Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

hannes.corten15 apr 2020, 20:41

 3
Die was ik vergeten dan. Ik had gestopt bij 7 denk ik. Puur baseren op kansberekening, dan kan niemand je iets verwijten achteraf.
Gebruikersavatar

tom.kleine15 apr 2020, 20:43

 49
Ik denk dat je verkeerd begreep wat ik zei en moet ik mijn antwoord meer structuur geven:

-voor de vijf minuten moeten ze vijf of meer gooien (de kans is dus 30/36)
-bij de eerste opdracht moeten ze zes of meer gooien
De kans is dan 20/36 dat je zes of meer gooit en ook meer dan de helft
De kans bij het laatste is 15/36, dus ja het is een beetje wikken en wegen

Daarom dat ik zei dat de eerste twee worpen een kans heb die meer dan de helft is

Ik denk dat over het algemeen hier de mol beter niet met de dobbelstenen gooit en misschien beter bij de wandelaars zit
Gebruikersavatar

sdz199216 apr 2020, 12:19

 66
Ben ik het niet mee eens. Ik denk dat je als mol bij de dobbelstenen meer invloed kunt hebben. Als je als mol bij de groep zit, kan je maar enkel je eigen opdracht verknoeien en de groep wat vertragen bij het stappen, maar dat is het ook. Als je bij de dobbelstenen staat kan je de stenen gooien en hopen dat zo minder geld verdiend wordt, maar je kan ook opdrachten laten mislukken door de verkeerde personen toe te wijzen (vb. 2 zwakkere kandidates laten armworstelen, 3 personen inzetten bij die laatste proef). Zo vertraag je de groep veel meer...
Gebruikersavatar

elkemol16 apr 2020, 12:25

 654
sdz1992 schreef:Als je als mol bij de groep zit, kan je maar enkel je eigen opdracht verknoeien en de groep wat vertragen bij het stappen, maar dat is het ook.
Bij mijn weten is deze opdracht 'mislukt' door te laat binnen te komen.
Hoeveel meer geld kan je uit de pot halen dan 'alles' wat er te verdienen viel?
Gebruikersavatar

Cadfael16 apr 2020, 12:38

 229  Uma
De opdracht is ook mislukt doordat 2 opdrachten mislukt zijn en ze 2 keer terug naar beneden moesten. Dit is dus mede door de personen die boven de beslissingen maken. Om hierbij goed te mollen, laat je je eigen opdracht mislukken, waardoor je terug naar beneden moet. Of je zet vanboven de foute personen bij een opdracht, waardoor de opdracht mislukt en er ook terug naar beneden moet worden gegaan. Volgens mij was dat 2 keer terug naar beneden gaan dus cruciaal.
Gebruikersavatar

sdz199216 apr 2020, 12:46

 66
Exact wat ik bedoel. De verkeerde keuzes die boven zijn gemaakt waren voor mij de grootste reden dat de groep te laat is aangekomen...
Gebruikersavatar

elkemol16 apr 2020, 12:48

 654
We hebben van Bruno gehoord dat de keuzes die ze gemaakt hebben logisch (maar verkeerd) beredeneerd waren. Ze wilden 'sterke' kandidaten overhouden voor de ballenproef.
Bruno heeft daar evenveel zeggenschap gehad als Alina.
Alina heeft zelfs een persoon extra bij het armworstelen ingezet.
Christian had duidelijk gekozen om 'zeker niet terug naar beneden te gaan'.
Gebruikersavatar

Cadfael16 apr 2020, 12:54

 229  Uma
elkemol schreef:We hebben van Bruno gehoord dat de keuzes die ze gemaakt hebben logisch (maar verkeerd) beredeneerd waren. Ze wilden 'sterke' kandidaten overhouden voor de ballenproef.
Bruno heeft daar evenveel zeggenschap gehad als Alina.
Alina heeft zelfs een persoon extra bij het armworstelen ingezet.
De mol wist wel dat de laatste proef niets met sterkte te maken had. Dus als Alina de mol is, kan ze zogezegd minder sterke kandidaten bij het armworstelen zetten, omdat ze als excuus heeft dat er nog iets met kracht komt. Dit blijkt dus niet waar te zijn.
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 12:56

 49
Cadfael schreef:De opdracht is ook mislukt doordat 2 opdrachten mislukt zijn en ze 2 keer terug naar beneden moesten. Dit is dus mede door de personen die boven de beslissingen maken. Om hierbij goed te mollen, laat je je eigen opdracht mislukken, waardoor je terug naar beneden moet. Of je zet vanboven de foute personen bij een opdracht, waardoor de opdracht mislukt en er ook terug naar beneden moet worden gegaan. Volgens mij was dat 2 keer terug naar beneden gaan dus cruciaal.
Zoals elkemol zegt komen Alina en Christian hier onverdacht uit: Alina door de extra persoon in te zetten en Christian die zeker niet naar beneden wilde en voor de zekerheid tips nam

Maar Bart is hier ook onverdacht want hij aanvaardt om geschoten te worden met de pijl waardoor de groep niet beneden moet gaat. De enigste die hier niets onverdachts doet is Jolien dan.
Gebruikersavatar

sdz199216 apr 2020, 13:00

 66
Tja precies wat een mol doet, zogezegd logische keuzes maken, maar die achteraf gezien toch verkeerd uitpakken...
Als Bruno zegt dat die keuzes beredeneerd waren, kunnen we er misschien van uitgaan dat hij Alina uitgesloten had als mol en daarom er uit lag?
Gebruikersavatar

Vermoljoen16 apr 2020, 13:01

 2354  Uma
Alina heeft dan wel een extra persoon bij het armworstelen gezet, maar het resultaat was er niet. Daar zijn Dorien en Jolien bij gezet en daar moest gewoon nog iemand bij of je moest één van de dames vervangen door Salim. Alina is er (als Mol) mooi in meegegaan dat Salim de laatste proef moest doen, omdat die heel fysiek en moeilijk was.
Ik bekijk dit als een mooie molsabotage van Alina.
Gebruikersavatar

Molekule18 apr 2020, 23:23

 31  Yens
Klopt, Alina is hier wel degelijk erg verdacht.
Het feit dat de montage laat uitschijnen dat Bruno deze beslissingen nam en de rol van Alina daarin niet in beeld komt accentueert dat nog eens.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10