Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

elkemol08 mar 2020, 23:04

 654
nijlpaard was ook mijn gok, met dezelfde redenering erachter
Gebruikersavatar

BeaVer08 mar 2020, 23:06

 1293  Uma
Ik vond nijlpaard te vanzelfsprekend en had ezel gegokt. Puur geluk dus.
Gebruikersavatar

Mer2808 mar 2020, 23:06

 302
Ik dacht ook nijlpaard, maar waarschijnlijk hebben de programmamakers nijlpaard als optie gegeven omdat vele mensen schijnen te denken dat het de juiste oplossing is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo08 mar 2020, 23:11

 1690  Sven
Nijlpaard 7 maanden, koe 9 maanden, ezel 12 maanden. Opzoekwerk gespaard 😉
Vanwege "ezelsdracht" wetende dat een ezel langer draagt dan een vrouw, de andere heb ik moeten opzoeken. Ik zou denk ik ook voor het nijlpaard hebben gegaan.
De hond van Hitler wist ik wel, maar echt wel veel moeten gokken. Ik was verbaasd hoeveel Bart er wist. Juiste antwoord geven, maar onopgemerkt. Indien opgemerkt, kon hij foute antwoorden beginnen geven.
Alina rinkelt de bel en zorgt voor de 4000e.
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM08 mar 2020, 23:17

 27
Iemand opgevallen wie hier de verdeling van de posities het hardst stuurt voor het begin van de proef.
Gebruikersavatar

astridm08 mar 2020, 23:17

 287
ex-molinator schreef:Die algemene kennis viel toch redelijk tegen vond ik.
Welke Belg weet niet dat Westmalle en Rochefort echte trappistenbieren zijn? Anderzijds vind ik dit net een gevaarlijke vraag om een verkeerd antwoord op te geven : m.a.w. ik trek er geen conclusies uit.
Ik ben Nederlander en ik drink geen bier, maar ik weet wel dat Ciney geen trappist is. Maar ja, de naam lijkt op Chimay en Rochefort lijkt op Roquefort en dat is kaas. Als je het dus niet helemaal zeker weet, kan ik me de verwarring wel voorstellen.
Gebruikersavatar

ex-molinator08 mar 2020, 23:22

 3483  Uma
astridm schreef:...
Ik ben Nederlander en ik drink geen bier, maar ik weet wel dat Ciney geen trappist is. Maar ja, de naam lijkt op Chimay en ...
hmm, goed gezien: Chimay was zelfs helemaal niet in me opgekomen.
Dus, ja, toch wel een aanvaardbaar foutje.
Gebruikersavatar

Yvo08 mar 2020, 23:24

 1111  Uma
Als je de eerste aflevering herbekijkt op de website van VIER kan je op 0:51:39 de volgende tekst op de ballon (of hoe je dat ding ook moet noemen) zien: VICKY F II CRUISES.
Als je het googelt komt je op volgende facebook-pagina terecht: klik hier. Op de facebook pagina staat het getal twee en op de ballon staat het romeins cijfer. Ze zitten in Griekenland.
En Griekenland heeft met de Romeinen te maken. Weet iemand hier iets mee?
Het kan nutteloze informatie zijn, ik weet het. Maar ik verlies liever niks uit het oog.
Gebruikersavatar

marc.koenen09 mar 2020, 00:04

 122
BeaVer schreef:Brol... euhm Prol :mrgreen:

Ook basket dan 😛

Er zaten toch wel ook een paar moeilijke vragen bij die net wat ruimer vallen dan algemene kennis. Alleja, de drachttijd van een ezel, nijlpaard en koe, wie weet er dat nu...
Ze spreken toch soms over een ezelsdracht 🙂 als de bevalling maar uitblijft?
Gebruikersavatar

chiel.tondeleir09 mar 2020, 00:20

 23
Op twitter was er de melding van Dorien die hoogtevrees heeft in de bergen, en dan ineens in dat vliegding stapt en geen hoogtevrees heeft.
Hier toch even een kanttekening bij maken: Dit lijkt me niet abnormaal. Ikzelf heb ook hoogtevrees, onlangs nog met vrienden naar pretpark geweest, en ik kruip echt niet in zaken die hoog gaan. Zelfs zo nen wiebelende boot is voor mij al te hoog.. Laat staan een rollercoaster... Maar ben daar in rollercoasters geweest, waarbij ik toch echt last had van hoogtevrees, en dan ook in 2 rollercoasters geweest die hoger waren, maar boven het water lagen, en daar voelde ik dan helemaal niets van. Volgens mij is het dan ook eerder onbewust de schrik om je pijn te doen, waarbij je hersenen dan denken boven het water dat je je daar geen pijn zal doen. Dus niet onlogisch vind ik dat Dorien daar geen hoogtevrees heeft. Ik zou hetzelfde hebben.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren09 mar 2020, 07:06

 79  Uma
Voor degene die ooit al een nijlpaardbaby gezien hebben, ze worden enorm klein geboren (voor de grootte van de merrie weliswaar). Al bij al is er bij ieder antwoord wel een verklaring te vinden voor waarom ze het niet wisten, desondanks hun niet-zo-algemene kennis. De makkelijkste plek om te mollen in deze opdracht, maar ook de meest duidelijke.

De aquaspeeds zijn niet optimaal, maar op zich gaan ze welonopgemerkt. Heeft Laure überhaupt iets gedaan/gezegd in die opdracht? Salim was ook eerder passief, en door al degene die van die aquaspeed vielen waren ze wel maar nét op tijd klaar.
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10