Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 apr 2020, 12:52

 2354  Uma
Ik hoor ook heel duidelijk Aline!
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2020, 13:34

 2204
Klaartje schreef:Maar Frolva toch, ik begrijp niet dat je op posts reageert en die in twijfel trekt als je zelf niet eens dat fragment hebt herbeluisterd. Surf even naar de site van Vier en zoek het op in aflevering 1. 🙂

Het is trouwens zoals Paraceta zegt: "Aline zit wel wat achter." Bottom line is: ze zegt Aline, dat is het belangrijkste woord in deze zin. Of ze nu 'zit' zegt of 'is', is ongeveer tien miljoen keer minder belangrijk in deze discussie. :mrgreen:
Maar Klaartje toch! 😲 Ik had het uiteraard niet over mezelf toen ik het had over "mensen die te lui zijn om even terug te kijken/luisteren". :mrgreen:
Ikzelf heb het verschillende keren herbeluisterd, en voor mij blijft het onduidelijk (net zoals de 'Els' in de opgraafproef). 😉

En als je 'gasten' kan laten klinken als 'Els', dan is de stap van Alina naar Aline maar een heel klein stapje. :albino:
Gebruikersavatar

Herbie24 apr 2020, 14:01

 109  Uma
Jolien zegt 'Alien'. 2 lettergrepen, klemtoon op de 2de, met een lange 'ie', zoals in 'Dorien', of 'Jolien'. Dat is totaal iets anders dan de 'i' in 'Alina', met een korte 'i'. Jolien, het 'stresskieke' verspreekt zich wel vaker in die eerste proef.
Gebruikersavatar

sdz199224 apr 2020, 14:03

 66
Ik moet nu wel zeggen dat als ik zelf mol zou mogen zijn, net wél van die "vergissingen" in mijn tactiek zou steken. Het zou je alleszins rechtstreeks minder verdacht maken bij de kandidaten, want die leggen die link ook dat de mol de namen kent...
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 14:23

 2245  Uma
2400 schreef:Jolien zegt 'Alien'. 2 lettergrepen, klemtoon op de 2de, met een lange 'ie', zoals in 'Dorien', of 'Jolien'. Dat is totaal iets anders dan de 'i' in 'Alina', met een korte 'i'. Jolien, het 'stresskieke' verspreekt zich wel vaker in die eerste proef.
Inderdaad, nogmaals een bewijs dat Jolien zich vergist. Ze weet pas (een half uurtje of zo) dat ze met een Alina en een Dorien in het groepje zat en noemt de persoon van wie ze ziet dat die wat achter zit, per vergissing "Alien", want zo spreekt ze het uit. Het is een contaminatie van Alina en Dorien. Een vergissing die je niet maakt als je voorkennis van die namen had. En om als Mol daaraan te denken en het expres fout te zeggen en het dan ook nog eens zo spontaan te laten klinken in een terloopse opmerking, neen, dat is iets voor een Mol met een IQ van 150 denk ik. Dat geloof ik dus in geen honderd jaar.

Het is een spontane, verklaarbare vergissing van Jolien, die de namen van haar medespelers nog maar pas heeft vernomen. Dus heeft ze geen voorkennis van die namen en is ze dus de Mol niet.

Ik denk net aan iets vergelijkbaars van in Mexico: in die eerste opdracht (levend begraven) lag Bahador naast Pieter. Ze hadden net hun eerste woorden gewisseld en Pieter had net zijn naam genoemd. Toen zij Baha ook: "Dag, Peter." ipv Pieter, dus daar hadden we ook al kunnen weten dat Bahador niet de Mol was, want hij vergiste zich in de naam van Pieter, die hij verstaan had als Peter. Dat heb ik toen ook gehoord, maar op basis van het vervolg van het avontuur toch Bahador verdacht. Met Jolien heb ik nu hetzelfde aan de hand.
Gebruikersavatar

Herbie24 apr 2020, 14:23

 109  Uma
31:25 Christian daalt als laatste af
Salim: "Ik denk dat we nog tijd over gaan hebben."
Jolien: "Nee, nee."
Salim: "Denk je het niet?"
Jolien: "Ik ben gewoon een stresskip." (enfin " 'k ben hewoon e stresskie-e" of zoiets)

36:26 Bart ontvangt zijn vrijstelling
Jolien: "Dus jij hebt 10.000, het volledige bedrag..."
Christian: "10.200 was het hoogste bod."

En dan hebben we het nog niet over "Gilles?" gehad. "Alien" in plaats van "Dorien" verbaast me niet. Ik zie iemand die na maandenlange voorbereiding voor de leeuwen gegooid wordt en stijf staat van de zenuwen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2020, 15:09

 8153
Klaartje schreef:Neen, ik verdacht Jolien niet op basis van voorkennis van namen hoor (dat gevalletje alsof ze Gilles' naam al kende voordat hij zich had voorgesteld, houdt geen steek), maar omwille van het feit dat Jolien de enige is wiens lichaamstaal in een aantal situaties niet overeenstemde met de realiteit. Voor mij was het of Jolien of Alina.
Als ik het mij goed herinner baseerde jij je na de eerste aflevering ook op
- de spontaniteit van Alina bij de vlag van Kazachstan die zó kandidaats was dat ze niet de mol kon zijn;
- het feit dat Jolien door 1 minuut met z'n allen in stilte na te denken de oplossing van het klokkenraadsel vond en dus wel de mol moest zijn omdat het onmogelijk is het raadsel op te lossen zonder voorkennis.
Zonder die eerste stelling van jou had ik zelfs al eerder ingezet op Alina als mol. 😉
Als Alina de mol is, dan is het niet alleen de eerste keer van mijn leven dat ik de mol juist heb, maar eigenlijk al snel juist kan kunnen hebben. :mrgreen:
Gebruikersavatar

BeaVer24 apr 2020, 15:11

 1293  Uma
chicawah.janssen schreef: Als Alina de mol is, dan is het niet alleen de eerste keer van mijn leven dat ik de mol juist heb, maar eigenlijk al snel juist kan kunnen hebben. :mrgreen:
En alleen daarom is er nog altijd een waterkansje dat Alina dus de mol NIET is! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 15:19

 2245  Uma
Ja, dat klopt. De reacties van Alina vond ik niet alleen daar in aflevering 1 heel naturel en spontaan, ook in het vervolg, zodanig dat ik me meer en meer afvroeg: "Dat kan toch onmogelijk allemaal geacteerd zijn?" Maar wie weet is het toch mogelijk...

En Jolien met dat klokkenraadsel: ze komt daar zo maar eventjes na 1 minuut in stilte nadenken aanzetten met de juiste oplossing. Dat vind ik nog altijd het meest onbegrijpelijke van heel de zaak. Als je de clue met die grootste klok niet kent, kom je nooit van zijn leven zo maar even aanzetten met de juiste oplossing, als je tevoren al een half uur of zo hebt zitten sukkelen. We hebben dat hier thuis uitgetest. Tenzij dat je extreem veel geluk hebt, dan zou het toch mogelijk kunnen zijn. Of wie weet, heeft Alina, die de oplossing wel zou kennen als Mol, misshien toch een beetje "geholpen".

Als Alina de mol is, vind ik haar de best acterende Mol tot nog toe. Ik vond Pieter al heel straf, maar Alina gaat daar nog lichtjes boven.

chicawah.janssen schreef:Als ik het mij goed herinner baseerde jij je na de eerste aflevering ook op
- de spontaniteit van Alina bij de vlag van Kazachstan die zó kandidaats was dat ze niet de mol kon zijn;
- het feit dat Jolien door 1 minuut met z'n allen in stilte na te denken de oplossing van het klokkenraadsel vond en dus wel de mol moest zijn omdat het onmogelijk is het raadsel op te lossen zonder voorkennis.
Zonder die eerste stelling van jou had ik zelfs al eerder ingezet op Alina als mol. 😉
Als Alina de mol is, dan is het niet alleen de eerste keer van mijn leven dat ik de mol juist heb, maar eigenlijk al snel juist kan kunnen hebben. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Klaartje op 24 apr 2020, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

schotte.jelle24 apr 2020, 15:21

 143
met dat acteren ben ik het dus niet eens...
Ik vind Jolien heel naturel overkomen en Alina heel vaak zeer fake...
Het moet dus echt iets héél subjectief zijn
Gebruikersavatar

BeaVer24 apr 2020, 15:25

 1293  Uma
Klaartje schreef: En Jolien met dat klokkenraadsel: ze komt daar zo maar eventjes na 1 minuut in stilte nadenken aanzetten met de juiste oplossing. Dat vind ik nog altijd het meest onbegrijpelijke van heel de zaak. Als je de clue met die grootste klok niet kent, kom je nooit van zijn leven zo maar even aanzetten met de juiste oplossing, als je tevoren al een half uur of zo hebt zitten sukkelen. We hebben dat hier thuis uitgetest. Tenzij dat je extreem veel geluk hebt, dan zou het toch mogelijk kunnen zijn. Of wie weet, heeft Alina, die de oplossing wel zou kennen als Mol, misshien toch een beetje "geholpen".
Op een bepaald moment moet het spel ook wel vooruit he, want ook geen mooie tv als de opdracht zou falen door een simpel klokkenspel 😉
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 15:32

 2245  Uma
Het is subjectief, dat is duidelijk. Maar ik heb juist het tegenovergestelde gevoel: ik vind Jolien heel onnatuurlijk in sommige van haar reacties, die echt haaks staan op de situatie, zoals de manier waarop ze in de proef 'Kilocalorieën' naar het scorebord keek nadat daar de uitslag op verscheen na aftrek van het dessert en dus op dat moment de opdracht niet geslaagd was:

Afbeelding

Dat is dus ditzelfde beeld in close up:

Afbeelding

Zo kijk je toch niet als kandidaat als die opdracht op dat moment mislukt?

schotte.jelle schreef:met dat acteren ben ik het dus niet eens...
Ik vind Jolien heel naturel overkomen en Alina heel vaak zeer fake...
Het moet dus echt iets héél subjectief zijn
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9