Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy08 mar 2020, 21:00

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In de kustplaats Parga wil Gilles dat de groep zich verdeelt in zeven personen die plezier gaan beleven, twee mensen die over de beste algemene kennis beschikken en één iemand die wat eenzamer zal zijn. De zeven zullen met de aquaspeed extreme (banden die door een speedboot getrokken worden) naar een eiland drie kilometer verder gebracht worden. De boot doet het traject drie keer, telkens met andere kandidaten. Ondertussen moet het duo met de beste kennis meerkeuzevragen beantwoorden terwijl ze aan een parasail hangen. Een goed antwoord levert een trage (veilige) snelheid op voor de mensen op de aquaspeed, maar bij een foutief antwoord neemt het tempo toe waardoor er meer gevaar is dat iemand van de band vliegt. Elke deelnemer die in het water belandt moet naar een luchtkussen in zee. Ondertussen roeit de eenzaat met een kano naar hetzelfde eiland en fungeert deze ook als pendeldienst voor de mensen die op het luchtkussen zitten. Ze krijgen één uur de tijd om de klok bij de kapel op het eiland te luiden. Voor iedere persoon die dan op het eiland is, komt er 400 euro bij in de groepspot.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

elkemol08 mar 2020, 21:43

 654
de plaats waar het meeste tijd kan gerokken worden en lekker alleen zodat niemand kan controleren: de kano
het toeteren misschien moeilijk hoorbaar vanuit de lucht
in het water valllen (wel niet de enige)
Maakt niet uit of vanuit de kano goede of slechte antwoorden gegegevn worden , als je vanaf die positie de tijd in handen hebt en gokt dat de kandidaten niet alles juist zullen hebben en dus een paar keer op en af moeten gaan en zo ondertussen ook kunnen zien hoe ver het zit op het eiland.
Prima positie voor de mol

Vooral ook nog eens om achteraf in de groep te gooien dat de toeter niet gehoord is en zo de verdenking van zich af te schuiven en anderen verdacht te maken.
Gebruikersavatar

yevo08 mar 2020, 21:46

 281  Uma
elkemol schreef:de plaats waar het meeste tijd kan gerokken worden en lekker alleen zodat niemand kan controleren: de kano
het toeteren misschien moeilijk hoorbaar vanuit de lucht
in het water vallen (wel niet de enige)
Maakt niet uit of vanuit de kano goede of slechte antwoorden gegegevn worden , als je vanaf die positie de tijd in handen hebt en gokt dat de kandidaten niet alles juist zullen hebben en dus een paar keer op en af moeten gaan en zo ondertussen ook kunnen zien hoe ver het zit op het eiland.
Prima positie voor de mol

Vooral ook nog eens om achteraf in de groep te gooien dat de toeter niet gehoord is en zo de verdenking van zich af te schuiven en anderen verdacht te maken.
Klopt, dacht ik ook. Maar zou het niet te opvallend zijn? Daarbij heeft hij ook duidelijk redelijk goed z'n best gedaan. Kon gerust meer bezig geweest zijn met aandacht te proberen trekken van Christian en Dorien om de vragen te beantwoorden. Hij had een cruciale rol en heeft deze rol uiteindelijk wel enorm goed uitgevoerd. Goed op tijd naar het eiland geroeid, EN de afvallers naar het eiland gevoerd.
Gebruikersavatar

elkemol08 mar 2020, 21:49

 654
klopt. maar het was wel op het nippertje.
Er was al een groot bedrag uit de groepspot. het zou dus te opvallend geweest zijn moest de roeier echt hard gefaald hebben in deze proef. Hij heeft het misschien 'op het nippertje' proberen te spelen. Een gok. Alvast was het wel een prima positie op te mollen.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren08 mar 2020, 22:00

 79  Uma
Bart heeft hier wel enorm zijn best gedaan, wat zowat elke kandidaat benadrukt. De paraseil was op het randje af lui, niet nadenken gewoon genieten - was trouwens best grappig om de serene rust in de lucht te zien contrasteren met de chaos op het water xd. Opnieuw plaatst Dorien zich in een passieve positie, net als Christian, met "algemene kennis" geraak je immers op de meeste posities bij niet-fysieke opdrachten.
Gebruikersavatar

BeaVer08 mar 2020, 22:06

 1293  Uma
Ik vond Bart zijn positie hier nu eigenlijk net niet zo ideaal als mol. Je hebt quasi nergens controle over.
Je weet niet hoeveel mensen van die banden gaan vallen en je weet niet hoe goed de twee aan de parachute het gaan doen. Dus een echte sleutelpositie is het niet.

Ik zou als mol ofwel aan de parachute hangen, waar je het lot van anderen in handen hebt.
Of in de eerste groep voor de aquaspeed om dan op hoop van zegen als eerste op het eiland te geraken, om daarna de proef te doen mislukken door tijd te rekken.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 22:07

 3483  Uma
stef.vermeiren schreef:... Opnieuw plaatst Dorien zich in een passieve positie, net als Christian, met "algemene kennis" geraak je immers op de meeste posities bij niet-fysieke opdrachten.
Die algemene kennis viel toch redelijk tegen vond ik.
Welke Belg weet niet dat Westmalle en Rochefort echte trappistenbieren zijn? Anderzijds vind ik dit net een gevaarlijke vraag om een verkeerd antwoord op te geven : m.a.w. ik trek er geen conclusies uit.
Gebruikersavatar

Mer2808 mar 2020, 22:08

 302
Wat me hier vooral opviel was dat het vooral Christian was die zei dat hij veel algemene kennis had, maar de meeste vragen niet tot een supergoed einde bracht.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2020, 22:15

 8153
Ik vond het verbijsterend hoe weinig Dorien en Christian wisten. Ze hingen daar gezellig te bengelen en overlegden nauwelijks. Bart moet ferm gevloekt hebben elke keer dat hij het antwoord wist en zij fout antwoordden.

yevo schreef:Klopt, dacht ik ook. Maar zou het niet te opvallend zijn? Daarbij heeft hij ook duidelijk redelijk goed z'n best gedaan. Kon gerust meer bezig geweest zijn met aandacht te proberen trekken van Christian en Dorien om de vragen te beantwoorden. Hij had een cruciale rol en heeft deze rol uiteindelijk wel enorm goed uitgevoerd. Goed op tijd naar het eiland geroeid, EN de afvallers naar het eiland gevoerd.
En hij wist op veel vragen het juiste antwoord.
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 mar 2020, 22:22

 2354  Uma
Ik had het gevoel dat de kandidaten die naar niet hingen de antwoorden wel allemaal wisten. Waarom hingen zij daar niet?

In de kano kan je niks doen als Mol. Ik zou er als maker redelijk zeker van zijn dat diegene die het meeste had geboden op de vrijstelling de kandidaat zou zijn die zou worden weggestuurd, omdat hij/zij iets is verschuldigt.
Gebruikersavatar

Dominique08 mar 2020, 22:26

 61
ex-molinator schreef:Die algemene kennis viel toch redelijk tegen vond ik.
Welke Belg weet niet dat Westmalle en Rochefort echte trappistenbieren zijn? Anderzijds vind ik dit net een gevaarlijke vraag om een verkeerd antwoord op te geven : m.a.w. ik trek er geen conclusies uit.
Dat zou ik inderdaad niet doen. Als je geen fan van bier bent en dat bvb dus nooit bestelt, en ja, dergelijke Belgen bestaan 😂, dan is dit geen makkelijke vraag.

Ik vond de vraag over de grootte van de sportvelden erger. Dat ze niet basketbalveld geantwoord hebben, dat stoorde me enorm omdat iedereen die spelletjes kent van de verplichte LO op school, in films, int echt ... Daar kan je echt deftige afstanden op lopen itt tennis en volley.
Gebruikersavatar

renzo.verdonckt08 mar 2020, 22:29

 90  Uma
De ideale positie voor de mol lijkt me wel:
of in de lucht hangen en foute antwoorden geven zodat er mensen van de band vliegen (en zo ook Bart in de kano negeren)
of zorgen dat je tijdens een versnelling van de band vliegt (wetende dat Bart je dan nog moet ophalen)

De mensen die wel op het eiland komen hebben weinig invloed om tijd te rekken.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10