Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kevin.marin30 apr 2020, 16:19

 8
martin.janssen schreef:Ik weet niet of de programmamakers hier meelezen, anders heb ik een tip, die eigenlijk ook een beetje geïnspireerd is door die heel slim gevonden opdracht met de koffertjes.

Zorg ervoor dat het kopen van een vrijstelling (zoals in aflevering 1) niet alleen voordelen kan hebben maar ook nadelen.
Bijvoorbeeld als volgt. De kandidaat die de vrijstelling heeft gewonnen maakt net als alle andere kandidaten gewoon de test. Misschien gebeurt dit nu ook al. Als deze kandidaat de laagste score behaalt in de test, dan gaat hij dankzij de vrijstelling door naar de volgende ronde. Oneerlijk voor de kandidaat die nu naar huis moet.
Daarom krijgt in dit specifieke geval de kandidaat met de vrijstelling een X aantal negatieve pasvragen voor de volgende eliminatie, waarbij X evenredig is met het bedrag dat is betaald voor de vrijstelling. Bijvoorbeeld 1 per €2000. Nogmaals, alleen als hij de test het slechts had gemaakt en effectief dus is doorgegaan vanwege de vrijstelling.

Hierdoor is er voor de kandidaten die (uit egoïstische motieven) absurd hoge bedragen bieden mogelijk een rem op de hoogte van het bedrag dat ze durven bieden, want er zit dan ook een risico aan vast voor in de volgende eliminatie.
Ik snap wat je wilt zeggen maar de programmamakers willen net wel dat de kandidaten grote bedragen verspelen aan een vrijstelling. Het zou niet logisch zijn om hier iets negatiefs aan te hangen of niemand gaat nog voor de vrijstelling als ze toch de test moeten maken 😃 Alle dat is toch mijn gedacht.

De programmamakers moeten nogal blij zijn geweest met het bod van Bart. En Alina al zeker.
Ik hoop echt volgende aflevering deze conversatie te zien. En Alina mogelijks horen liegen dat iemand al €10000 had gewed voor de vrijstelling en hij hierdoor die extra €200 euro deed 😃 Zou echt een kei goeie molsabotage zijn die dan ten gunste is van Alina en niet van Bart zijn 'vrijgevigheid'.
Gebruikersavatar

Molekule02 mei 2020, 07:56

 31  Yens
martin.janssen schreef:Ik weet niet of de programmamakers hier meelezen, anders heb ik een tip, die eigenlijk ook een beetje geïnspireerd is door die heel slim gevonden opdracht met de koffertjes.

Zorg ervoor dat het kopen van een vrijstelling (zoals in aflevering 1) niet alleen voordelen kan hebben maar ook nadelen.
Bijvoorbeeld als volgt. De kandidaat die de vrijstelling heeft gewonnen maakt net als alle andere kandidaten gewoon de test. Misschien gebeurt dit nu ook al. Als deze kandidaat de laagste score behaalt in de test, dan gaat hij dankzij de vrijstelling door naar de volgende ronde. Oneerlijk voor de kandidaat die nu naar huis moet.
Daarom krijgt in dit specifieke geval de kandidaat met de vrijstelling een X aantal negatieve pasvragen voor de volgende eliminatie, waarbij X evenredig is met het bedrag dat is betaald voor de vrijstelling. Bijvoorbeeld 1 per €2000. Nogmaals, alleen als hij de test het slechts had gemaakt en effectief dus is doorgegaan vanwege de vrijstelling.
Filosofie die de makers van de Vlaamse versie volgen is dat iedereen bij een nieuwe aflevering terug met dezelfde kansen vertrekt, dus ook diegene die voordelen gehaald hebben.
Gebruikersavatar

Tijlie903 mei 2020, 20:41

 63  Uma
Ja! :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2020, 21:18

 8153
En niet leek te zien dat de teller vanaf 15000 achteruit begon te lopen. 😂
Gebruikersavatar

IkBenDeMol03 mei 2020, 21:19

 287
Die ging naar de 30.000 denk ik 😂
Gebruikersavatar

Cedric03 mei 2020, 21:31

 2834  Uma
Alweer heeeeel erg slim gespeeld van Bart.
En nog slimmer van de producers om het te voorzien.

Zie dat er daar iemand tot 100.000 was gegaan, het spel was over geweest nog voor het begon :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2020, 21:42

 8153
Het moet moeilijk geweest zijn om niet uit haar rol te vallen.
"Idioot, zeg toch stop!!! Ben je misschien zo blind als een mol dat je niet ziet dat die teller achteruit loopt?" :mrgreen:
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29