ook ooit verrast.
BeaVer schreef:Zo kan GDC net hetzelfde zeggen om daarna zijn zin verder af te maken met: "Jij gaat als mol achter dit venster gaan staan en je zal een deal moeten sluiten met jouw tegenkandidaten."
en dan heb je dus ook het verrassingseffect bij de mol.
Het lijkt me evident eigenlijk dat het zo gegaan is 🙂. Anders moeten ze dat telkens opnieuw opnemen als de reactie van de mol te gemaakt lijkt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2020, 09:47

 8153
Inderdaad. Maar in ieder geval was het schitterende TV. Die Salim heeft veel in zijn mars. Niet voor niets dat ik hem bij mijn verdachten gezet heb.
Hij hield zich nu erg op de vlakte, net als Laure en Els, maar hebben we niet vaak een mol die in de eerste aflevering onder de radar blijft en de anderen bestudeert om te weten hoe en waar hij/zij subtiel kan toeslaan?
In de gaten te houden!
Gebruikersavatar

JBB11 mar 2020, 09:51

 439  Uma
Salim staat bij mij ook absoluut op de radar.


Wat me nog opviel: wanneer Gilles daar binnenkomt, is dat denk ik de eerste keer dat de kandidaten hem in levende lijve ontmoeten. De vraag is dan of dat voor de mol ook de 1e keer is (want het was maar 1 maand voor vertrek). Met dat in het achterhoofd vind ik Els alvast wat minder verdacht: die haar blik is oprecht zo van "wow een BV" 😂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2020, 09:54

 8153
Dat was een oprechte reactie, maar dat impliceert niet dat ze niet de mol is. Toch?
Gebruikersavatar

nele.pottie11 mar 2020, 10:05

 62
Niets die zegt dat de mol Gilles tijdens de voorbereidingen al gezien heeft. Die voorbereidingen en besprekingen waar er gemold kan worden kunnen evengoed gedaan worden met medewerkers. Dus dan kan die reactie van Els ("Wow het is Gilles zelf") ook nog oprecht over komen. Daarbij kan de mol perfect in een maand tijd voorbereidt worden denk ik. Waardoor de eerste confrontatie met Gilles voor iedereen de eerste keer is en er uit die reacties niets op te maken valt.
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2020, 10:33

 2204
nele.pottie schreef:Daarbij kan de mol perfect in een maand tijd voorbereidt worden denk ik.
Volgens Elisabet is een maand een eeuwigheid, op dat vlak (denk ik). :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen11 mar 2020, 10:51

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Dat was een oprechte reactie, maar dat impliceert niet dat ze niet de mol is. Toch?
Denk ik ook, ik denk dat Gilles normaal gezien de kandidaten niet op voorhand te zien krijgt. Nu wel, net omdat het spel al begint. Iemand inlichten dat die mol (of kandidaat) is, is volgens mij - onder normale omstandigheden - niet zijn taak.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 29