Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 10:59

 2245  Uma
Ja, den Bart. Als hij de mol is, waarom zet hij dan bij het abseilen een recordtijd van 24 seconden neer? Als hij dat op een "normaal" tempo had gedaan, bijvoorbeeld rond de 2 à 3 minuten (wat nog snel is in vergelijking met bvb Dorien), dan was Christian sowieso te laat gekomen voor de foto, want veel tijd was er niet over toen Christian arriveerde. Mja, een mol die de omstandigheden schept die toelaten dat een opdracht van 5000 euro wordt gehaald, dat is toch even "erg" als op de nipper aan de bel trekken als iedereen op uw vingers staat te kijken?

En in Vilvoorde pusht de mol Bruno naar 7500 euro, daar waar Bruno aanvankelijk maar zo'n 5000 euro wou bieden. De mol heeft natuurlijk zijn bod uitgebracht nadat alle andere bedragen bekend waren. Waarom zouden de makers hun mol nog eens 2700 euro boven dat hoogste bod laten bieden? Dat is voor niks nodig en werkt enkel averechts, want iedereen in Griekenland gaat dan Bart viseren vanaf dag 1.

En hoe nutteloos ook zou het vanuit het standpunt van de mol niet zijn om eerst 10000 eruit te spelen en daarna zogezegd om zich onverdacht te maken, zijn best te doen om in aflevering 1 in totaal 9000 euro op te halen? Dan is die opdracht van dat bieden op de vrijstelling toch voor des keizers baard gezien vanuit de functie van de mol om zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen. Want ook in de opdracht 'Aquaspeed extreme' deed Bart zijn uiterste best en was hij het die op tijd die 2 km met zijn kano aflegde om Alina, Bruno en Els op te halen. Daar had hij ook veel meer tijd kunnen rekken en veel minder hard doorpeddelen.

Bij het trouwfeest wordt in totaal 1500 euro opgehaald, 1000 daarvan dankzij Bart. Bij het golfen door Athene slaagt de opdracht ook (Bart slaat samen met Salim bijna, met enige overdrijving gezegd, een 'hole-in-one' bij dat laatste standbeeld!) en is men ruim op tijd binnen (ze hadden nog zeven minuten over of zoiets). In de Minotaurus-opdracht is Bart de enige die geld ophaalt en het scheelde eigenlijk weinig of hij had nog meer binnengehaald want hij was al ruim op de terugweg met het juiste plaatje op de Echidna-route toen de Minotaurus hem te pakken kreeg. Enfin, ik moet hier dat niet allemaal herhalen, hoeveel plus-geld Bart in zijn eentje heeft opgehaald, blijkt genoegzaam uit alle FTM-schema's (door verschillende mensen op verschillende wijzen berekend): het meeste van iedereen.

Ook zat Bart al diverse malen in zogenaamde sleutelposities, maar hij doet er zo weinig mee.

Neen, als ik toch niet voor Jolien kies op basis van die ene "Aline is wat achter"-uitspraak (ik kan daar niet om heen, dat duidt echt op afwezigheid van voorkennis van de namen), dan kies ik liever voor Alina als mol. Zij bracht ook niet veel binnen en als ze de Mol is, is zij een schitterende actrice. Want ik vind haar reacties en gedragingen zo extreem naturel overkomen, dat ik nauwelijks kan geloven dat je dat drie weken lang volhoudt zonder ook maar één steekje te laten vallen. Dan heeft die theateropleiding bij Kaaiman haar nut nogal bewezen.

Weet je wat? Ik zal het lot laten beslissen en gewoon een muntstuk opgooien: kop of munt. Als het kop is, kies ik Alina, als het munt is kies ik Jolien. En Bart kies ik als het muntstuk op zijn smalle rand blijft staan: dat kan ook, maar de kans daarop is toch behoorlijk klein. 🙂

Taupe077 schreef:In de Bart tunnel is ook nog een klein beetje plaats en daar wordt behalve met de hond weinig of geen geld verdiend en al zeker niet 4000 euro in één keer 😎
Gebruikersavatar

Herbie24 apr 2020, 11:38

 109  Uma
Jolien vergist zich wel vaker van naam.
Aflevering 3, opgravingen (27:00)

Afbeelding
Els zat bij de feta.
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2020, 11:40

 2204
2400 schreef:Jolien vergist zich wel vaker van naam.
Aflevering 3, opgravingen (27:00)

Afbeelding
Els zat bij de feta.
Ze zegt niet 'Els', dat staat enkel in de ondertitels.

Ze zegt 'gasten', maar spreekt dat uit als 'estn' wat - met een beetje fantasie klinkt als 'Els'. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 12:00

 2245  Uma
Op basis van dat ene woordje "Aline" heeft Juultje mij op andere gedachten gebracht en ik heb intussen een muntstuk opgegooid en het lot bevestigde: het was kop, dus kies ik voor... (kijk hierboven dit bericht maar).

Het is de eerste keer dat iemand mij kon overtuigen om zo laattijdig nog van gedacht te veranderen. Dus Juultje, bedankt!

En als het toch Bart is, never mind. Dan beloof ik in het vervolg altijd naar dokter E. Haesevoets te luisteren! 😉
Laatst gewijzigd door Klaartje op 24 apr 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

schotte.jelle24 apr 2020, 12:13

 143
Ik heb dat ook nog eens beluisterd en idd...
Maar wat ik zeer vreemd vind: ongeacht of Alina nu de mol is of niet => waarom verbetert zijn Jolien niet?
Klaartje, waarom is dit zo van doorslaggevend belang voor jou?
Enkel omdat je de eventuele voorkennis van de namen van Jolien zo liet meespelen in jou analyse, of....?
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2020, 12:22

 2204
Eerste bedenking: kan het niet zijn dat Jolien zegt: "Aline, ze is wel achter" (dus Alina aanspreekt), en zich dus niet van naam vergist (maar Alina niet goed uitspreekt)?

Tweede bedenking: Alina reageert hier onmiddellijk op door te roepen: "Dorien, ca va?". Bevestiging van eerste bedenking?

Derde bedenking: Dorien, Jolien en Alina hebben voordien al een hele tijd samen aan het klokken-raadsel gewerkt. Ze zullen ondertussen dus ook wel weten wie wie is?



Dus ik begrijp helemaal niet waarom Klaartje hier zoveel belang aan hecht! :mrgreen:
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 apr 2020, 12:23

 2354  Uma
Klaartje schreef:Ja, den Bart. Als hij de mol is, waarom zet hij dan bij het abseilen een recordtijd van 24 seconden neer? Als hij dat op een "normaal" tempo had gedaan, bijvoorbeeld rond de 2 à 3 minuten (wat nog snel is in vergelijking met bvb Dorien), dan was Christian sowieso te laat gekomen voor de foto, want veel tijd was er niet over toen Christian arriveerde. Mja, een mol die de omstandigheden schept die toelaten dat een opdracht van 5000 euro wordt gehaald, dat is toch even "erg" als op de nipper aan de bel trekken als iedereen op uw vingers staat te kijken?

En in Vilvoorde pusht de mol Bruno naar 7500 euro, daar waar Bruno aanvankelijk maar zo'n 5000 euro wou bieden. De mol heeft natuurlijk zijn bod uitgebracht nadat alle andere bedragen bekend waren. Waarom zouden de makers hun mol nog eens 2700 euro boven dat hoogste bod laten bieden? Dat is voor niks nodig en werkt enkel averechts, want iedereen in Griekenland gaat dan Bart viseren vanaf dag 1.

En hoe nutteloos ook z...
Bedankt voor dit overzicht, Klaartje! Dit doet me er aan herinneren waarom ik Bart altijd had uitgesloten en dus ga ik een ‘Thibaudke’ doen: ik weet het heel zeker, Alina is de Mol.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 12:24

 2245  Uma
Neen, ik verdacht Jolien niet op basis van voorkennis van namen hoor (dat gevalletje alsof ze Gilles' naam al kende voordat hij zich had voorgesteld, houdt geen steek), maar omwille van het feit dat Jolien de enige is wiens lichaamstaal in een aantal situaties niet overeenstemde met de realiteit. Voor mij was het of Jolien of Alina.

Maar ik vind de waarneming van Juultje niet te ontkennen juist en haar argument dat daaruit blijkt dat Jolien geen voorkennis had van de namen en als Mol zo'n vergissing niet zou maken, zo sterk dat ik niet anders kan dan sterk beginnen twijfelen aan mijn eigen waarnemingen en interpretaties in verband met Joliens gedrag.

Waarom Alina Jolien niet corrigeert, weet ik niet. Misschien heeft ze dat wel gedaan, maar hebben ze dat niet getoond?

schotte.jelle schreef:Ik heb dat ook nog eens beluisterd en idd...
Maar wat ik zeer vreemd vind: ongeacht of Alina nu de mol is of niet => waarom verbetert zijn Jolien niet?
Klaartje, waarom is dit zo van doorslaggevend belang voor jou?
Enkel omdat je de eventuele voorkennis van de namen van Jolien zo liet meespelen in jou analyse, of....?
Gebruikersavatar

schotte.jelle24 apr 2020, 12:28

 143
Mja... ik denk dat je zelfs mét voorkennis van de namen zo'n fouten kan maken...
De namen hebben dezelfde eindklank, en hoe vaak vergissen mensen zich niet van naam...
Ik vind het een goed argument die mij sterkt in mij Alina - tunnel, maar zo overtuigend...
Gebruikersavatar

Paraceta24 apr 2020, 12:30

 717  Sven
Frolva schreef:Eerste bedenking: kan het niet zijn dat Jolien zegt: "Aline, ze is wel achter" (dus Alina aanspreekt), en zich dus niet van naam vergist (maar Alina niet goed uitspreekt)?

Tweede bedenking: Alina reageert hier onmiddellijk op door te roepen: "Dorien, ca va?". Bevestiging van eerste bedenking?

Derde bedenking: Dorien, Jolien en Alina hebben voordien al een hele tijd samen aan het klokken-raadsel gewerkt. Ze zullen ondertussen dus ook wel weten wie wie is?



Dus ik begrijp helemaal niet waarom Klaartje hier zoveel belang aan hecht! :mrgreen:
Jolien zegt wel degelijk: "Aline zit wel wa achter", dus ze vergist zich echt van naam. Het lijkt mij ook niet onlogisch dat je meer met het spel bezig bent dan met het onthouden van namen (3 namen zou in principe wel moeten lukken natuurlijk...). Maar dit lijkt me - wederom - een heel spontane reactie van Jolien, die vrij onmogelijk als Mol ingestudeerd zou kunnen zijn. Ik neem toch aan dat je verspreken bij de namen niet als eerste op het to do-lijstje van een Mol staat.
Gebruikersavatar

Klaartje24 apr 2020, 12:34

 2245  Uma
Frolva schreef:Eerste bedenking: kan het niet zijn dat Jolien zegt: "Aline, ze is wel achter" (dus Alina aanspreekt), en zich dus niet van naam vergist (maar Alina niet goed uitspreekt)?

Tweede bedenking: Alina reageert hier onmiddellijk op door te roepen: "Dorien, ca va?". Bevestiging van eerste bedenking?

Derde bedenking: Dorien, Jolien en Alina hebben voordien al een hele tijd samen aan het klokken-raadsel gewerkt. Ze zullen ondertussen dus ook wel weten wie wie is?



Dus ik begrijp helemaal niet waarom Klaartje hier zoveel belang aan hecht! :mrgreen:
Die eerste bedenking van jou klopt niet hoor, luister eens goed naar dat fragment. Ze zegt duidelijk: "Aline is wel wat achter."

Dus jouw tweede bedenking houdt dan geen steek.

Jouw derde bedenking bevestigt eigenlijk dat Jolien zich hier gewoon vergist: ze weet dat de twee vrouwen bij haar in dat groepje Alina en Dorien heten, maar dat zijn twee sterk op elkaar lijkende namen. Iemand met voorkennis als de Mol zou zo'n vergissing niet meer maken.

Dat is de reden waarom ik hier zoveel belang aan hecht.

Frolva schreef:Zou je mijn post niet eens lezen, Klaartje! :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bij deze. 🙂
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2020, 12:40

 2204
Paraceta schreef:Jolien zegt wel degelijk: "Aline zit wel wa achter"
Klaartje schreef:Ze zegt duidelijk: "Aline is wel wat achter."
Vrienden, wat is het nu? :?

:mrgreen:

Ik vind het niet duidelijk, en weet het dus verre van zeker ... Kan goed zijn dat jullie gelijk hebben. 😉

Maar mijn tweede bedenking (dat Alina onmiddellijk roept "Dorien") lijkt mij wel juist en moeilijker te rijmen met wat jullie horen.


Is er iemand die van de uitspraak van Jolien een geluidsfragmentje kan plaatsen, zodat ook de mensen die te lui zijn om even terug te kijken/luisteren ook hun mening kunnen geven? :mrgreen:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9