Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje11 mar 2020, 11:27

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef:De reactie van Salim toen GDC zei "En het spel begint... NU" was ook subliem. Hij vroeg bedachtzaam en met een heel indringende blik "NU?". Waarop GDC benadrukte "NU!".
Prachtige scène !
Salim is volgens mij een heel goede acteur. Zou dat zijn omdat hij alle dagen werkt in het popcornwinkeltje in de cinema? Hij zal tussendoor ook wel eens tijd hebben om in de zalen gaan te zitten en stukken van films mee te pikken. Hij ziet elke dag wel eens goede acteurs bezig, daar steekt hij wellicht veel van op.

JBB schreef:De manier waarop Salim "mooi bedrag" zegt vind ik ook maar louche 😂 (wanneer ze moeten bieden voor de vrijstelling)

hier dus:

Afbeelding
Vind ik ook heel opvallend. Let er ook eens op: hij is, samen met Alina, de enige die zelf commentaar geeft bij zijn bod, terwijl de Mol hun bedrag niet heeft vernoemd. Bij Els is het nog wat anders: daar vermeldt de Mol het bedrag niet en geeft Els zelf ook geen commentaar. Dat "mooi bedrag" op die manier uitspreken, mja, ik vind dat ook "louche". 🙂
Gebruikersavatar

Frolva11 mar 2020, 11:45

 2204
Klaartje schreef:Vind ik ook heel opvallend. Let er ook eens op: hij is, samen met Alina, de enige die zelf commentaar geeft bij zijn bod, terwijl de Mol hun bedrag niet heeft vernoemd. Bij Els is het nog wat anders: daar vermeldt de Mol het bedrag niet en geeft Els zelf ook geen commentaar. Dat "mooi bedrag" op die manier uitspreken, mja, ik vind dat ook "louche". 🙂
Kan ook 'te danken' zijn aan de montage, natuurlijk? 😉
Gebruikersavatar

JBB11 mar 2020, 11:49

 439  Uma
nele.pottie schreef:Niets die zegt dat de mol Gilles tijdens de voorbereidingen al gezien heeft. Die voorbereidingen en besprekingen waar er gemold kan worden kunnen evengoed gedaan worden met medewerkers. Dus dan kan die reactie van Els ("Wow het is Gilles zelf") ook nog oprecht over komen. Daarbij kan de mol perfect in een maand tijd voorbereidt worden denk ik. Waardoor de eerste confrontatie met Gilles voor iedereen de eerste keer is en er uit die reacties niets op te maken valt.
Je hebt gelijk 😃 Voorbereidingen van de mol kunnen absoluut gebeuren zonder Gilles, dus het kan op dat moment ook voor de mol de 1e keer zijn dat hij/zij Gilles ontmoet...


Maar bon, ik zat even in een (omgekeerde) tunnel omdat ik bij Els echt geen mol vibes krijg 😂
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 mar 2020, 22:06

 1690  Sven
Ik vind Bruno hier het minst verdacht. Als hij de mol is zou hij weten dat Bart het hoogst heeft geboden en is er geen enkele reden om eveneens een heel hoog bedrag te kiezen en zichzelf zo in de kijker te zetten.
Gebruikersavatar

Torremolinos11 mar 2020, 22:23

 264
nele.pottie schreef:Niets die zegt dat de mol Gilles tijdens de voorbereidingen al gezien heeft. Die voorbereidingen en besprekingen waar er gemold kan worden kunnen evengoed gedaan worden met medewerkers. Dus dan kan die reactie van Els ("Wow het is Gilles zelf") ook nog oprecht over komen. Daarbij kan de mol perfect in een maand tijd voorbereidt worden denk ik. Waardoor de eerste confrontatie met Gilles voor iedereen de eerste keer is en er uit die reacties niets op te maken valt.
Ik herinner me uit de laatste aflevering van het seizoen dat Gilles de mol was, dat één van die briefings werd getoond. Dat was inderdaad ook door een medewerker, zonder dat GDC daarbij was. Dus ook de mol kan hier inderdaad GDC voor de eerste keer zien.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2020, 22:48

 8153
Ik herinner mij dat ze ons toonden dat Eline moest leren duiken en Pieter leren fluiten en oefenen op baseball. Dat was allemaal tussen hun "verkiezing als mol" en de start van de opnames en GDC was daar niet bij (nodig).
Geen idee of de mol in de voorgaande reeksen GDC al ontmoet had voor alles echt van start ging of hem pas voor het eerst zag samen met de rest van de groep. Ik ben geneigd te denken dat ze de mol niet vooraf laten kennismaken met GDC om zijn/haar gedrag zo natuurlijk en spontaan mogelijk te houden.

Eigenlijk een goede vraag voor in Café De Mol. Davy ???
Gebruikersavatar

lucu11 mar 2020, 23:45

 551  Sven
charline.pauwelyn schreef:Bart: € 10200
Christiaan: € 0
Els: € 5100
Els zit juist in het midden van het geld die ze voor de vrijstelling over geeft en ze begint de eerste proef dan ook nog samen op de rots samen met Bart en Christiaan is dat niet verdacht????
Ik vond dit ook heel verdacht, totdat ik de aflevering opnieuw bekeek. GDC beklemtoont dat alle kandidaten tijdens de voorselectie zichzelf punten moesten geven voor logisch redeneren, mensenkennis en oriënteren. Volgens die persoonlijke inschaling zijn ze dan over de drie opdrachten verdeeld. Het is dus waarschijnlijk een groot toeval. Tenzij de mol zich in dit drietal bevindt natuurlijk... 😉
Gebruikersavatar

Frolva12 mar 2020, 08:56

 2204
Eén aflevering is uiteraard onvoldoende om kandidaten te beoordelen, maar meer hebben we voorlopig niet. :mrgreen:

Het leek mij wel duidelijk dat Bart er rekening mee hield dat hij het hoogste bedrag voor de vrijstelling had geboden, en je weet dat andere kandidaten daar op gaan reageren. Het "wie doet mee voor het geld" en "voor artis-punten spelen" was duidelijk een voorbereid pleidooi.

Uiteraard doet niemand mee aan de mol "voor het geld". Maar het concept van het spel is wel dat de kandidaten proberen geld in de groepspot te krijgen. En je zal (als kandidaat) af en toe wel een beetje geld opofferen voor een persoonlijk voordeel of wat nep-mollengedrag vertonen om je medekandidaten op het verkeerde been te zetten, maar dat moet toch binnen de perken blijven? Als alle kandidaten gaan proberen alle opdrachten te saboteren, dan valt er geen leuk programma meer van te maken.

Maar ik geef Bart zeker nog krediet (al lijkt hij dat niet nodig te hebben, ha ha ha :albino: ). Tegen de finale heb ik er vast wat sympathie voor.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 mar 2020, 09:18

 8153
Bart zal onmiddellijk geweten hebben dat zijn bod het hoogste was toen GDC zei dat de pot op - 5200 stond doordat er geboden was op de vrijstelling.
Ik had het in ieder geval onmiddellijk door. We wisten hoeveel Bruno geboden had, dus er moest iemand hoger gegaan zijn met een bod van 10200 en dat kon eigenlijk alleen Bart zijn. Of misschien Christian, maar ik vond het duidelijk dat het alleen Bart kon zijn.
Het past ook bij hem. Hij is zeer nadrukkelijk aanwezig en werpt zich op als leidersfiguur. Ik vind hem een echte advocaat, wat ik eigenlijk niet vond van Issa en Eva (daar zag ik echt totaal geen advocaat in - master in de rechten OK, maar advocaat, nee).
Gebruikersavatar

annick.neskens13 mar 2020, 15:29

 128
Sommige kandidaten zien we samen in één shot met de mol achter glas. Anderen niet.
Logisch gezien kan iemand wie samen met de mol in één shot voorkomt de mol dus niet zijn.
Hoe zien jullie dit?
Gebruikersavatar

Frolva13 mar 2020, 15:37

 2204
annick.neskens schreef:Hoe zien jullie dit?
Dat het zo eenvoudig wel niet zal zijn. Jammer (gelukkig?) genoeg. :mrgreen:

Ook van de mol dal wel een shot bestaan met "de mol" achter glas.
Herinner u (ZA 2017) 'met de mol in de kamer' (ofzo), waarbij ook van Eline beelden zijn die zogezegd gefilmd werden door de mol. 😉

chicawah.janssen schreef:Beste Annick, dit topic is géén verborgen hint en hoort hier dus niet thuis.
Kan theoretisch gezien toch een verborgen hint zijn?

[reveal-aflevering]: "Al bij de allereerste opdracht, 'Deal met de mol', konden jullie weten wie de mol was. Alle deelnemers werden gefilmd samen met de mol, behalve (...), want dat is de mol." 😉
Gebruikersavatar

JBB13 mar 2020, 16:58

 439  Uma
Frolva schreef: [reveal-aflevering]: "Al bij de allereerste opdracht, 'Deal met de mol', konden jullie weten wie de mol was. Alle deelnemers werden gefilmd samen met de mol, behalve (...), want dat is de mol." 😉

Ja, en sommige van die 'verborgen tips' zijn heel goedkoop natuurlijk.
Vorig seizoen Elisabeth haar naam in braille in de trailer... Dan kan je dit seizoen ook al van die eenvoudige 'tips' bedenken voor meerdere personen (filmtrailer als aankondiging, dus tip Salim, godin Justitita in de trailer, dus tip Bart enz.).

De echte tips waren de voorbije 2 seizoenen extreem moeilijk te vinden... (ogen knipperen in morse vond ik dan nog de beste 😛 )
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 29