Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2020, 16:00

 2245  Uma
Dat Christian eerst dacht dat 'Neil Armstrong' een zanger zou zijn, kan een vergissing zijn, die ook ingegeven wordt door het plaatje dat ze zagen hangen onder het beeld van Apollo. Daar stond namelijk te lezen: 'Muziek en poëzie'. Als je dan een tip krijgt en je leest Armstrong, dan leg je misschien inderdaad de link met een muzikant of zanger. In dat geval zou Christian aan Louis Armstrong gedacht kunnen hebben, want hij begon ook dat liedje te "zingen" met de tekst "I see threes of green...", is dat niet "Wonderfull world" en is dat niet oorspronkelijk van Louis Armstrong? (of vergis ik me hier, zal ik eens moeten checken)

In dat licht maakte Christian gewoon een vergissing. Hij zette ze echter snel recht, toen zijn frank viel en hij zei: "Neil Armstrong, is dat niet die ene die op de maan is geweest?" Ja, dus. Met het vernoemen van die juiste link zou hij Laure op weg kunnen gezet hebben, want zij zou de link met het Apollo-ruimtevaartproject hebben kunnen leggen (vloog Armstrong niet naar de maan met Apollo 11? - ook weer opzoekwerk). Eigenlijk geeft Christian hier een tip aan Laure, maar die haar frank viel niet (of wou niet vallen?), maar zelf legt hij de link met de raket naar de maan ook niet (bewust niet om nog een tip te kunnen kopen of omdat het ook hem niet inviel?)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 16:49

 8153
Die vermelding "muziek" zorgde inderdaad voor wat verwarring (en er was dan nog keuze uit Louis Armstrong, Neil Young en Neil Diamond :mrgreen:).
Ik vind dat Christian wel heel erg snel was om hints te kopen, maar wijt dit eigenlijk aan het feit dat hij absoluut zeker wilde zijn (want "ik ga niet weer naar beneden!") en het feit dat hij rekening hield met de tijd (met Dorien erbij zou het al moeilijk worden en als ze dan ook nog eens terug moesten bijna onmogelijk).
Ik vond Laure daar verdachter: zegt aarzelend "Afrodite?", waarop Christian onmiddellijk een hint koopt en zij dan op het nippertje doet alsof ze hem nog wil tegenhouden en heel ferm zegt "'t is Afrodite!". Te laat... 😉
En toen was de kooplust van Christian niet meer te stoppen :mrgreen:
En kwam Laure ondanks de tip niet op Apollo 😉
Gebruikersavatar

marc.geentjens16 mar 2020, 17:05

 6
Als mol wil je in de groep zitten. En dan zorgen dat je niet op tijd boven komt. Maar iedereen kijkt natuurlijk mee, dus niet gemakkelijk als mol. En ondanks dat ze tweemaal terug moesten naar de vorige post, kwamen ze maar 2 minuten te laat. Omdat er enkele mindere stappers in het team aanwezig zijn. De tv makers willen te vaak Dorien in beeld brengen bij deze soort opdrachten als schuldige. Was al in 1ste aflevering duidelijk. Dus Dorien zal zeker wel niet de mol zijn. Ik neem aan dat de tv makers daar geen gebruik van gaan maken om een proef te laten mislukken. Zou heel flauw zijn. Dat zullen ze bij Christian ook niet doen. Tenzij dat later blijkt dat Dorien kampioen bergbeklimmen is.

Dus de tv makers weten al voor de start dat deze proef bijna niet zal mislukken. Hoeft ook niet. Prachtige tv beelden en voor het verdere programma mag er wel iets in kas komen. Dus ze laten de mol meewerken en zorgen dat ze vooral niet opvalt als mol. Maar wat gebeurt er bij toeval. De 2 boven kiezen 1 persoon die 2 opdrachten mag uitvoeren. En dat is net Laure, voor mij de mol . In haar eerste opdracht werkt ze nog prima samen met Christian. Al snel brengt ze Aphrodite aan en ook helpt ze bij het zoeken naar de andere oplossingen. Ze laat heel het team en ook de tv-kijkers zien dat zij zeker niet de mol is. Ze zorgt er wel voor dat Christian wat extra tips neemt om zo wat minder geld in de pot te krijgen. Ze gaat er vanuit dat ze toch tijdig boven komen.
Wanneer ze dan bij de ballen toch weer mag deelnemen aan de opdracht, besluit ze om Els in de fout te laten gaan door het zicht op de ballen te bedekken. De tv makers willen Salim als schuldige naar voor brengen. Maar het was wel Laure die voor Els stond. Goed werk Van de mol Laure.
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2020, 17:11

 2204
marc.geentjens schreef:Omdat er enkele mindere stappers in het team aanwezig zijn. De tv makers willen te vaak Dorien in beeld brengen bij deze soort opdrachten als schuldige. Was al in 1ste aflevering duidelijk. Dus Dorien zal zeker wel niet de mol zijn. Ik neem aan dat de tv makers daar geen gebruik van gaan maken om een proef te laten mislukken. Zou heel flauw zijn. Dat zullen ze bij Christian ook niet doen.
Tja, nog niet zo heel lang geleden stapte Eline als een van de eerste (of samen met Annelies?) af tijdens de fietsproef.

Afl. 4: Fietsproef: mag de Mol in zo'n slechte conditie zijn?
Gebruikersavatar

The hunter16 mar 2020, 18:38

 282  Uma
Nog eens het fragment van de Sisyphusopdracht herbekeken. Voor bal 1 staat Els achter Laure en klaagt ze dat ze niets kan zien. Ze wisselen van positie nog voor bal 1 afkomt.

Afbeelding

Dan doet Laure echter een stap naar voren en staat ze ineens naast Els:

Afbeelding

Bij bal 3 is dit duidelijk te zien:

Afbeelding

Ballen 3, 4 en 5 slagen ze erin om die met een hoop geluk te ontwijken, maar bij bal 6 is het prijs. Laure zet Els klem tegen het muurtje, waardoor Els kansloos is.

Afbeelding

Ik denk dat Laure mijn hoofdverdachte geworden is 😉
Gebruikersavatar

Mer2816 mar 2020, 18:45

 302
En dit is niet de enigste proef waar ze verdacht deed, ze ging ook akkoord wanneer Christian voor hints wou gaan en blijft altijd in de achtergrond, daarom blijft zij samen met Salim mijn hoofdverdachten.
Gebruikersavatar

Torremolinos16 mar 2020, 19:25

 264
Klaartje schreef:Dat Christian eerst dacht dat 'Neil Armstrong' een zanger zou zijn, kan een vergissing zijn, die ook ingegeven wordt door het plaatje dat ze zagen hangen onder het beeld van Apollo. Daar stond namelijk te lezen: 'Muziek en poëzie'. Als je dan een tip krijgt en je leest Armstrong, dan leg je misschien inderdaad de link met een muzikant of zanger. In dat geval zou Christian aan Louis Armstrong gedacht kunnen hebben, want hij begon ook dat liedje te "zingen" met de tekst "I see threes of green...", is dat niet "Wonderfull world" en is dat niet oorspronkelijk van Louis Armstrong? (of vergis ik me hier, zal ik eens moeten checken)

In dat licht maakte Christian gewoon een vergissing. Hij zette ze echter snel recht, toen zijn frank viel en hij zei: "Neil Armstrong, is dat niet die ene die op de maan is geweest?" Ja, dus. Met het vernoemen van die juiste link zou hij Laure op weg kunnen gezet hebben, want zij zou de link met het Apollo-ruimtevaartproje...
Als je opnieuw kijkt, merk je dat Laure eerst zegt ‘een liedje’. Onmiddellijk daarna dwaalt Christian af op het ‘Neil’ Diamond spoor.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 19:27

 8153
Wie stuurde bij de verdeling van de groepjes bij de bruiloft? Laure...
Gebruikersavatar

Klaartje16 mar 2020, 20:02

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef:Die vermelding "muziek" zorgde inderdaad voor wat verwarring (en er was dan nog keuze uit Louis Armstrong, Neil Young en Neil Diamond :mrgreen:).
Ik vind dat Christian wel heel erg snel was om hints te kopen, maar wijt dit eigenlijk aan het feit dat hij absoluut zeker wilde zijn (want "ik ga niet weer naar beneden!") en het feit dat hij rekening hield met de tijd (met Dorien erbij zou het al moeilijk worden en als ze dan ook nog eens terug moesten bijna onmogelijk).
Ik vond Laure daar verdachter: zegt aarzelend "Afrodite?", waarop Christian onmiddellijk een hint koopt en zij dan op het nippertje doet alsof ze hem nog wil tegenhouden en heel ferm zegt "'t is Afrodite!". Te laat... 😉
En toen was de kooplust van Christian niet meer te stoppen :mrgreen:
En kwam Laure ondanks de tip niet op Apollo 😉
Zo heb ik het toch niet gezien. Volgens mij hebben ze bij de Aphrodite GEEN extra tip gekocht. Christian stelde dat wel voor, maar Laure zei zelf kordaat: "Het is Aphrodite."

Bij de Apollo hebben ze 2 tips gekocht en bij Dimitri Vegas 1, dus dat is samen 300 euro opgesoupeerd van de 500 euro die ze konden verdienen met die opdracht. Volgens mij is het zo, want ze haalden inderdaad maar 200 euro op.
Gebruikersavatar

The hunter16 mar 2020, 20:06

 282  Uma
Is inderdaad zo, Laure houdt voet bij stuk daar waardoor ze geen tip nemen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 20:17

 8153
Ah OK, ik heb het nog niet herbekeken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 mar 2020, 23:46

 1690  Sven
Ik wel en daar gebeuren vreemde dingen.
Alina en Bruno: Het is vooral Bruno die beslist wie waar staat en met hoeveel. Alina gokt graag en gooit ijverig ( en succesvol) met de dobbelstenen.
Dorien doet werkelijk niets, traag, reageert echt op niets. Zou me niks verbazen dat ze volgende week verdacht wordt neergezet en nadien afvalt.
De mol wil naar beneden, kandidaten niet. Christian geeft aan NIET naar benden te willen, maar haalt wel geld uit de pot door te gokken. Het was wel Laure die aangaf dat de hint ' Neil Armstrong ' een liedje was.
Iemand een idee wat Dimitri Vegas daar tussen stond te doen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10