Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chiel.tondeleir08 mar 2020, 23:59

 23
Ik denk dat voor de mol de eerste groep de meest ideale is om in te zitten:

1. 1 persoon minder die Gilles er op kan wijzen dat die de anderen moet gaan verlossen.
2. Indien groep 1 de traagste zou zijn geweest, dan zou de rest teruggekeerd moeten zijn om hen te helpen, wat veel tijdverlies had betekent.

En als ge daar impulsief (wat ze ook deden!) 1 verkeerde zet doet, dan kan niemand de logica nog vinden omdat je reeds fout bent begonnen.
1 iemand heeft daar terug van bij het begin gedacht, en daardoor werd het gevonden, ik weet niet meer wie, maar de personen die al snel beslissingen maakten in het begin zijn verdacht voor mij. Ik ga de aflevering nog eens herbekijken om te zien wie dat was / waren.
Gebruikersavatar

Superbrack09 mar 2020, 00:04

 5  Bert
Ik had het gevoel dat de derde groep enorm aan het treuzelen was. Ik denk dat zij nochtans de gemakkelijkste opdracht hadden. Oké, ze moesten inderdaad roepen om wat extra info te vergaren, maar alle andere groepen leken hier heel goed in mee te werken. Er werden daar rare keuzes gemaakt.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2020, 07:46

 2354  Uma
BeaVer schreef:Of om net te laat toe te komen voor de foto.
Zou De Mol dat wel doen? Dat valt veel te fel op en als de pot dan toch al op -10.200 euro staat, dan zou ik mezelf niet te verdacht maken.
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 08:10

 3423  Yens
Je hebt volkomen gelijk Vermoljoen. Omdat de pot zo diep onder nul staat, kan de mol achteruit leunen en hier en daar misschien een subtiele sabotage proberen, maar zich of haar -zelf zeker niet te verdacht maken.
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2020, 08:25

 1293  Uma
Maar dat lijkt mij zo 'anti'-mollen...
Te vergelijken met anti-voetbal... Enkel verdedigen en niet aanvallen om dan op 0-0 te eindigen.

Als ik de mol zou zijn zou ik toch subtiel proberen te mollen, al is het maar om dan net niet de opdracht te halen.
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 08:35

 3423  Yens
BeaVer schreef:Als ik de mol zou zijn zou ik toch subtiel proberen te mollen, al is het maar om dan net niet de opdracht te halen.
Ik denk zeker dat de mol enkele subtiele sabotages heeft geprobeerd, en daar komen een paar mensen voor in aanmerking, maar die uitleg geef ik dadelijk in mijn molboekje 😉.
Gebruikersavatar

JBB09 mar 2020, 10:02

 439  Uma
Ik wou gewoon even zeggen dat Meteora er ongelofelijk mooi uitzag in de aflevering van gisteren!
Knap gefilmd ook 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2020, 11:12

 8153
ABBEEIJLKM schreef:De sleutelpositie in deze proef was in mijn ogen de niet geketende persoon.
In mijn ogen heeft mijn verdachte Christian deze positie gemist tijdens de biedingen.
De Mol kiest toch gewoon in welke groep hij zit?
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2020, 11:15

 1293  Uma
Juist, maar als de mol initieel de positie wou waar hij niet vast hing, dan zat hij op Gilles zijn positie. Doordat hij die zou kunnen gemist hebben, heeft hij daarna voor een andere positie kunnen kiezen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2020, 11:19

 8153
Superbrack schreef:Ik had het gevoel dat de derde groep enorm aan het treuzelen was. Ik denk dat zij nochtans de gemakkelijkste opdracht hadden. Oké, ze moesten inderdaad roepen om wat extra info te vergaren, maar alle andere groepen leken hier heel goed in mee te werken. Er werden daar rare keuzes gemaakt.
Inderdaad. Het waren geen moeilijke opdrachten: zichzelf eerst "juist" zetten en de rest gewoon vragen aan de anderen.
Toen Bruno hoorde dat Bart het hoogst geboden had voor de vrijstelling, maakte hij daar het meeste misbaar over en verweet hij Bart dat hij heel veel geboden had. Zijn eigen bod was nochtans ook hoog, hij kwam op de 2de plaats.
En toen Bart hem op het water kwam oppikken, viel hij n
naast de boei.
Het is allemaal nogal opvallend, dus zou ik Bruno schrappen als mol.

BeaVer schreef:Juist, maar als de mol initieel de positie wou waar hij niet vast hing, dan zat hij op Gilles zijn positie. Doordat hij die zou kunnen gemist hebben, heeft hij daarna voor een andere positie kunnen kiezen?
Volgens mij kon de mol gewoon vooraf aan de makers zeggen in welke groep hij/zij wilde zitten en indien in de eerste of hij/zij vast of los wilde zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen09 mar 2020, 11:28

 8153
De beste positie om te mollen is volgens mij in de 2de groep.
In de 3de groep zou het opvallen en je kan ervan uitgaan dat de kans dat de eerste groep het raadsel van de klokken oplost eerder klein is. Of dat ze het zullen oplossen, maar er behoorlijk wat tijd voor nodig zullen hebben. En zij moesten de grootste afstand afleggen naar het fototoestel.
De opdracht van de 2de groep was de moeilijkste en je kan daar de nodige verwarring en door elkaar heen praten verwachten. Bijkomend voordeel voor de mol is dat de 2de groep de "boodschapper" is tussen groep 1 en 3. Je kan daar tijd verloren doen gaan door naar de 3de groep enkele "watblief?" roepen en door eerst zelf de vraag te proberen oplossen voor je die doorgeeft aan de 1ste groep.
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2020, 11:31

 1293  Uma
Kan er iemand eens posten wie in welke opdracht zat?
Ik ben zelf heel slecht in namen en kan het zo top of mind niet correct oplijsten 😛
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9