Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2020, 12:23

 3483  Uma
jim-bob.desreumaux schreef: ‘T was een strikvraag, hé. Ciney klinkt enorm als Chimay (en da’s wel een trappist). Ik heb als goede Belg toch ook eens de vraag moeten herlezen 😎 😎 😎
Ik heb m'n te snelle (en foutieve) reactie al toegegeven.
astridm @ Afl 1 - Opdracht 3: Aquaspeed extreme
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux09 mar 2020, 12:53

 85  Sven
Ja sorry. Pas daarna gezien 😎
Gebruikersavatar

huug.roosjen09 mar 2020, 12:57

 14
Mij viel vooral op (als Nederlander zijnde) dat ik die vraag over de trappisten bijvoorbeeld wist en Christian toch fout antwoordde, terwijl hij naar zeggen van bier houdt. Daarnaast heeft Dorien de hele tijd de verrekijker gehad, maar toch Bart niet gezien?! Iemand bedenkingen, anders zit ik al heel snel in een tunnel 🙂
Gebruikersavatar

Fre09 mar 2020, 13:01

 2
Wat mij hierbij opviel was dat Dorien de verrekijker hanteerde, maar eigenlijk weinig moeite deed om die eens met twee handen vast te pakken en eens goed rond te kijken.

Ik vond ze nogal nonchalant de verrekijker aan haar hoofd houden. Steeds met 1 hand (als ik mij niet vergis).

Iedereen weet dat als je iets deftig wil zien met een verrekijker, dat je dan de verrekijker regelmatig moet bijstellen/scherpstellen. De manier waarop zij ermee omging doet mij denken dat zij enkel gewoon een wazig vlak moet gezien hebben...

Slim ook dat zij de verrekijker vast heeft (als zij de mol is...) want dan is ze zeker dat Bart zeer moeilijk zal/kan gespot worden.
Gebruikersavatar

Polle de Molle09 mar 2020, 13:15

 135  Bert
Als Mol zijnde zou ik bij deze opdracht in deze posities gezeten hebben:

Quizteam in de lucht en Bart in het bootje.

Bart: Indien Bart de mol is, was deze zeer vlug paraat om deze positie in te nemen. Hij maakt op deze manier zijn 10.200 euro deels goed door zich op te offeren en hij geeft inderdaad al de goeie antwoorden door omdat hij op dat moment de kijker kan misleiden. Zolang hij geen "Oh, kijk, Bart is daar" op de radio, hoeft hij hier niet te mollen met foute antwoorden. De rest van de deelnemers weet niet hoe ver hij moet varen, dus hij kan daar ook zijn tijd genomen hebben. Alsook zijn toevallig kantelen om de laatste 800 euro binnen te halen was wat verdacht vond ik.

Christian en Dorien: kregen in mijn opinie gemakkelijke vragen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik wekelijkse meedoe aan quizzen. Dorien kan als mol inderdaad Christian afhouden door de verrekijker bij haar te houden en zat daar gedeeltelijk maar bij met antwoorden als: "hoh, ik denk dat het dat is" zonder assertiviteit te tonen omdat ze de antwoorden al zou kennen wetende dat Christian mis is. Christian was idd wat assertiever, maar als hij de mol zou zijn, dan kon hij wat meer ingespeeld hebben op Dorien.

Ik zie niet waarom je hier als mol achter de speedboat wilt zitten. Dit is het lot in andermans handen steken. Maar sinds de grote schuld van Bart, kan de mol hier mss gedacht hebben: "Zelfs als dit lukt staan ze nog in het rood, ik ga even ten volle van deze activiteit genieten" 😃
Gebruikersavatar

elkemol09 mar 2020, 13:20

 654
Polle de Molle: Ben ik het helemaal mee eens!
Gebruikersavatar

Cedric09 mar 2020, 13:38

 2834  Uma
Polle de Molle schreef:Ik zie niet waarom je hier als mol achter de speedboat wilt zitten. Dit is het lot in andermans handen steken.
Als je bij de eerste groep was, die uit 3 personen bestond, en je bent de middelste van de 3, dan kan je mits wat handig manoeuvreren ervoor zorgen dat wanneer de boot snel genoeg gaat zowel jij als één van de andere personen in het water belandt.
(1) Excuses genoeg: boot te snel, verkeerd ingeschatte golf, ...
(2) Je gooit zo 2 personen in het water (waarde 2x 400€), zijnde 2 personen extra voor Bart om te gaan halen, waardoor ook Bart mogelijk te laat komt => 3 personen te laat = 1200€ uit de pot, in een opdracht met 4000€ inzet... Not bad.
(3) Als je wat grotere personen in het water gooit en ervoor zorgt dat die daardoor niet op het eiland zijn, maak je het ook ineens moeilijker om aan de bel te kunnen geraken. => Kans op ganse 4000€ niet te halen.

Enfin, er kan vanop elke positie gemold worden en achter de speedboat is dat dan het minst opvallend..
Gebruikersavatar

Polle de Molle09 mar 2020, 13:52

 135  Bert
Cedric schreef:Als je bij de eerste groep was, die uit 3 personen bestond, en je bent de middelste van de 3, dan kan je mits wat handig manoeuvreren ervoor zorgen dat wanneer de boot snel genoeg gaat zowel jij als één van de andere personen in het water belandt.

...

Enfin, er kan vanop elke positie gemold worden en achter de speedboat is dat dan het minst opvallend..
Met alle respect, maar ik heb deze activiteit al een paar keer gedaan in het echte leven met dat mijn hobby wakeboarden en waterskiën is, en als je als persoon in zo'n rubberen tube zit dan heb je echt 0,0 controle over zoiets, zowel over je rubberen tube als jezelf, je hangt volledig af van de snelheid en de bestuurder van de speedboat. Je moet je al stevig vasthouden om in je tube zelf te blijven, het is praktisch onmogelijk om een zotte manoeuvre te doen om iemand anders mee te kegelen. Mocht de mol echt een manoeuvre uithalen, dan ligt hij al twee meter achter de persoon die hij wilt meekegelen, nodeloze opoffering dus en kan beter ergens anders gezeten hebben.

Als de mol effectief bij deze groep zat dan zal het enkel geweest zijn omdat hij wist dat er toch genoeg geld in het rood stond.
Gebruikersavatar

#DIV/0!09 mar 2020, 14:13

 10  Uma
Ik denk dat we ook rekening moeten houden met wat de makers willen dat we zien. Op de basis van de beelden lijkt het dat Christian en Dorien gekozen werden omwille van hun 'algemene kennis'.

Ik zou hen ook aan de parachute gehangen hebben, maar eerder omdat ze van de 9 personen mijns inziens de minste kans maakten het eiland te bereiken. Dorien leek eerder in de aflevering immers 'amper te kunnen stappen'. Met zo'n conditie, of eerder het gebrek er aan, denk ik niet dat je lang aan die aquaspeed blijft hangen. Christian van zijn kant, zal als pluimgewicht bij het minste golfje meteen weggekatapulteerd worden.
Misschien was dit bij de groep ook wel het doorslaggevende argument, maar werd dit gewoon niet op tv getoond?

Verder viel het me ook op, dat de meeste foute antwoorden wel in beeld werden gebracht, terwijl in de juiste antwoorden meer geknipt werd. Zo haalden ze met de laatste run 'gewoon' 4/5 meen ik mij te herinneren.

Bovenop het feit dat er sprake is van 'framing' in de montage en de kandidaten in de parachute misschien eerder de fysiek minsten (voor de aquaspeed proef) dan wel de 'slimsten' waren, denk ik dat de kandidaten intussen wel weten dat zichzelf best verdacht maken willen ze lang meegaan in dit spel.
Die paar kemels (basketbalveld, ezelsdracht), zou ik desgevolg durven nuanceren als 'deel van het spel', zonder er verder veel conclusies aan te verbinden.
Gebruikersavatar

Jansen09 mar 2020, 14:16

 3423  Yens
Beste Polle de Molle,

Jij hebt dus nu al jouw keuze voor de mol naar 3 kandidaten verkleind? Bart, Christian of Dorien? Ik vrees dat dit toch iets te kort door de bocht is. Verder waren er drie verschillende snelheden tijdens de proef. Er was bv. een persoon die al bij de tweede snelheid er uit vloog terwijl anderen de hoogste snelheid ei zo na "overleefden".
Gebruikersavatar

Polle de Molle09 mar 2020, 14:33

 135  Bert
Jansen schreef:Beste Polle de Molle,

Jij hebt dus nu al jouw keuze voor de mol naar 3 kandidaten verkleind? Bart, Christian of Dorien? Ik vrees dat dit toch iets te kort door de bocht is. Verder waren er drie verschillende snelheden tijdens de proef. Er was bv. een persoon die al bij de tweede snelheid er uit vloog terwijl anderen de hoogste snelheid ei zo na "overleefden".
Neenee, zeker niet. Mijn hoofdverdachte is Bart momenteel, maar ik ga niet puur alleen op deze opdracht uit dat het enkel maar tussen die 3 personen zou kunnen gaan, ik verdenk Bruno en Els ook voor andere redenen. De mol kon evengoed in de rubberen tubes gezeten hebben.

Ik reageerde gewoon wat hier de sterkste posities als mol zijnde konden zijn (psychologisch tov de groep en praktisch voor de proef). Alsook reageerde ik ook gewoon op Cedric zijn argument om jezelf als projectiel gebruiken om de anderen onder water te krijgen. Uit zo'n tube vallen gemakkelijk is, dat is gewoon puur loslaten, maar om iemand anders samen met jezelf eruit te kegelen is iets wat ik veel mensen eens zou willen zien proberen te doen. De mol kon hierbij geweest zitten zoals ik al eerder al eens vermeld had, gewoon genieten van de proef en dan bij de klok wat "meehelpen" met voorstellen te geven van vreemde manieren om de klok te luiden.
Gebruikersavatar

Charlie.D.09 mar 2020, 16:18

 2
yevo schreef:Klopt, dacht ik ook. Maar zou het niet te opvallend zijn? Daarbij heeft hij ook duidelijk redelijk goed z'n best gedaan. Kon gerust meer bezig geweest zijn met aandacht te proberen trekken van Christian en Dorien om de vragen te beantwoorden. Hij had een cruciale rol en heeft deze rol uiteindelijk wel enorm goed uitgevoerd. Goed op tijd naar het eiland geroeid, EN de afvallers naar het eiland gevoerd.
Het vallen in het water kan opvallend zijn maar de rest vind ik niet opvallend.De toeter heeft hij uiteindelijk opgegeven want ze merkten het niet op.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10