Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

JBB15 mar 2020, 22:58

 439  Uma
Els zeer verdacht in deze proef... maar ok, bijna te opvallend door die glazen te laten vallen

ik vond wat Bart deed ook wat verdacht met die honden (ipv ze dat stukje truffel te laten zoeken gaat hij het proberen te voederen aan de honden).
Maar uiteindelijk toch de juiste hond, en 1000 euro, dat zou veel zijn voor een mol...
Gebruikersavatar

Lodewijk15 mar 2020, 23:09

 146
Ideaal om als mol bij de glazen te zitten. Ik vond het heel verdacht dat Christian (tunnelvisie, sorry) eerst begint met de driehoek methode te berekenen, vrij snel zegt van “dat gaat niet lukken” (toegegeven, ik moet nog eens checken of hij juist rekende, dat weet ik niet) en dan erg snel de optie van de zeshoek voorstelt aan Els. Zo moest de toren zelfs niet eens vallen, ze konden nooit aan 9 verdiepingen geraken, laat staan herbeginnen toen ze het merkten.
Dan wanneer er telefoon was, rekt ie eerst wat tijd door die telefoon zogezegd niet te horen, dan plots “ah telefoon” te zeggen om daarna Els weg te sturen voor de beschrijvingen, wetende dat de foto’s op de taarten moeilijk te onderscheiden waren. Els vroeg nog “kunde gij verder, kunde gij daar aan?” “Nee, maar ik zal hier vanonder wel nog wat voort doen” om dan vanonder een glas weg te nemen? Hmmmm... (ik zit te diep in mijn tunnel :? )

De opdracht met de hond en de truffel was echt niet simpel, niet alleen moest je al de juiste hond kiezen, daarna moest je nog eens ermee een truffel zoeken.. heel mooi dat dat gelukt is. En voor de act, eerlijk gezegd, “wie hoort er niet bij de groep”, aleja op uiterlijk kon je zien dat het geen Grieken waren he 😛
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2020, 23:11

 1690  Sven
Ik vond dat net goed van Bart. De honden laten snuffelen om te zien welke geïnteresseerd was in dat stukje truffel. En het loonde, dus goeie zet.
Laure was dus blijkbaar degene die de groepen verdeelde nadat ze zelf bij de taart werd ingedeeld. Misschien was dat niet haar plan en zette ze zo Christian bij de aperitieven toren. Maar als ze de mol was zette ze Els bij de honden, want die is bang van honden.
Gebruikersavatar

JBB15 mar 2020, 23:13

 439  Uma
Lodewijk schreef:En voor de act, eerlijk gezegd, “wie hoort er niet bij de groep”, aleja op uiterlijk kon je zien dat het geen Grieken waren he 😛
niet helemaal mee akkoord, Bruno ziet er (vind ik) het minst Grieks uit, en die halen ze er net niet uit

Salim lijkt een beetje op iemand die ik ken (en die van Cyprus komt), dus ja... 😛
Gebruikersavatar

david.vierstraete15 mar 2020, 23:16

 73  Yens
tim.debonpourlui schreef:waarom stuurde ze geen foto door? Of was dat een deel van de spelregels?
Waarom werkten ze niet omgekeerd en gaven die 2 dames beschrijvingen door van de foto op de taart? Zo konden ze toch dubbelchecken met Els in de andere richting ook
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2020, 23:19

 1690  Sven
Je hebt gelijk, er werd geen enkele info gegeven aan Els. Zij moest een foto beschrijven waar mensen maar half op stonden. De mannen leken op elkaar en de bruid was enkel te onderscheiden op haarkleur. Ze heeft ook geen idee waar ze moet op letten.
Gebruikersavatar

jos.jansen15 mar 2020, 23:28

 328  Uma
Mer28 schreef:Tactisch gezien lijkt me welke positie een redelijk goede positie voor de mol buiten de act, aangezien daar iedereen voor zich speelt en maar voor 500 euro i.p.v. 1000 euro. Denk persoonlijk dat aan de glazen staan de beste optie was aangezien je ook controle had over de taartendragers.
Bij de dans kan je mollen door tijd weg te nemen van de andere om te oefenen. Als je er niet super in bent en fouten blijft maken, gaan de "lesgevers" meer tijd in jou moeten steken en zelf je medekandidaten gaan proberen helpen. Dit heeft het dubbele effect dat je zowel oefening wegneemt van de rest maar ook redelijk constant foute bewegingen aanleert aan de andere 2.

Maar mijn eerste gevoel zegt ook dat ik als mol liever bij de glazen sta. Je kan Oost-Indisch doof zijn voor de telefoon, nadien nog fout/onvolledige info geven en je eigen proef om zeep helpen.
Gebruikersavatar

vicky.freyzer16 mar 2020, 00:03

 5
Ik waag het mij ook eens om hier eens een theorie te plaatsen.
Het truffel zoeken was een opdracht waar heel gemakkelijk te mollen was, daar zou je dus graag in zitten als mol. Tenzij de kandidaat die daar samen met jou is, beslist om de hond die truffel te proberen laten eten terwijl jij wat dom op een hondenfluitje blaast en voederzakken bekijkt. Dorien kon dus niet meer vermijden dat er een juiste hond genomen werd. Wat ze wel kon doen is wat foute en vreemde commando's roepen zodat de hond helemaal in de war geraakt. En daarbovenop nog eens wanneer Bart in de buurt is met de hond, zeggen dat het toch niet de juiste hond is. Omdat ze wist dat de truffel daar lag? Bart zegt daar: "laat hem nog maar even doen" vlakbij de truffel, hier kon ze niet meer ingrijpen dus stond ze erbij en keek ze er naar. Iets wat haar voor de rest van deze aflevering zeer goed afgaat na vorige keer iets opvallender gemold te hebben. Dat treuzelen door fysiek een zwakkere conditie te hebben, kan ze nog vele afleveringen gebruiken.

En al valt dit te betwisten, ik denk dat vele mannen tegen Dorien toch niet graag zouden armworstelen. In een combi met Jolien was het niet voldoende, maar met iemand anders was dat wel gelukt denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 07:47

 8153
Jay-Lo schreef:Maar als ze de mol was zette ze Els bij de honden, want die is bang van honden.
Maar weet Laure wel dat Els bang is van honden?
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2020, 09:01

 2204
chicawah.janssen schreef: Maar weet Laure wel dat Els bang is van honden?
Als ze de mol is zou ze dat wel moeten weten, vind ik. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 09:33

 8153
vicky.freyzer schreef:Ik waag het mij ook eens om hier eens een theorie te plaatsen.
Zeker blijven doen!

Dorien liep er maar wat bij vond ik. Ze weet misschien veel over kenijnen, maar in honden is ze niet bepaald een expert. Dat geklungel met het fluitje en het hondenvoer deed mij een beetje denken aan Bas met zijn ballonnen :mrgreen:
Ik heb zelfs de indruk dat Dorien er altijd gewoon maar wat bijloopt. Is dat echt omdat ze fysiek niet bepaald de fitste van de hoop is of is het met opzet?
Trouwens, wat haar fysiek betreft: het is niet omdat ze volslank is dat ze gespierd is. Integendeel zelfs denk ik. Ik zou haar in ieder geval niet gekozen hebben voor het armworstelen.

Wat ik bij deze opdracht prachtig vond is Bart die die hond onder zijn arm pakt en ermee wegloopt 😂

Frolva schreef:Als ze de mol is zou ze dat wel moeten weten, vind ik. :mrgreen:
Hangt ervan af hoeveel tijd de mol gekregen heeft om info over de kandidaten door te nemen. Als de mol te horen kreeg dat hij/zij de mol mocht zijn en onmiddellijk achter de spiegel moest gaan staan, dan was daar geen tijd voor.
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2020, 09:39

 2204
chicawah.janssen schreef:Hangt ervan af hoeveel tijd de mol gekregen heeft om info over de kandidaten door te nemen. Als de mol te horen kreeg dat hij/zij de mol mocht zijn en onmiddellijk achter de spiegel moest gaan staan, dan was daar geen tijd voor.
De mol krijgt toch specifieke informatie voor een opdracht?

Dus die weet dat achter de omschrijving 'delicatesse' een proef met honden zit. Dan is het toch aan de mol om te sturen dat degene dien bang zijn van honden daar terecht komen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9