Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

kevin.hurts09 mar 2020, 07:23

 2  Uma
chicawah.janssen schreef:En hij wist op veel vragen het juiste antwoord.
Als hij de mol is kan hij gerust juist blijven antwoorden zolang ze hem niet zien. Pas vanaf ze hem zien kan hij beginnen saboteren.
Gebruikersavatar

Vermoljoen09 mar 2020, 07:52

 2354  Uma
juliekaren.vandewalle schreef:Kon Bart de bel doen rinkelen met zijn peddel ?
Heel slim idee, maar ik denk dat het verplicht was om een ‘mensentoren’ te maken.
Gebruikersavatar

Mer2809 mar 2020, 08:00

 302
Was het echt verplicht om een mensentoren te maken? Mij leek het dat ze alles mochten gebruiken (en ik dacht persoonlijk om op het dak van dat gebouwtje te klimmen), maar ik kan fout zijn.
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 08:20

 3423  Yens
Ik ben er ook niet zeker van of het verplicht een mensentoren moest zijn. Ik denk zelfs dat Salim dat voorstelde en er toen bij vermeldde dat ze met te weinig waren. Op een bepaald moment opperde zelfs iemand om Christian te gooien naar de bel en hem dan terug opvangen... wat eerlijk gezegd nogal een denigrerend voorstel was.
Gebruikersavatar

BeaVer09 mar 2020, 08:41

 1293  Uma
Maar niet omdat ze het niet zeggen op tv dat die regel er niet was.

Mijn vriend zei ook bij die eerste opdracht met die klokken: "ze kunnen toch gewoon het gewicht afzonderlijk optellen via de weegschaal en dan zo het slot open krijgen?"
Nee he, dat is de opdracht niet he.

En mij leek de bel toch net iets ver van dat huisje te zijn om acrobatische toeren te gaan uithalen.
Gebruikersavatar

elkemol09 mar 2020, 09:17

 654
juliekaren.vandewalle schreef:Kon Bart de bel doen rinkelen met zijn peddel ?
Ik ben het niet zeker, maar ik dacht dat ze geen hulpmiddelen mochten gebruikten, maar enkel zichzelf
Gebruikersavatar

Korrai09 mar 2020, 09:24

 25
elkemol schreef:
Ik ben het niet zeker, maar ik dacht dat ze geen hulpmiddelen mochten gebruikten, maar enkel zichzelf
Ik dacht ook dat Gilles in de voice-over had gezegd zonder hulpmiddelen .
Gebruikersavatar

JBB09 mar 2020, 10:13

 439  Uma
Voor mij is Dorien het meest verdacht in deze opdracht.

- Ideale positie voor de mol om geld én tijd te verliezen
- Had die in Meteora geen hoogtevrees? En hier dan genieten hoog in de lucht...
- Die heeft de verrekijker de hele tijd vast gehad (en die dus niet eens aan Christian doorgegeven)

Ik moet nog eens herbekijken hoe dat zat met de foute antwoorden... (als Dorien graag de foute antwoorden van Christian bevestigde, is ze nog verdachter)
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 10:52

 3423  Yens
JBB schreef:Ik moet nog eens herbekijken hoe dat zat met de foute antwoorden... (als Dorien graag de foute antwoorden van Christian bevestigde, is ze nog verdachter)
Christian gaf in sommige gevallen de correcte mogelijkheid maar dat werd dan soms door Dorien in twijfel getrokken, waarop Christian dan een ander antwoord gaf. Dit kan ook slim van Christian zijn, omdat iedereen zal onthouden dat hij eerst wel het correcte antwoord had gegeven en dat hij door toedoen van Dorien het antwoord veranderd heeft. Anderzijds, kan ik me niet voorstellen dat iemand die regelmatig door iemand anders "overruled" wordt, nooit eens zal aangeven als hij denkt dat hij het correcte antwoord geeft. Misschien is het gewoon een brave jongen die andere mensen graag gelijk geeft.

Hij heeft nochtans in mijn ogen een gezonde portie zelfvertrouwen 😎 .
Gebruikersavatar

JBB09 mar 2020, 11:05

 439  Uma
Ik moet bij dit soort quizjes met zijn twee altijd terugdenken aan Lloyd en Baha, die uittesten of de andere de mol is door foute antwoorden te suggereren 😃 (dat was toen een proef met tequila geloof ik)

Aaaah, we weten na 1 aflevering echt nog niet wie de sterke kandidaten zijn dit seizoen (en dus wie er zo iets als Lloyd en Baha zou proberen)
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 11:32

 3423  Yens
Inderdaad, die vergelijking met Lloyd en Baha gaat zeker op 😃. Goed gevonden 😉
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux09 mar 2020, 11:36

 85  Sven
ex-molinator schreef:Die algemene kennis viel toch redelijk tegen vond ik.
Welke Belg weet niet dat Westmalle en Rochefort echte trappistenbieren zijn? Anderzijds vind ik dit net een gevaarlijke vraag om een verkeerd antwoord op te geven : m.a.w. ik trek er geen conclusies uit.
‘T was een strikvraag, hé. Ciney klinkt enorm als Chimay (en da’s wel een trappist). Ik heb als goede Belg toch ook eens de vraag moeten herlezen 😎 😎 😎
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10