Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

astridm11 mar 2020, 11:59

 287
sillosio schreef:Wat mij opviel bij het herbekijken van de aflevering is dat Salim, bij het praatje van Gilles op het einde van de opdracht, constant naar de camera(-ploeg) kijkt ipv naar Gilles. Waarom? Hij doet dit constant?! Wellicht door zenuwen doordat de mol hier voor het eerst genoemd wordt?

Afbeelding
Misschien is hij wel snel afgeleid of misschien houdt hij graag alles in de gaten of misschien herkent hij iemand, hij keek bij de introductie ook steeds van de een naar de ander.
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 mar 2020, 12:49

 2354  Uma
Het zijn geen BV’s, ze moeten even wennen met het omgaan met die camera’s die daar de hele tijd staan.
Gebruikersavatar

lajato11 mar 2020, 13:23

 69
Ik weet niet of iemand het hier reeds vermeld heeft, maar het eerste wat Bruno zegt nadat ze beginnen met hun proef om de juiste afbeeldingen te linken aan de juiste mensen is dat hij af en toe wel wat met kaarttruuks doet, wijzend naar de kaart (die duidelijk een goocheltruuk afbeeldt)

Afbeelding

Maar bij de eerste poging staat Sven Neys onder zijn foto ipv. het kaartspel (??). Als die code niet juist blijkt te zijn roept Bruno de vraag "Is er iemand die kaartspeelt?" maw, hij is precies plots vergeten dat hij net zelf vertelde dat hij af en toe met kaarten speelt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen11 mar 2020, 13:25

 8153
Viel inderdaad op, viel eigenlijk teveel op volgens mij. Ik vermoed dat hij wilde mollen maar de mol niet is.
Ik kan natuurlijk mis zijn (meestal ben ik mis).
Gebruikersavatar

sara.pantoja11 mar 2020, 13:47

 100
Dit laat me eigenlijk heel erg denken aan Eline en de Oostkantons. Toen dachten we (ik toch zeker) ook dat ze de mol niet kon zijn omdat het er zo dik op lag.
Gebruikersavatar

JBB11 mar 2020, 14:27

 439  Uma
op instagram staan foto's van hoe de kandidaten geblinddoekt naar meteora gebracht worden enz.

geblinddoekt de auto in, ergens naartoe, dan doen ze u ne microfoon aan en zo een monnikenpij, en moet ge begeleid over rotsen wandelen

kan mij niet voorstellen hoe vreemd dat is 😃
Gebruikersavatar

#DIV/0!11 mar 2020, 14:38

 10  Uma
JBB schreef:op instagram staan foto's van hoe de kandidaten geblinddoekt naar meteora gebracht worden enz.

geblinddoekt de auto in, ergens naartoe, dan doen ze u ne microfoon aan en zo een monnikenpij, en moet ge begeleid over rotsen wandelen

kan mij niet voorstellen hoe vreemd dat is 😃
Inderdaad!

Ik denk dat deelnemen aan de mol in het algemeen best wel onvoorstelbaar moet zijn. Het is al een heel avontuur op zich, en dan zit je ook nog eens met de druk om de mol te vinden (of als mol niet gevonden te worden). De emoties bij de eliminaties, zowel bij de afvaller als bij de rest van de groep, liegen er niet om.

Jammer dat het voor de meeste onder ons, bij 'voorstellen' zal blijven. :( 😃
Gebruikersavatar

kim.baudart15 mar 2020, 10:50

 138
Ik kijk even naar 'het verhaal' achter de opdracht: om de eerste groepsfoto te maken. Die groepsfoto per aflevering komt er sowieso. Was dit dus eigenlijk een proef die moest slagen? Mocht de mol zich hier eens van zijn/haar beste kant laten zien?
Twee redenen die ik daarvoor kan bedenken: het was jammer geweest voor de beelden als ze niet aan het rappellen waren geraakt, én misschien was er al wat veel uit de pot door één of andere overfanatieke kandidaat?

Om die reden denk ik dat we eigenlijk niet al te veel kunnen afleiden uit deze proef, ik zal ze eerder gebruiken als een ijkpunt om het gedrag van de kandidaten in latere proeven aan af te toetsen.

Alleen Bruno legt het er hier voor mij een beetje té dik op. Dat van die kaarten krijg ik op geen enkele andere manier uitgelegd dan als een sabotageactie, en dat hij dan 's avonds ook nog eens trucs gaat zitten doen voor de anderen maakt ook wel duidelijk dat hij heel graag wou dat dit iedereen opviel...
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2020, 11:44

 1690  Sven
Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. De mol moet mollen, punt. Vorig jaar was er geen afvaller de eerste aflevering omdat er nog geen mol was. Als de mol de eerste aflevering vrij krijgt is in mijn ogen Gilles voor niks afgevallen. Hoe kon Gilles de mol vinden als die gewoon flink zen best doet? De mol kan wel eens zijn best doen om onverdacht te zijn, maar niet in de eerste aflevering waar sowieso iemand naar huis moet.
Ik denk dat dit wel een heel sterke groep is, ze gaan ervoor en zullen het de mol flink lastig maken.
Gebruikersavatar

Klaartje15 mar 2020, 12:33

 2245  Uma
Tijdens opdrachten zoek ik vaak naar spontane, onbewuste reacties of gedragingen bij de kandidaten, op basis waarvan je zou kunnen afleiden dat die kandidaat geen voorkennis heeft en dus waarschijnlijk niet de mol is. Dat is ook een manier om uiteindelijk de mol te vinden: bijna zeker weten wie het niet is.

Ik bedoel daarmee: spontane of onbewuste reacties die je niet kan acteren of die je niet zou hebben indien je voorkennis had van de opdrachten, of de mol in kwestie zou wel een heel, heel goede acteur of actrice moeten zijn.

Zo merkte ik bij Jolien in deze opdracht dit op: op een bepaald moment komt Gilles vragen aan Jolien, Alina en Dorien of er iemand paard rijdt. Waarop je Jolien onmiddellijk, spontaan hoort vragen: "Moeten we iets doen met paarden?" Dat kwam er zo onbewust, naturel en spontaan uit, zoiets zeg je niet op die manier als je de mol bent, want die weet dat er geen paardrijden aan te pas gaat komen in deze opdracht. Dus een 'kandidaatpunt' voor Jolien hier.

En dan Alina: de manier waarop ze heel in het begin, wanneer iedereen in hun groepje nog geblinddoekt is, zo heel bedeesd, met een bijna angstig stemmetje vraagt: "Hallo, kan er iemand mij losmaken?", dat klonk voor mij zo echt, dat lijkt mij heel moeilijk te acteren. En wanneer ze dan zich kan bevrijden uit haar gebonden toestand, is ze heel opgelucht en blij dat ze los is: "Oh, merci." Later ook de manier waarop ze "Kazachstan" roept, als Gilles het heeft over een "blauw vlagske met iets geel": dat is zó spontaan een juist antwoord geven, dat kan je als mol toch moeilijk op die manier acteren. Dus ook voor Alina hier een 'kandidaatpunt'.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2020, 12:43

 2354  Uma
Jij begint hier dingen aan te halen die ik straks ga posten in mijn molboekje 🙂

Ik vind het kijken naar ‘Wie is de Mol NIET?’ de interessantste tactiek om de Mol te vinden. Meer daarover straks in mijn molboekje!

Jay-Lo schreef:Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. De mol moet mollen, punt. Vorig jaar was er geen afvaller de eerste aflevering omdat er nog geen mol was. Als de mol de eerste aflevering vrij krijgt is in mijn ogen Gilles voor niks afgevallen. Hoe kon Gilles de mol vinden als die gewoon flink zen best doet? De mol kan wel eens zijn best doen om onverdacht te zijn, maar niet in de eerste aflevering waar sowieso iemand naar huis moet.
Ik denk dat dit wel een heel sterke groep is, ze gaan ervoor en zullen het de mol flink lastig maken.
Ik zou het ook wel stom vinden als de Mol geen moeite heeft gedaan om te saboteren, maar ik denk dat gij dag wel heeft gedaan, maar subtieler dan anders. Waarom zou je nu al risico’s nemen als de pot op -10.200 euro staat?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 12:46

 8153
Ik hou dergelijke acties ook altijd in het oog. Voor mij waren dus Alina, Jolien en Gilles al meteen afgeschreven als mol.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9