Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric17 mar 2020, 23:59

 2834  Uma
david.vierstraete schreef:Waarom werkten ze niet omgekeerd en gaven die 2 dames beschrijvingen door van de foto op de taart? Zo konden ze toch dubbelchecken met Els in de andere richting ook
Vroeg ik me ook meteen af.
Alina en Laure zaten hiervoor in de beste positie. Ze hebben 3 foto's, zoeken naar de verschillen in uiterlijke kenmerken tussen die 3 foto's en stellen dan aan Els vragen op basis van die verschillen. Is veel makkelijker dan omgekeerd.
Enfin, vermoed ik, ik moet het nog herbekijken om te zien hoe duidelijk die verschillen waren 😛
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2020, 10:42

 2204
Mer28 schreef:Heb het nog eens herbekeken, eerst geeft Christian de mogelijkheid om Bruno bij de special act te zetten. Dan insinueert Bruno om Laure bij het dessert te zetten en dan neemt opeens Laure het initiatief over en verdeelt ze de rest van de groepen.
Afbeelding

Laure heeft dus Christian bij de glazen gezet.
Even nuanceren.

Wat Laure hier doet is - volgens mij - samenvatten wat er door 'de groep' beslist is.

Hoe ze juist tot die verdeling zijn gekomen is niet helemaal duidelijk (of wordt toch niet duidelijk getoond :mrgreen: ).

Wat we wel zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Een zeer passieve rol van Laure bij het verdelen van de taken.
Het zijn de anderen die haar er op attent moeten maken dat ze goed desserts kan maken.
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2020, 12:47

 1690  Sven
De verdeling is inderdaad al gemaakt, Jolien wil bij de creatieve, het lijkt dat Salim zichzelf daar ook heeft gezet, maar is niet duidelijk. Bruno wil Laure bij de desserts, Jolien bevestigt dat. En dan herhaalt Laure gewoon welke de groepen zijn.
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2020, 12:49

 2204
Maar hoe Els en Christian bij de aperitief terecht komen, weten we natuurlijk niet.
Gebruikersavatar

alexander.maes18 mar 2020, 13:52

 3
Frolva schreef:Een zeer passieve rol van Laure bij het verdelen van de taken.Het zijn de anderen die haar er op attent moeten maken dat ze goed desserts kan maken.
Laure weet wel op voorhand dat dit de proef zal zijn, dus zij kan perfect gewoon de dag ervoor dat een paar keer herhalen tegen mensen hoe leuk ze het vind om desserts te maken, waardoor deze mensen haar dan zeker zullen aanduiden voor deze proef zonder dat ze dus zelf moet zeggen dat ze dessert wil spelen. Heel slimme mol actie?
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2020, 13:56

 2204
alexander.maes schreef:
Laure weet wel op voorhand dat dit de proef zal zijn, dus zij kan perfect gewoon de dag ervoor dat een paar keer herhalen tegen mensen hoe leuk ze het vind om desserts te maken, waardoor deze mensen haar dan zeker zullen aanduiden voor deze proef zonder dat ze dus zelf moet zeggen dat ze dessert wil spelen. Heel slimme mol actie?
Als Laure de mol is - daar ga je blijkbaar van uit - is dat zowat het domste wat je kan doen.

Bij veel deelnemers zal er toch een belletje gaan rinkelen indien er de dag nadien plots een proef met de naam 'dessert' moet gedaan worden? 😉
Gebruikersavatar

Jay-Lo18 mar 2020, 14:02

 1690  Sven
alexander.maes schreef:Laure weet wel op voorhand dat dit de proef zal zijn, dus zij kan perfect gewoon de dag ervoor dat een paar keer herhalen tegen mensen hoe leuk ze het vind om desserts te maken, waardoor deze mensen haar dan zeker zullen aanduiden voor deze proef zonder dat ze dus zelf moet zeggen dat ze dessert wil spelen. Heel slimme mol actie?
Dat zou natuurlijk kunnen, maar het is wel Alina die met Els belt en de informatie doorgeeft. Wat als Els een perfecte beschrijving gaf en Alina de taart meteen herkende? Dan heb ja als mol al geen keuze meer en moet je de taart onderweg laten vallen of zo.
Gebruikersavatar

salb18 mar 2020, 20:40

 352  Sven
Wanneer Bart vraagt wat dat klein stukje is antwoord Dorien meteen dat het een stukje truffel is. Dat zou een mol toch nooit meteen zeggen?
Gebruikersavatar

elkemol18 mar 2020, 20:43

 654
misschien weet Bart wel dat het een klein stukje truffel is, en vraagt hij het aan Dorien om in te kunnen schatten in welke mate hij hier kan 'mollen'...
Gebruikersavatar

Paraceta18 mar 2020, 20:55

 717  Sven
Alles wat Bart in deze opdracht doet, is echter juist het tegendeel van mollen dus dat lijkt me een wel heel onwaarschijnlijke piste. Als het een test was, dan eerder Bart die als kandidaat probeert na te gaan of Dorien de Mol is.
Gebruikersavatar

elkemol18 mar 2020, 21:50

 654
we zullen zien....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9