Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy15 mar 2020, 20:21

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

Twee kandidaten met geluk in het spel worden van de groep gescheiden. De overige zeven krijgen 2 uur de tijd om meer dan 1100 trappen te bestijgen. Zo komen ze in Vradeto, de plek waar ze die nacht zullen kamperen. Voor ze aan de tocht beginnen mogen ze zelf beslissen wat ze aan kampeergerief en bagage meenemen. Onderweg houden ze op vier punten halt om proeven te spelen waarmee geld verdiend kan worden.

- De Griekse goden: achterhaal de naam van drie borstbeelden.
- De reus: versla de sterke man tijdens een potje armworstelen.
- Boogschutter: sta met een meloen op het hoofd voor een boogschutter.
- Sisyphus: ontwijk 6 ballen die het pad afrollen.

Als een proef mislukt lopen de deelnemers niet alleen geld mis maar moeten ze ook helemaal naar het vorige punt terug. Bij de finish wacht het duo dat niet meestapt. Zij kunnen bepalen wie en hoeveel kandidaten onderweg proeven moeten spelen. Daarbij valt er ook extra tijd en geld te verdienen door een gokspel met twee dobbelstenen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

Korrai15 mar 2020, 20:47

 25
Even de verdeling:
Geluk in het spel: Alina, Bruno
Griekse goden: Laure, Christian
Reus: Dorien, Jolien
Boogschutter: Bart
Sisiphus: Els, Salim, Laure
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2020, 20:51

 2354  Uma
Ik moest hier even terugdenken aan de opdracht in 2017 met de rode lantaarn, waar Hans helemaal was uitgeput.
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 20:52

 302
Hier was het tactisch gezien als mol het beste om vanboven te staan. Vond vooral Laure en Christian verdacht die maar voor de tips bleven gaan en die de hint van Neil Armstrong niet begrepen. Ook Els en Dorien komen verdacht over, Dorien omdat ze de groep ferm vertraagd en Els omdat ze juist de laatste bal raakt.
Gebruikersavatar

frederiek.jonckheere15 mar 2020, 20:54

 6  Yens
Ik vond juist dat er domme keuzes boven gemaakt werden:
- twee dames inzetten voor armworstelen
- drie personen op een kleine locatie zetten om ballen te ontwijken
Gebruikersavatar

ingrid.bourjou15 mar 2020, 20:54

 5
Els !! Kon die bal toch ontwijken Dorien wist niet dat je van hoogtevrees zo vlug verlost bent 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2020, 20:56

 2354  Uma
Ik vond de beslissing om met Salim te wachten logisch, maar als je het achteraf bekijkt is het natuurlijk stom. Ik had bij het worstelen Bart ze nog bijgezet i.p.v. één van de dames.
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 20:57

 302
Ik had bij het worstelen ook nog Bart gezet maar Alina en Bruno dachten dat de sissyfusarbeid veel harder ging zijn en daarom hadden ze afgewacht met Bart en Salim bij hun te zetten, vind Alina en Bruno dus eigenlijk niet verdacht.
Gebruikersavatar

sandro.bassi15 mar 2020, 22:16

 15
Hier vond ik Salim heel slim spelen. Heeft Bart doen twijfelen bij de boogschutter Door te blijven herhalen dat het er wel heel gevaarlijk uitzag. Ging in de Sysiphus-proef heel nadrukkelijk en breed vooraan staan. Hierdoor zagen Els en Laure de ballen heel laat komen.

Valt me op dat hij nooit echt aanwezig is en toch de pionnen zet. Heel goed gespeeld.
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 22:19

 302
Inderdaad, speelde ook al volgens dezelfde tactiek in de eerste aflevering terwijl hij maar mooi op de achtergrond blijft.
Gebruikersavatar

JBB15 mar 2020, 23:00

 439  Uma
de bal die Els raakt: dat zag er nu eens écht niet opzettelijk uit... die kon gewoon niet weg, behalve door in de ravijn te springen 😂
Gebruikersavatar

huug.roosjen15 mar 2020, 23:06

 14
Ik vond hier vooral Salim en Els heel verdacht, Els met die ballen is al genoemd en inderdaad Salim hoe hij ervoor ging staan en er niet echt een punt van leek te maken dat hij niet was uitgekozen voor die opdracht met de reus. Verder wil ik (nu al) mijn dankbaarheid uitspreken dat ik onderdeel mag uitmaken van deze community! Ik kom pas net kijken als Nederlander, maar vind het echt een warm bad om in terecht te komen. Dus bedankt aan iedereen al!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10