Twee kandidaten met geluk in het spel worden van de groep gescheiden. De overige zeven krijgen 2 uur de tijd om meer dan 1100 trappen te bestijgen. Zo komen ze in Vradeto, de plek waar ze die nacht zullen kamperen. Voor ze aan de tocht beginnen mogen ze zelf beslissen wat ze aan kampeergerief en bagage meenemen. Onderweg houden ze op vier punten halt om proeven te spelen waarmee geld verdiend kan worden.
- De Griekse goden: achterhaal de naam van drie borstbeelden.
- De reus: versla de sterke man tijdens een potje armworstelen.
- Boogschutter: sta met een meloen op het hoofd voor een boogschutter.
- Sisyphus: ontwijk 6 ballen die het pad afrollen.
Als een proef mislukt lopen de deelnemers niet alleen geld mis maar moeten ze ook helemaal naar het vorige punt terug. Bij de finish wacht het duo dat niet meestapt. Zij kunnen bepalen wie en hoeveel kandidaten onderweg proeven moeten spelen. Daarbij valt er ook extra tijd en geld te verdienen door een gokspel met twee dobbelstenen.
https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php