Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Bas.P18 mar 2020, 21:53

 16  Jens
Het zal je trouw maar zijn.. De mooiste dag van je leven en dan komen er een stelletje Belgen je trouwfeest verpesten voor een vreemd televisieprogramma dat ze daar toch niet kennen 😲 😃
Gebruikersavatar

elkemol18 mar 2020, 21:56

 654
en dan nog de verkeerde taart brengen
Gebruikersavatar

Klaartje18 mar 2020, 22:29

 2245  Uma
salb schreef:Wanneer Bart vraagt wat dat klein stukje is antwoord Dorien meteen dat het een stukje truffel is. Dat zou een mol toch nooit meteen zeggen?
Ja, dat vond ik ook een opvallend momentje. Ik vond dat Dorien wel heel snel was met dat te zeggen. Maar ik merkte ook dat ze er onmiddellijk aan toevoegde "allez, ik denk dat toch, omdat dat hier zo ligt". Moest ze zich hier even 'herstellen', omdat ze zelf ook besefte dat ze wel heel snel met die conclusie kwam dat het een stukje truffel was? Stel dat ze de mol zou zijn, dan besefte ze misschien "oei, foutje" en probeerde ze nog een beetje de meubelen te redden met die uitspraak "allez, ik denk dat toch, ...." Foutje van de mol of gewoon een bewijs dat kandidaat Dorien gewoon een stukje truffel herkent als ze er eentje ziet? Alles valt op twee manieren uit te leggen in De Mol.

Dorien leek me wel Bart al het werk te laten doen, dat die hond de truffel vond, was volledig te danken aan Bart. De inbreng van Dorientje was weer minimaal, althans toch volgens wat ze ons laten zien van die opdracht.
Gebruikersavatar

elkemol18 mar 2020, 22:34

 654
ze weten natuurlijk wel dat het de bedoeling is dat er truffels gezocht worden, en ik denk dat een groot deel van de mensen wel ongeveer weet hoe dat eruit ziet, als is het vanop tv bij kookprogramma's.
Als de opdracht is 'truffel zoeken' en je dan zo een stukje relatief onbekende materie ziet liggen is het niet onlogisch dat er wel de associatie gemaakt wordt met die truffel. En ook niet onlogisch dat daar dan meteen achter volgt 'allé, ja, dat denk ik toch'.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2020, 22:47

 8153
Bas.P schreef:Het zal je trouw maar zijn.. De mooiste dag van je leven en dan komen er een stelletje Belgen je trouwfeest verpesten voor een vreemd televisieprogramma dat ze daar toch niet kennen 😲 😃
Mijn trouwdag was absoluut niet de mooiste dag van mijn leven (dank u, schoonfamilie!). Had ik zo'n trouw gehad, dan had ik tenminste goed kunnen lachen.
Ik kreeg de indruk dat ze toch maar zijdelings betrokken waren bij het feest. Ik vermoed zelfs dat het echte feest pas begon na het optreden van Bruno & Co.
En er zal heus wel een echte bruidstaart geweest zijn ipv het verkeerde, scheefgezakte, nogal blote, roze geval met de verkeerde foto.
De mens van de volksdansgroep die een "erekrans" kreeg daarentegen... die wordt nu de rest van zijn leven geplaagd (schreef iemand op Twitter, dus niet zelf bedacht en alle credits voor de bedenker) :mrgreen:
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 12:48

 2834  Uma
Is er eigenlijk een manier waarop Christian en Els hadden kunnen weten dat ze best in een driehoek zouden werken?

Je ziet zo'n torens met champagneglazen in allerlei vormen: rond, driehoekig, vierkant, ...
Nu waren er 165, wat uiteraard een veelvoud is van 3, maar betekent dat per definitie dat de driehoek ook de beste vorm is om in te werken?

Of was het zo'n scenario waarin dat de énige goeie manier was omdat je anders te veel/weinig glazen zou hebben of zo?
Indien ja, dan had toch gewoon níemand dit gevonden, zelfs als er geen glazen waren gebroken, tenzij je ervaring hebt hiermee? En dan is dit toch ook gewoon zo'n opdracht waarvan de makers op voorhand zouden weten dat het zou mislukken?
Of was het niet zo dat naast het stapelen van de glazen ze ook allemaal moesten kunnen worden gevuld? Indien dit het geval was, waarom werd dan gezegd dat de driehoek de beste methode was?
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 mar 2020, 13:16

 2354  Uma
Het moesten 9 verdiepen zijn, anders was de opdracht niet geslaagd.
Gebruikersavatar

elkemol22 mar 2020, 13:19

 654
de driehoek was het meest voor de hand liggende, maar de vorm die Els had gekozen wordt ook wel gebruikt. Maar dan kwam het niet uit met aantal verdiepingen. Maar daar moest je dus voor rekenen. En Christian was begonnen met rekenen, maar gaf het op toen hij Els' keuze precies toch beter vond.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2020, 13:37

 8153
En dat, mijn beste, was toch een beetje raar...
Gebruikersavatar

salb22 mar 2020, 13:41

 352  Sven
Ze hadden beter wat langer gerekend. Een vierkante toren kan je makkelijk uitrekenen want het aantal glazen per laag is gewoon # glazen per zijde x # glazen per zijde of dus de laag². Dan heb je al 285 glazen nodig voor 9 lagen.
Nog meer hoeken kan dan zeker niet.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2020, 13:44

 8153
Maar juf Els moet in het eerste leerjaar niet boven de 100 rekenen denk ik. 😉
Gebruikersavatar

Jimmy22 mar 2020, 14:01

 197  Anke
Cedric schreef:Is er eigenlijk een manier waarop Christian en Els hadden kunnen weten dat ze best in een driehoek zouden werken?
Ja, dit hadden ze beter even op voorhand uitgerekend, beginnende bij de meest compacte toren (driehoeken). Als je dan glazen te weinig hebt, reken je het uit voor vierkanten.
Voor driehoeken is het ook niet zo moeilijk uit te rekenen.
Glazen per verdieping (van top naar bodem)
+1 = 1
+2 = 3
+3 = 6
+4 = 10
+5 = 15
+6 = 21
+7 = 28
+8 = 36
+9 = 45
som: 165
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9