Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Funderbird13 mar 2020, 21:52

 36
Weet niet of het al gezegd is maar bij de deal met de mol, is het Salim die in het glas weerspiegelt is als we de Mol achter het glas zien verschijnen. Salim en de mol zijn één! 😃

Bovendien passeert de camera dan langs het hoofd van Salim.
Deze shot hebben ze apart moeten maken, want er staat geen camera achter de kandidaten en niet achter Salim. Dus hebben ze tegen Salim gezegd: “De mol gaat verschijnen, maar je moet mooi even blijven stilzitten voor een cool shot.” Lijkt me sterk als hij echt een gewone kandidaat is. Echter geen probleem wanneer hij De Mol is.

Riding down the Salim tunnel!
Gebruikersavatar

Cedric14 mar 2020, 23:39

 2834  Uma
Iets bij deze opdracht wat voor mij Bruno ook minder verdacht maakt is dat hij gewoon ronduit zegt dat hij 7500€ had geboden.
Als ik het goed begreep in de uitzending heeft Gilles De Coster slechts van 3 mensen het bedrag genoemd. Gilles die 0€ had en daardoor niet vastgeketend was, Christian die 0€ was maar er iets langer over deed en Bart die 10200€ had geboden en zo de vrijstelling kreeg. Anderen en hun bedragen werden niet vermeld, maar gaven het zelf prijs in het gesprek onder de kandidaten dat erop volgde.
Dan maakt Bruno zichzelf eigenlijk ook wel super verdacht door te zeggen dat hij ook een heel hoog bedrag had én door te blijven naar Bart wijzen als "de schuldige". Enerzijds laten doorschemeren dat hij zelf hetzelfde deed, anderzijds de schuld van zichzelf afduwen.
Dat kan niet anders dan bij andere kandidaten verdacht overkomen.
Waarom heeft Bruno dan niet gelogen en gezegd dat hij vb. 5000€ had geboden? Dat was in de middenmoot, niet overdreven veel, van hetzelfde niveau als andere kandidaten.
Het komt bij mij over alsof hij zichzelf extra verdacht wil maken.
En daardoor bij mij als onverdacht.
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 mar 2020, 23:44

 2354  Uma
De kandidaten waren er sowieso achtergekomen tijdens het invullen van de test. Je kan denk ik wel 99% zeker zijn dat "Hoeveel euro bood de Mol op de vrijstelling?" een vraag zou zijn. In de beginfase ruilt iedereen nog makkelijk informatie met elkaar, maar dat zal wel steeds minder worden.
Gebruikersavatar

Funderbird15 mar 2020, 06:48

 36
Klaartje schreef:Funderbird, jij bent blijkbaar nog niet in het TNVH-topic geweest, ofte Totaal Nutteloze Verborgen Hints (onder off topic)

Daar is hetgeen jij aanhaalt, dat Salim en de Mol één zijn, al uitvoerig uit de doeken gedaan.

Lees er alles over en vraag jezelf af of je wel in de juiste tunnel zit hier: zie viewtopic.php?p=96909#p96909 en viewtopic.php?p=98071#p98071
😂
Bedankt voor het ver-Klaatje! 🙂
Gebruikersavatar

kim.baudart15 mar 2020, 10:21

 138
Dat er deze keer duidelijk voor gekozen wordt om het vrijstelling-dilemma (dat er elk seizoen wel is in één of andere vorm) te introduceren als een voorstel van de mol wijst er voor mij inderdaad op dat de Mol hier het geld 'verliest' door de deal voor te stellen, niet door zelf hoog te bieden.

De kandidaten die hoog bieden zijn volgens mij 100% kandidaten die gaan om zo ver mogelijk te komen in het spel, en waarvoor de uiteindelijke pot niet echt veel uitmaakt. Die eerste eliminiatie heb je érg weinig info om je op te baseren, als je die vrijgesteld kan worden heb je al dubbel zoveel info voordat je blootgesteld wordt aan eliminatie-gevaar. Ik zou er ook voor gaan.

Laag bieden is een heel duidelijk statement maken dat je voor de groep kiest boven je eigenbelang. Ik zie eigenlijk niet heel goed waarom je dat als kandidaat zou willen doen, behalve als je er op gokt dat er misschien een 'beloning' vasthangt aan het spel eerlijk spelen. In dat geval moet je natuurlijk wél voor een duidelijk statement gaan en dus €0 bieden.

De €400 van Jolien vind ik eigenlijk nog het vreemdste bod. Het is geen duidelijk statement, maar het is wel zó laag dat ik me niet goed kan voorstellen dat ze heeft gedacht dat dit voldoende zou kunnen zijn. Anders is ze wel heel naïef. Ik zie in haar iemand die redelijk snel gaat afvallen, als ze er lang in blijft denk ik dat ik dat verdacht ga vinden (beeld kan uiteraard nog veranderen hé, 't zou wel wat grof zijn om dat uit die éne opdracht af te leiden...)

De mol blijft hier volgens mij liefst uit de spotlights. En het meeste uit de spotlights zijn volgens mij Alina, Dorien, Laure en Salim (Els krijgt een klein spotlightje door zo exact op de helft te zitten.)

Molpunten voor mij dus voor Alina, Christian, Dorien, Laure en Salim. Ik twijfel nog om Els er toch ook bij te zetten.
Gebruikersavatar

BeaVer15 mar 2020, 13:04

 1293  Uma
Nog een extra kandidaatpuntje bij Jolien: Haar reactie toen ze hoorde dat er 10.200 geboden was voor een vrijstelling. Die keek echt 'not amused'. If eyes could kill, dan was Bart de eerste afvaller geweest :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 13:16

 8153
"Ik heb 400 euro geboden en daar een nacht van wakker gelegen!"
Gebruikersavatar

David B18 mar 2020, 00:27

 3
Ik zou als mol eerder een laag bod inbrengen, zodat het lijkt of je het belangrijk vindt dat er niet te veel geld uit te pot gaat. Daarmee vind ik Jolien wel vrij verdacht met de 400 euro die zij bood. Mogelijks wist zij al van de 10.200 euro (bv omdat zij de laatste was die die opdracht moest uitvoeren en de makers het haar al hadden gezegd) die Bart bood zodat zij al wist dat het spel met veel mingeld zou beginnen en het dus niet nodig was om een hoog bod uit te brengen.
Gebruikersavatar

Jansen18 mar 2020, 09:17

 3423  Yens
David B schreef:Ik zou als mol eerder een laag bod inbrengen, zodat het lijkt of je het belangrijk vindt dat er niet te veel geld uit te pot gaat. Daarmee vind ik Jolien wel vrij verdacht met de 400 euro die zij bood. Mogelijks wist zij al van de 10.200 euro (bv omdat zij de laatste was die die opdracht moest uitvoeren en de makers het haar al hadden gezegd) die Bart bood zodat zij al wist dat het spel met veel mingeld zou beginnen en het dus niet nodig was om een hoog bod uit te brengen.
Die redenering klopt helemaal, maar kan evengoed verwijzen naar mensen die ergens een "tussen in" bod gedaan hebben. Net het feit dat ze maar 400 € biedt doet haar te veel opvallen, omdat iedereen zich afvraagt waarom ze zo'n laag bod doet. Ze moet geweten hebben dat dit haar zeker niet de vrijstelling zou opleveren. Voor mij kwam ze op dat ogenblik over als iemand die weliswaar graag de vrijstelling wou hebben, maar snel last van haar geweten kreeg.
Gebruikersavatar

elkemol26 mar 2020, 22:09

 654
kristof.vandebeek schreef:Ziet de Mol zichzelf in de spiegel?
een mol is blind en kan zichzelf dus niet zien 😉
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 29