Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 22:32

 3483  Uma
Dominique schreef:Ik vond de vraag over de grootte van de sportvelden erger.
Als sportman die getennist heeft, gebasketbald en gevolleybald heeft, twijfelde ik toch wel tussen basketbal en tennis. (en koos uiteindelijk voor tennis :oops: )
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 mar 2020, 22:35

 2354  Uma
renzo.verdonckt schreef:De ideale positie voor de mol lijkt me wel:
of in de lucht hangen en foute antwoorden geven zodat er mensen van de band vliegen (en zo ook Bart in de kano negeren)
of zorgen dat je tijdens een versnelling van de band vliegt (wetende dat Bart je dan nog moet ophalen)

De mensen die wel op het eiland komen hebben weinig invloed om tijd te rekken.
Helemaal mee eens! Ik was het juist zelf aan het typen en toen zag ik je reactie 😂
Gebruikersavatar

Korrai08 mar 2020, 22:35

 25
Dominique schreef:Dat zou ik inderdaad niet doen. Als je geen fan van bier bent en dat bvb dus nooit bestelt, en ja, dergelijke Belgen bestaan 😂, dan is dit geen makkelijke vraag.

Ik vond de vraag over de grootte van de sportvelden erger. Dat ze niet basketbalveld geantwoord hebben, dat stoorde me enorm omdat iedereen die spelletjes kent van de verplichte LO op school, in films, int echt ... Daar kan je echt deftige afstanden op lopen itt tennis en volley.
Zelfs die vraag kan nog een domme inschattingsfout zijn. Maar die pescitariër. Wel weten dat pesco vis is, maar niet door hebben dat een pescitariër juist wel vis eet???? Iedereen weet toch dat een vegitariër juist wel groentjes eet?!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2020, 22:38

 8153
ex-molinator schreef:Als sportman die getennist heeft, gebasketbald en gevolleybald heeft, twijfelde ik toch wel tussen basketbal en tennis. (en koos uiteindelijk voor tennis :oops: )
Ik koos ook voor tennis. Ik herinner mij basket van op school en zo groot was dat veld volgens mij niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 22:39

 3483  Uma
Geen idee wat een vegitariër is. 😉
En ik heb geen flauw idee wat een proletariër eet. :drunken:

chicawah.janssen schreef:Ik koos ook voor tennis. Ik herinner mij basket van op school en zo groot was dat veld volgens mij niet.
Hadden ze gevraagd bij welke sport het net het hoogst hangt, dan wist ik het zeker. 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2020, 22:42

 8153
eline.hoes schreef:Zelfs die vraag kan nog een domme inschattingsfout zijn. Maar die pescitariër. Wel weten dat pesco vis is, maar niet door hebben dat een pescitariër juist wel vis eet???? Iedereen weet toch dat een vegitariër juist wel groentjes eet?!
Die vraag was een instinker. Het ligt zo voor de hand om spontaan "vis" te roepen.
Denk aan "Jantjes ouders hebben 3 kinderen: Pief, Poef en ?" of "Ork ork ork, soep eet je met een ?".
Gebruikersavatar

jos.jansen08 mar 2020, 22:47

 328  Uma
Als ik tijd vind gedurende de week dan ga ik proberen om mijn theorie van vorig jaar opnieuw te doen. Maar voorlopig zou ik in deze proef als mol liefst wat rond in de lucht hangen. Op de aquaspeed heb je enkel je eigen lot in handen (tenzij je jou val kan timen door tegen iemand te botsen, maar valt op). Als enkeling heb je wel wat invloed maar volgens mij nie genoeg om als mol dit te willen doen (helemaal niet omdat je dan ook het hoogste geboden moet hebben, wat toch jezelf te veel in de spotlight zetten is).
Gebruikersavatar

BeaVer08 mar 2020, 22:48

 1293  Uma
ex-molinator schreef:Geen idee wat een vegitariër is. 😉
En ik heb geen flauw idee wat een proletariër eet. :drunken:

Brol... euhm Prol :mrgreen:
Hadden ze gevraagd bij welke sport het net het hoogst hangt, dan wist ik het zeker. 😎
Ook basket dan 😛

Er zaten toch wel ook een paar moeilijke vragen bij die net wat ruimer vallen dan algemene kennis. Alleja, de drachttijd van een ezel, nijlpaard en koe, wie weet er dat nu...
Gebruikersavatar

elkemol08 mar 2020, 22:50

 654
ex-molinator schreef:Die algemene kennis viel toch redelijk tegen vond ik.
Welke Belg weet niet dat Westmalle en Rochefort echte trappistenbieren zijn? Anderzijds vind ik dit net een gevaarlijke vraag om een verkeerd antwoord op te geven : m.a.w. ik trek er geen conclusies uit.
Ik zou het niet geweten hebben
Gebruikersavatar

Yvo08 mar 2020, 23:00

 1111  Uma
BeaVer schreef:Er zaten toch wel ook een paar moeilijke vragen bij die net wat ruimer vallen dan algemene kennis. Alleja, de drachttijd van een ezel, nijlpaard en koe, wie weet er dat nu...
Mijn pa. Hij verwees naar de zegswijze 'ezelsdracht'. Dus een zwangerschap waarbij de vrouw langer dan 9 maanden zwanger is.
Ik wist het niet, maar gokte wel juist.
Gebruikersavatar

toon.08 mar 2020, 23:01

 7
renzo.verdonckt schreef:De ideale positie voor de mol lijkt me wel:
of in de lucht hangen en foute antwoorden geven zodat er mensen van de band vliegen (en zo ook Bart in de kano negeren)
of zorgen dat je tijdens een versnelling van de band vliegt (wetende dat Bart je dan nog moet ophalen)

De mensen die wel op het eiland komen hebben weinig invloed om tijd te rekken.
Je kunt natuurlijk ook alles goed antwoorden zodat de snelheid laag ligt. De eerste 3 waren met ~41 minuten op de klop op het eiland. Dat drie keer is vrij krap...

Enfin, het is niet gebeurd dus niet bijzonder relevant. Maar wel interessant.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 23:03

 3483  Uma
BeaVer schreef:...
Er zaten toch wel ook een paar moeilijke vragen bij die net wat ruimer vallen dan algemene kennis. Alleja, de drachttijd van een ezel, nijlpaard en koe, wie weet er dat nu...
euhmmm :oops:
Vanuit mijn opleiding was ik er zeker van dat het een nijlpaard zou zijn, en het is ook het meest logische rekening houdend met het gewicht en de grootte van het dier. Dit is toch iets waarvoor ik mij genoodzaakt voel één dezer dagen wat opzoekwerk te verrichten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10