Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kim.baudart15 mar 2020, 13:45

 138
Jay-Lo schreef:Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. De mol moet mollen, punt. Vorig jaar was er geen afvaller de eerste aflevering omdat er nog geen mol was. Als de mol de eerste aflevering vrij krijgt is in mijn ogen Gilles voor niks afgevallen. Hoe kon Gilles de mol vinden als die gewoon flink zen best doet? De mol kan wel eens zijn best doen om onverdacht te zijn, maar niet in de eerste aflevering waar sowieso iemand naar huis moet.
Ik denk dat dit wel een heel sterke groep is, ze gaan ervoor en zullen het de mol flink lastig maken.
Ik zei ook niet de hele eerste aflevering maar alleen die eerste proef. De tweede proef zal er zeker wel gemold zijn. Maar je hebt zeker een punt, dat het tegenover die eerste afvaller niet echt fair zou zijn.

Klaartje schreef:Ik bedoel daarmee: spontane of onbewuste reacties die je niet kan acteren of die je niet zou hebben indien je voorkennis had van de opdrachten, of de mol in kwestie zou wel een heel, heel goede acteur of actrice moeten zijn.
Op die basis had ik destijds Eline afgeschreven na haar uitvaring tegen Lloyd nadat ze afgeschoten werd 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 14:02

 8153
Je bedoelt Joke 😉
En ik heb toen meteen ook Lloyd afgeschreven toen ik zag hoe stil hij achteraf was aan tafel en er duidelijk erg mee inzat.
Gebruikersavatar

kim.baudart15 mar 2020, 23:31

 138
Oops... Ik heb iets met die 2 dooreen halen. Ik zal me maar beperken tot dingen van dit seizoen, mijn geheugen is waardeloos... :?
Gebruikersavatar

Herbie14 apr 2020, 21:38

 109  Uma
Afbeelding
Ik vond deze reactie van Jolien ook nogal merkwaardig. Naast Gilles noemen toen ze hem nog niet kende, het nogal 'gespeeld' oplossen van het klokkenraadsel..
Ik zit al in de Jolien-tunnel sinds de Minotaurus-proef (aflevering 3), na aflevering 5 toch even naar Alina geswitcht, nu terug en definitief Jolien.
Gebruikersavatar

zohra.larousse23 apr 2020, 18:57

 1
Klaartje schreef:Tijdens opdrachten zoek ik vaak naar spontane, onbewuste reacties of gedragingen bij de kandidaten, op basis waarvan je zou kunnen afleiden dat die kandidaat geen voorkennis heeft en dus waarschijnlijk niet de mol is. Dat is ook een manier om uiteindelijk de mol te vinden: bijna zeker weten wie het niet is.

Ik bedoel daarmee: spontane of onbewuste reacties die je niet kan acteren of die je niet zou hebben indien je voorkennis had van de opdrachten, of de mol in kwestie zou wel een heel, heel goede acteur of actrice moeten zijn.

Zo merkte ik bij Jolien in deze opdracht dit op: op een bepaald moment komt Gilles vragen aan Jolien, Alina en Dorien of er iemand paard rijdt. Waarop je Jolien onmiddellijk, spontaan hoort vragen: "Moeten we iets doen met paarden?" Dat kwam er zo onbewust, naturel en spontaan uit, zoiets zeg je niet op die manier als je de mol bent, want die weet dat er geen paardrijden aan te pas gaat komen in deze opdracht. Dus een 'kandidaatpunt' voor Jolien hier...

Vind je het niet raar dat Jolien de naam van Gilles uitspreekt alhoewel ze nog geblinddoekt is? Jolien zegt op een gegeven moment kan er zich iemand losmaken? Waarop Gilles zegt dat het hem niet lukt maar daarna antwoord “ik kan mij wel losmaken.”Alina zegt Wie? Jolien antwoord Gilles ( hoe weet ze dat, hoe kent ze zijn naam) waarop Gilles antwoord, ikke Alina vraagt dan nog eens wat is je naam

Is toch bizar
Gebruikersavatar

juultje.bernaerts23 apr 2020, 19:29

 2
Tijdens de allereerste opdracht in aflevering 1 wanneer de kandidaten op weg zijn naar de laatste berg staat er in ondertitels dat Jolien zegt:" Dorien is wel wat achter." Maar als je enkel luistert hoor je duidelijk dat ze zegt:"Aline is wel wat achter". Dit kan er dus op wijzen dat Jolien de namen van de andere kandidaten nu pas voor het eerst hoort en zich nog vergist. En dus niet de mol is want die kent de namen natuurlijk al langer.
Alina (mijn mol), die voor haar liep, riep daarna wel meteen:"Dorien, gaat het?" Al is dat misschien niet zo vreemd omdat ze zelf Alina heet.




Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2020, 20:33

 2245  Uma
Fantastisch opgemerkt, Juultje! Ben het net nog eens gaan beluisteren en inderdaad: Jolien zegt "Aline is nog wat achter", terwijl er in de ondertitel Dorien staat. Heel sterk argument dat Jolien dus die namen voor het eerste heeft gehoord en zich hier gewoon vergist.

Ik ging vol voor Jolien als mijn molverdachte. Nu ik dit gehoord heb: kan ik nog switchen? Naar Alina bijvoorbeeld? 🙂
Gebruikersavatar

Ladybluetooth23 apr 2020, 22:52

 1
Ook ik zit in de Alina tunnel. Tijdens de 1e opdracht vormen de combo’s van kandidaten en de foto’s met daarop iets wat hen typeert een cijfer code. Alina’s combo (met de vlag van haar vaderland) krijgt #1 ... in een aflevering die Alpha, het begin heet. De Mol op #1, het begint en eindigt met de Mol.
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2020, 09:36

 2204
Heel knap opgemerkt, Juultje. 👍🏻
juultje.bernaerts schreef:En dus niet de mol is want die kent de namen natuurlijk al langer.
Kan iemand van de kenners dat bevestigen, dat de mol e namen van de deelnemers kent? Kan natuurlijk heel goed zijn, maar houdt wel (onnodig?) risico in. 😉
Gebruikersavatar

Paraceta24 apr 2020, 09:38

 717  Sven
Door de eerste opdracht met de geldklokken kent de Mol sowieso de namen van de anderen al he.
(In het verleden was dat sowieso ook al het geval in 2018, toen Pieter de kandidaten verdeelde over de doodskisten)
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 apr 2020, 10:04

 2354  Uma
Dit is heel goed opgemerkt!! Jolien degradeert naar niet verdacht en Bart promoveert naar twijfelgeval. Alina blijft op nummer 1 😉
Het zou natuurlijk wel slim kunnen zijn als Mol om de hele tijd verkeerde namen te zeggen. Zorgt ook voor een betje chaos, niet?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9