Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 mar 2020, 21:00

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De tien kandidaten staan geblinddoekt en in een monnikspij verspreid in drie groepjes langs een pad dat loopt over de rotsformaties in het griekse Meteora. Ze zijn, op één na, vastgeketend. Gilles verwelkomt hen en vertelt dat ze anderhalf uur de tijd krijgen om los te komen om zich vervolgens naar het eind van het pad te begeven. Daar staat een fototoestel met een zelfontspanner die de eerste groepsfoto zal nemen. Alleen als iedereen erop staat levert dat 5000 euro op.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

elkemol08 mar 2020, 21:44

 654
hier hoeft de mol niet veel te doen.
Hij weet al hoeveel er uit de pot is. Hij kan observeren wat de andere kandidaten doen.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren08 mar 2020, 21:51

 79  Uma
Eigenlijk een heel vlot verlopen opdracht, mede dankzij Alina, Bart en natuurlijk Gilles die het voortouw nemen. Bruno probeerde ergerlijk pijnlijk te mollen, niet alleen in deze opdracht trouwens. Dorien deed en zei weinig, maar het viel wel op hoe zich zij vanaf het begin "onhandig" en "wat trager" noemde, alsof ze dat zo rap mogelijk aan de groep te kennen wou geven. Ik denk dat de mol in deze opdracht niet gemold heeft, hij/zij wist immers over het bod van Bart, maar dat ze zich eerder in de groep geplaatst heeft.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2020, 21:53

 8153
Je spreekt over de mol als een "ze". Cherchez la femme ?
Jolien zeker niet volgens mij, Alina denk ik ook niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 21:58

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef: Jolien zeker niet volgens mij, Alina denk ik ook niet.
Over de tweede die je vernoemt : Я тоже так не думаю
Gebruikersavatar

Mer2808 mar 2020, 21:59

 302
Wat me vooral opviel waren Salim en Laure die zich vooral op de achtergrond begaven.
Gebruikersavatar

BeaVer08 mar 2020, 22:10

 1293  Uma
Als je als mol er voor kan zorgen dat de eerste opdracht mislukt, dan zou die -10200 euro startgeld wel een mooi begin kunnen geweest zijn (voor de mol)
De mol hoeft inderdaad niet te mollen, want de pot start sowieso in de -, maar aan de andere kant is het wel een opportuun moment om wel te mollen, want er is nog niemand die je verdenkt.
Gebruikersavatar

nyckelpiga08 mar 2020, 22:58

 69
Ik vraag mij af in welke groep de mol zat? Zou hij/zij direct bevrijd willen zijn? Op zich maakt het niet veel uit. Maar hij kan wel ingeschat hebben waar hij zelf het makkelijkst kon saboteren zonder dat het opvalt. Vraag mij af hoe de mol zichzelf zou geplaatst hebben, aangezien ze bij de mol wel niet gevraagd zullen hebben hoe hij zichzelf inschat. Waar kan de mol het meest tegenwerken zodat het cijferslot niet opengaat, of waar weet hij zeker dat het kan mislukken en moet hij zelf niet veel doen. Als mol zou ik mij zelf in de tweede of derde groep plaatsen, omdat dat opdrachten zijn waar er veel discussie en twijfel kan ontstaan. Bij opdracht 1 is het op zich een niet zo heel moeilijk raadsel, dat met een beetje logisch nadenken wel kan opgelost worden.
Gebruikersavatar

jos.jansen08 mar 2020, 23:05

 328  Uma
Ik heb geen idee waarom, maar ik vertrouw Christian totaal niet. Hier perse als laatste willen rapellen, waardoor jij eigenlijk de sleutel bent tot het slagen van de proef, en dan de vragen doen bij de andere proef. Denk ook niet dat hij snel als verdacht gezien gaat worden door de andere kandidaten.
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM08 mar 2020, 23:10

 27
De sleutelpositie in deze proef was in mijn ogen de niet geketende persoon.
In mijn ogen heeft mijn verdachte Christian deze positie gemist tijdens de biedingen.

Opvallend in deze proef. Christian blijft als laatste achter om de oversteek van de kloof te maken. Ideaal voor de productie om enkele instructies door te geven.
Gebruikersavatar

BeaVer08 mar 2020, 23:11

 1293  Uma
Of om net te laat toe te komen voor de foto.
Gebruikersavatar

Tobees08 mar 2020, 23:19

 19
Dorien heeft bij geen enkele proef een positieve invloed. Bij de klokken doet ze niets .... bij de postcodes probeert ze verdeling en twijfel te zaaien .... bij de rappel verprutst ze veel tijd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9