Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 10:01

 8153
Misschien heeft de mol dat wel geprobeerd maar is er niet in geslaagd. Ofwel is Els de mol en wilde ze onder geen beding met een hond op stap.
Alleen Elisabet zou Elisabet in de kajuit steken, remember?
Gebruikersavatar

lucu16 mar 2020, 10:27

 551  Sven
Cat_Cl schreef:Salim was helemaal niet de enige die dat riep. Overigens is de uitroep 'Opa!!' in Griekenland vrij bekend en komt dat veel voor.
Klopt! Maar misschien riep hij het (al dan niet gewild, uit enthousiasme of uit onwetendheid) iets te vaak?
De Griekse schrijfwijze van 'Hoppa!' is ΏΠΑ: een omega aan het begin, een alpha aan het eind.
Wie in de Salimtunnel zit zou dit erg verdacht kunnen vinden.

Zelf verdenk ik Salim niet: voor een mol loopt hij al twee afleveringen te opvallend in de kijker.
Hij lijkt me te weinig subtiel voor de rol van mol.

https://www.startpagina.nl/v/kunst-cult ... betekenis/
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2020, 10:29

 3423  Yens
Frolva schreef:De mol krijgt toch specifieke informatie voor een opdracht?

Dus die weet dat achter de omschrijving 'delicatesse' een proef met honden zit. Dan is het toch aan de mol om te sturen dat degene dien bang zijn van honden daar terecht komen?
Niet noodzakelijk. Ze waren met twee he. Stel dat ze bij de proef waren gekomen en dat Els onmiddellijk had gezegd dat ze bang was voor honden, dan zou de andere kandidaat de proef toch gewoon alleen gedaan hebben. In dit geval (als Bart er bij was) zou hij de truffel waarschijnlijk nog vroeger gevonden hebben. Ook weet ik niet of de mol noodzakelijk zou inspelen op de angst van een kandidaat... Dat zou toch niet goed onthaald worden denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 11:16

 8153
Bart met die hond onder zijn arm zorgde ook voor een déjà vue : reeks 2, David bij het schapen drijven. 😂
Gebruikersavatar

Jimmy16 mar 2020, 13:31

 197  Anke
JBB schreef:Els zeer verdacht in deze proef... maar ok, bijna te opvallend door die glazen te laten vallen
Toch niet zo extreem verdacht eigenlijk, want ze hoefde de glazen niet te laten vallen omdat de toren toch niet correct gebouwd was... Dat moet dus echt een ongelukje geweest zijn.
Gebruikersavatar

Yana.l16 mar 2020, 13:53

 11
Als je naar de foto kijkt die els krijgt om te beschrijven en de foto op de taart had ik volgens mij ook de verkeerde beschrijving gegeven. Zij weet niet wat er wel of niet op de taart staat en anders om weten Laure en Alina dit ook niet. Het haar van de bruid is op de taartfoto veel lichter dan op die andere foto lijkt mij. Ik denk eerder dat dit een onopzettelijke fout is.

In mijn ogen wordt Els deze aflevering iets te vaak in beeld gebracht wanneer er iets niet gelukt is, kan ook gewoon toeval zijn. Just saying voor zij met tunnelvisie 😉
Gebruikersavatar

Mol Patrol16 mar 2020, 14:31

 7
Jolien zit in de groep die het meest geld kan opleveren. Ze stuurt bij de opdracht wel voldoende zodat zij op de voorgrond mag dansen (en dus sneller door de mand kan vallen). Ze slaagt er hier niet in om voldoende te mollen want Bruno doet het goed. Maar als mol aan het aperitief terecht komen is natuurlijk niet evident. Ik zou persoonlijk ook Jolien altijd voor het entertainment inzetten, de rest van de groep zal ook wel zo redeneren. Bovendien zou ik als mol ook tevreden geweest zijn met de keuze voor Els en Christian aan het aperitief, wetende wat komen gaat. #tunnelvisie
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2020, 15:03

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Déjà vue gevoel bij de entertainmentproef: Shosoloza in Zuid-Afrika. 😃
Zo waar beste mollega 😃 En toen zat de mol in die proef 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 15:13

 8153
Ja, maar dat was eigenlijk niet haar bedoeling. Helaas vond Annelies dat Eline goed kon zingen en toen kon ze alleen nog mollen door vals te zingen.
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2020, 15:38

 3423  Yens
Het was bij die proef dat ik er van overtuigd was dat Eline de mol was 😉. Om dan enkele weken later net zo overtuigd te zijn dat Sam de mol was :oops: . Gelukkig dat die toen een week later er uit lag (niet echt, want Sam was echt wel de max).
Gebruikersavatar

marc.geentjens16 mar 2020, 16:04

 6
In welke groep moet de mol zitten om iets te kunnen saboteren ?

In het zoeken naar truffels. Er was al een grote kans dat dit fout ging, verkeerde keuze van hond was aannemelijk. Pech want er werd de juiste hond gekozen. Maar dit was het mooiste.
De glazen. De kans voor falen is het grootst als Christian en Els dit proberen uit te voeren. Enkel de mol wist wat de opdracht juist in hield. Glazen stapelen. Wie stuurde hen naar deze opdracht ? Juist Laure.
In het dansen kan je weinig mollen. Je bent al met drie. Je kan zelf in de fout gaan als mol maar dat wil je als mol niet. De taak van de mol is anderen te doen mislukken.
Dus de taart opdracht was de belangrijkste taak voor de mol. Je kan ook gedeeltelijk de opdracht van de glazen laten mislukken door lang genoeg met Els te praten. Het was Els zelf die het gesprek afbrak omdat ze maar vragen bleef krijgen. En ze had zelf een taak.
En de mol wist natuurlijk dat de personen op de 3 foto’s bijna gelijk waren. Nu enkel nog haar medespeler een verkeerde keuze laten maken. Ze moest zelf niets inbrengen. Een verkeerde terugweg nemen was zelfs niet nodig. Dus wel op tijd aankomen. Het tv shot van de verkeerde foto van het huwelijkspaar mocht niet misgaan. De mol moet ook zorgen dat het een spannende aflevering wordt.
De tv makers lieten in deze opdracht maar 2 deelopdrachten goed in beeld brengen, de glazen en de taart. Het dansen kwam nauwelijks in beeld. De glazen moesten ook mislukken. Is altijd goede tv. Alleen er sneuvelde maar enkele glazen. Als Els de mol was, had heel de toren wel gevallen.
Bij de truffels was het beter dat de opdracht niet mislukte om de beste tv beelden te krijgen. Prachtig in beeld gebracht, even beelden tonen dat de hond er ging bijliggen, en dan toch de truffel laten vinden.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9