Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Checkit15 apr 2020, 11:35

 1
De manier waarop Bart omgaat met het stukje truffel bij deze proef is toch op zijn minst opvallend. De uiteindelijk getrainde truffelhond staat pas 5de in de rij - en krijgt dus als laatste een kans om aan de truffel te ruiken. Volgens mij weet Bart dat het stukje truffel de echte hond er gemakkelijk uithaalt en probeert hij, te beginnen bij de hond links, niet om elke hond aan de truffel te laten ruiken (waarbij je evengoed je hand gesloten kan houden), maar eerder om het door een van de eerste 4 honden te laten opeten! Als dat was gelukt, hadden ze de juiste hond nooit gevonden.
Gebruikersavatar

tom.kleine15 apr 2020, 12:04

 49
Deze opdracht is interessant omdat je Bart hier al kon uitsluiten als mol vanwege deze simpele reden:

-De mol zal worden gebrieft over elke opdracht (aperitief, dessert...) omdat de mol overal terecht kan komen.
De mol zal dus ook weten welke hond truffels kan zoeken. Bart komt hier echter op het goede idee om de honden de truffels te laten ruiken en zorgt ervoor dat de juiste hond ontdekt wordt. Dorien helpt hier niet zo veel en Bart is dus rechtstreeks verantwoordelijk voor 1000 euro extra in de groepspot (wat toch een te hoog bedrag is om vertrouwen te winnen bij juist Dorien)
Gebruikersavatar

Tyflopontika18 apr 2020, 01:05

 121  Sven
Ik snap ook niet waarom Christian er een glas onderuit neemt:

Afbeelding
Gebruikersavatar

elkemol18 apr 2020, 08:14

 654
Tyflopontika schreef:Ik snap ook niet waarom Christian er een glas onderuit neemt:
ze moeten die toren hoger maken en alle glazen zijn op. dus ze moeten glazen wegnemen om verder te kunnen bouwen.
Gebruikersavatar

Taupe07718 apr 2020, 09:27

 767  Yens
tom.kleine schreef:Deze opdracht is interessant omdat je Bart hier al kon uitsluiten als mol vanwege deze simpele reden:

-De mol zal worden gebrieft over elke opdracht (aperitief, dessert...) omdat de mol overal terecht kan komen.
De mol zal dus ook weten welke hond truffels kan zoeken. Bart komt hier echter op het goede idee om de honden de truffels te laten ruiken en zorgt ervoor dat de juiste hond ontdekt wordt. Dorien helpt hier niet zo veel en Bart is dus rechtstreeks verantwoordelijk voor 1000 euro extra in de groepspot (wat toch een te hoog bedrag is om vertrouwen te winnen bij juist Dorien)
Hier zit je 1 op 1 met een andere kandidaat en hier de opdracht laten mislukken door te mollen is een grote pijl op je voorhoofd zetten en zeggen... ik ben de mol! Tenzij als kandidaat natuurlijk ....

Daarentegen een opdracht laten mislukken met iedereen erbij is hoe raar ook minder opvallend en dus dan kan en moet je net mollen....

Net zoals met de kano is dit een reden dat velen Bart niet verdenken en zou net zijn wat een goede mol wel doet ... idealiter wel dat een andere hond die truffel al op heeft
Gebruikersavatar

Paraceta18 apr 2020, 09:51

 717  Sven
Taupe077 schreef:
Hier zit je 1 op 1 met een andere kandidaat en hier de opdracht laten mislukken door te mollen is een grote pijl op je voorhoofd zetten en zeggen... ik ben de mol! Tenzij als kandidaat natuurlijk ....

Daarentegen een opdracht laten mislukken met iedereen erbij is hoe raar ook minder opvallend en dus dan kan en moet je net mollen....

Net zoals met de kano is dit een reden dat velen Bart niet verdenken en zou net zijn wat een goede mol wel doet ... idealiter wel dat een andere hond die truffel al op heeft
Als hij gewild had, had Bart deze opdracht gemakkelijk kunnen laten mislukken. Dorien deed alleszins al weinig moeite (of dat doet de montage toch uitschijnen), dus als hij gewoon de hond een beetje liet rondzoeken waar de truffel alvast niet zou liggen, dan was er weer €1000 niet verdiend. Maar dat deed hij niet, hij bracht de hond zelfs naar de plek waar de truffel uiteindelijk bleek te liggen, erg kandidaatse actie imo. Dit zou echt niet per se verdacht overkomen bij de anderen, aangezien Alina, Bart, Christian, Dorien, Els, Jolien, Laure en Salim dan zouden falen in hun opdracht; alleen die van Bruno zou dan gelukt zijn, dus hierdoor zouden de schijnwerpers echt niet op Bart komen.
Gebruikersavatar

Molekule18 apr 2020, 23:26

 31  Yens
Ik weet niet of het eerder al opgemerkt is , maar iets wat me opviel is dat Alina Laure bij het kiezen van de taart afhoudt van de mobiele telefoon op het moment dat die rinkelt. Ze wou daar heel duidelijk zelf het gesprek voeren met Els. Als mol heeft ze zo de regie over de vragen die tot de juiste taart moeten leiden ... not!
Gebruikersavatar

Moldedju19 apr 2020, 00:09

 507  Yens
tom.kleine schreef:Deze opdracht is interessant omdat je Bart hier al kon uitsluiten als mol vanwege deze simpele reden:

-De mol zal worden gebrieft over elke opdracht (aperitief, dessert...) omdat de mol overal terecht kan komen.
De mol zal dus ook weten welke hond truffels kan zoeken. Bart komt hier echter op het goede idee om de honden de truffels te laten ruiken en zorgt ervoor dat de juiste hond ontdekt wordt. Dorien helpt hier niet zo veel en Bart is dus rechtstreeks verantwoordelijk voor 1000 euro extra in de groepspot (wat toch een te hoog bedrag is om vertrouwen te winnen bij juist Dorien)
Ik denk niet dat Bart de mol is, maar op basis van deze opdracht kan je hem volgens mij niet
volledig uitsluiten. Een goede mol doet soms net eerst iets goed om het dan achteraf om zeep te helpen. Hier kan Bart zijn bedoeling geweest zijn:
1. De goede hond kiezen zodat ik onverdacht lijk.
2. De truffel niet vinden door het commando "paksi" verkeerd uit te spreken.

In de voice over zegt Gilles dan ook als ze de truffel hebben gevonden dat ze het commando eerst fout hebben uitgesproken maar achteraf correct. De beelden laten enkel Bart zien die het spel in handen neemt en het commando uitspreekt dus we hebben geen idee wat de rol van Dorien was. Maar zij kan het juiste commando uiteindelijk hebben gegeven.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT19 apr 2020, 08:01

 767  Yens
Is het dan niet veel makkelijker om gewoon de verkeerde hond te kiezen? Zijn strategie was te goed en dat is hier dan toch wel een gemiste kans als mol vind ik.
Gebruikersavatar

Jansen19 apr 2020, 08:07

 3423  Yens
Hij brengt de hond ook naar de juiste plek als hij na een tijdje snuffelen niets vindt. Ook niet echt een molse actie lijkt me.
Gebruikersavatar

Vermoljoen19 apr 2020, 11:26

 2354  Uma
Akkoord, de Mol moet soms eens geld verdienen om onverdacht te blijven, maar 1000 euro is een beetje te veel van het goede.
Gebruikersavatar

tom.kleine19 apr 2020, 11:33

 49
Taupe077 schreef:Hier zit je 1 op 1 met een andere kandidaat en hier de opdracht laten mislukken door te mollen is een grote pijl op je voorhoofd zetten en zeggen... ik ben de mol! Tenzij als kandidaat natuurlijk ....

Daarentegen een opdracht laten mislukken met iedereen erbij is hoe raar ook minder opvallend en dus dan kan en moet je net mollen....

Net zoals met de kano is dit een reden dat velen Bart niet verdenken en zou net zijn wat een goede mol wel doet ... idealiter wel dat een andere hond die truffel al op heeft
Als mol kun je toch makkelijk eerst Dorien laten zoeken naar de juiste hond en dan toestemmen als ze de verkeerde kiest. Daarna heel hard je best doen om die truffel te vinden wat natuurlijk niet zal lukken.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9