Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 14:04

 2834  Uma
Dus in driehoeken werken was de enige optie.
Dan moet je al veel geluk hebben dat iemand eraan denkt het zo te doen.. Of slim genoeg is om het zo te berekenen.
Enfin, wat ik maar bedoel: ik had het niet gevonden 😛
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2020, 14:23

 2354  Uma
Er staat dat de toren 9 verdiepingen moet zijn en dat ze alle glazen moeten gebruiken, maar er staat toch niet dat het noodzakelijk een 'mooie' toren moet zijn?
Gebruikersavatar

marc.roose22 mar 2020, 18:28

 193  Sven
elkemol schreef:de driehoek was het meest voor de hand liggende, maar de vorm die Els had gekozen wordt ook wel gebruikt. Maar dan kwam het niet uit met aantal verdiepingen. Maar daar moest je dus voor rekenen. En Christian was begonnen met rekenen, maar gaf het op toen hij Els' keuze precies toch beter vond.
Normaal wordt een vierkant of een driehoek gebruikt :
formules om het aantal glazen te berekenen zijn :
voor een vierkant : is het aantal glazen per laag = n x n waarbij n = Nr van de laag , vb. laag 5 ,aantal glazen = 5 x 5 = 25
voor een driehoek : is het aantal glazen per laag = [(n x n) + n ] gedeeld door 2 , vb. laag 9 , [(9 x 9) + 9] / 2 = 45
Christian was beginnen uitrekenen ,maar was volledig verkeerd bezig ,hij deed gewoon vorige laag x 3
dus 1,3,9,27,81 en toen zag hij dat in z'n 6 e laag reeds 243 glazen zaten , hij is gestopt omdat hij niet vond hoe het moest . Pittig detail : bovenaan zijn blad stond 162 in plaats van 165 ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2020, 19:00

 8153
"Pittig detail : bovenaan zijn blad stond 162 in plaats van 165 ..."

Amai Marc, dat jij zoiets opgemerkt hebt! Ik heb de aflevering 2x bekeken en het niet gezien.
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 19:07

 2834  Uma
marc.roose schreef:Normaal wordt een vierkant of een driehoek gebruikt :
formules om het aantal glazen te berekenen zijn :
voor een vierkant : is het aantal glazen per laag = n x n waarbij n = Nr van de laag , vb. laag 5 ,aantal glazen = 5 x 5 = 25
voor een driehoek : is het aantal glazen per laag = [(n x n) + n ] gedeeld door 2 , vb. laag 9 , [(9 x 9) + 9] / 2 = 45
Christian was beginnen uitrekenen ,maar was volledig verkeerd bezig ,hij deed gewoon vorige laag x 3
dus 1,3,9,27,81 en toen zag hij dat in z'n 6 e laag reeds 243 glazen zaten , hij is gestopt omdat hij niet vond hoe het moest . Pittig detail : bovenaan zijn blad stond 162 in plaats van 165 ...
Wow, knap gezien, Marc!

Ik had het ook niet gezien na 2 keer kijken, maar het klopt inderdaad:

Afbeelding
Gebruikersavatar

elkemol22 mar 2020, 19:46

 654
ter voorbereiding van het breken uit mijn tunnel...jeetje dit vind ik ook wel verdacht 🙂
Gebruikersavatar

yoni.lauwers22 mar 2020, 23:19

 1
Ik ben een cashflow aan het maken van alle afleveringen maar heb aflevering 2 nu reeds 3 maal bekeken. Nergens vind ik terug hoeveel de taarten konden opbrengen. Iemand dit gevonden? :?:
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 23:25

 2834  Uma
yoni.lauwers schreef:Ik ben een cashflow aan het maken van alle afleveringen maar heb aflevering 2 nu reeds 3 maal bekeken. Nergens vind ik terug hoeveel de taarten konden opbrengen. Iemand dit gevonden? :?:
Ik had dat ook niet na vorige aflevering, maar bij het herbekijken wel gehoord. Het wordt niet in beeld getoond, maar GDC zegt het in voice-over.

De taarten waren ook 1000€, net als de truffelzoektocht.

- Champagnetoren 500€
- Delicatesse (truffel) 1000€
- Dessert (taart) 1000€
- Special act (dans) 500€ per niet 'ontdekte' persoon (dus 1500€ max)
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 19:00

 654
nog eens herbekeken, en misschien is het van weinig belang. (misschien staat het al ergens, maar teveel om te herlezen)
Bij de truffelproef lag er ook een doekje en stond er (vermoed ik) ook truffelolie op die tafel.
Ik denk dat ze dit ook gebruikt hebben maar niet laten zien. Want ik zie dat ze dat doekje bij hebben en de hond eraan laten snuffelen wanneer hij op de grond ligt.
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2020, 14:11

 507  Yens
Wat ik hier zo vreemd vind bij de truffelopdracht.
Een truffelhond eet normaal gezien geen truffel.
- Bart zegt "de niet-truffelhond, zou die dat willen eten?"
- ze testen met het stukje truffel
- 1 hond eet er van en die nemen ze
- en dan zegt Bart "die mogen dat niet eten" waarop Dorien "neen"
- om dan toch die hond te nemen

En dat blijkt dan nog eens de juiste te zijn .... 😲 😲 😲
Gebruikersavatar

Paraceta10 apr 2020, 15:41

 717  Sven
De conversatie is:
- Bart: "Die mogen dat niet opeten he."
- Dorien: "Neeje."
- Bart: "Anders zijn het duur honden."
Dus hij bedoelt gewoon dat truffel nogal kostbaar is om door een hond te laten opeten en niet, zoals jij lijkt te denken, dat die hond niet de 'truffelhond' is terwijl hij hem wel kiest. Dus totaal niet verdacht imo.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9