Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2020, 21:44

 767  Yens
Ik ben nog altijd benieuwd wat hier nu die zware consequenties waren van de doos openen en vindt het spijtig dat het uiteindelijk niet is gebeurd. Hopelijk wordt dit in de laatste aflevering nog gezegd.
Gebruikersavatar

tom.kleine15 apr 2020, 21:58

 49
Ik begin het leuk te vinden om deze opdrachten opnieuw te bekijken en te beoordelen dus here i go again 🙂

-je kunt de opdracht onder verdelen in twee nachten en de discussies bij de doos die ervoor plaatsvonden

1)discussie 1: Hier vond ik Jolien het meest verdacht bij de discussie. Salim en Bruno opperen ook voor de doos te openen maar ze doen dat niet echt subtiel terwijl Jolien opmerkt dat ze allemaal kunnen kijken.
Wat mij opvalt is dat Christian tijdens de eerste discussie volledig stil blijft, misschien merkt hij dat de groep beslist heeft om de kist niet te openen en wil hij wachten tot morgen en kijken wat er gebeurt

nacht 1:
Hier gebeurt niet zo veel verdachts. Dat Jolien de kist bewaakt kan ze zowel als kandidaat doen om vanzelfsprekende reden of als ze de mol is om haar minder verdacht te maken.

2) discussie 2:
Hier vind ik Christian het meest verdacht.
-Hij zegt: "misschien blijft die kist elke avond terugkomen tot iemand ze open doet" Waarmee hij impliceert dat iemand het zal moeten openen wat iemand anders ik denk Bart bevestigt.
-Daarna Alina: "maar ja ho" wat wel een onmolse reactie is.
-Daarna zegt Christian weer:"Je beseft toch dat het nu moeilijker is, de tweede nacht op rij, om iedereen in zijn kamer te houden".

nacht 2: er gebeurt niets verdacht

conclusie: Over het algemeen vind ik Christiaan het meest verdacht uit deze opdracht komen op de voet gevolgd door Jolien. Alina is hier het minst verdacht.
Gebruikersavatar

schotte.jelle15 apr 2020, 22:14

 143
De mol moet toch Proberen om de doos niet te doen openen, de naam van de mol zou zogezegd in de doos zitten... die moet de schijn toch hooghouden...
Jij maakt uw analyse op basis van wat de kandidaten nadien pas te weten komen
Gebruikersavatar

tom.kleine15 apr 2020, 22:18

 49
Het is wel moeilijk om de naam van de mol te vinden in dat zijvakje en ik zou er nooit opkomen om het zo te vinden. Als de doos geopent wordt dan gaat er geld verloren en zijn er zware consequenties.

Daarnaast zei de mol in zijn/haar dagboek dat het spijtig was dat de doos niet was geopent en dat de mol overweegde om het zelf te openen

Dus we weten zeker dat de mol wou dat de doos geopent werd 🙂
Gebruikersavatar

Andy Lemmens15 apr 2020, 23:12

 70  Bert
tom.kleine schreef:Het is wel moeilijk om de naam van de mol te vinden in dat zijvakje en ik zou er nooit opkomen om het zo te vinden. Als de doos geopent wordt dan gaat er geld verloren en zijn er zware consequenties.

Daarnaast zei de mol in zijn/haar dagboek dat het spijtig was dat de doos niet was geopent en dat de mol overweegde om het zelf te openen

Dus we weten zeker dat de mol wou dat de doos geopent werd 🙂

ik heb geopend
jij hebt geopend
hij/zij/het heeft geopend
wij hebben geopend
jullie hebben geopend
zij hebben geopend
:mrgreen:
Gebruikersavatar

tom.kleine15 apr 2020, 23:22

 49
haha, ja normaal controleer ik wel op d en t fouten maar ik had dat snel getypt (getypt is wel met een t :mrgreen: )
Gebruikersavatar

schotte.jelle16 apr 2020, 06:59

 143
tom.kleine schreef:Het is wel moeilijk om de naam van de mol te vinden in dat zijvakje en ik zou er nooit opkomen om het zo te vinden. Als de doos geopent wordt dan gaat er geld verloren en zijn er zware consequenties.

Daarnaast zei de mol in zijn/haar dagboek dat het spijtig was dat de doos niet was geopent en dat de mol overweegde om het zelf te openen

Dus we weten zeker dat de mol wou dat de doos geopent werd 🙂
Ja Tom, maar nu weten we dat. Vooraleer die doos geopenD wordt, weten ze dat niet. De kandidaten bewaken de doos dan ook, omdat ze niet willen dat ze geopend wordt. De mol moet dat spelletje meespelen. Je weet nu vanalles, maar dat is pas NADAT de doos niet geopend werd. Als je als mol hier te fel oppert om die doos te openen, en achteraf revaelen ze wat erin zat en dat je dat toch quasi onmogelijk kon vinden, dan heb je je veel te verdacht gemaakt. Dus je moet het spel meespelen... De kandidaten die dus opperen om de doos te openen, zijn op dat moment voor mij niet perse verdacht, want ze denken dat ze de naam van de mol kunnen vinden... en ongeacht de consequenties, lijkt mij dat een voordeel waar niets tegenop weegt
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 07:06

 49
Ik snap wat je bedoelt, maar is het niet de taak van de mol om de kandidaten te manipuleren zodat er uiteindelijk geld uit de pot komt?

p.s. : laten we ons bezig houden met de mol te zoeken en niet spellingsfouten
Gebruikersavatar

schotte.jelle16 apr 2020, 07:08

 143
Dat klopt, maar het is evenzeer, en zeker zo vroeg in het spel, de taak van de mol om niet ontmaskerd te worden, want als je al vroeg ontmaskerd wordt door 1 of meerdere mensen, dan ga je nadien véél minder geld uit de pot kunnen houden denk ik
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 07:14

 49
Ja dat is inderdaad een moeilijke discussie. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de mol hier toch iets moet doen. Alina zegt alleen "maar ja ho" achter de uitleg van Christian wat dus zelf de groep ontmoedigt om de doos te openen.
Gebruikersavatar

schotte.jelle16 apr 2020, 07:16

 143
Kan inderdaad kloppen wat je zegt, maar voor mij kan de mol op dat moment ( nog ) geen te actieve rol opnemen in de discussie, wegens veel te vroeg en te riskant. Als we uiteindelijk weten wie de mol is, zal elke rol wel kunnen gestaafd worden ...Ik vind gewoon dat jij verregaande conclusies trekt, episch gefaald, uitsluiten als mol want,... Ik PROBEER het iets genuanceerder te bekijken, want ik denk dat je onderhand wel iedereen 2-3 keer kan uitsluiten door bepaalde acties...
Gebruikersavatar

tom.kleine16 apr 2020, 07:43

 49
Ja soms zijn mijn conclusies inderdaad wel verregaand. Ik denk wel dat je mag durfen om mensen uit te sluiten als mol vanwege bepaalde acties in verschillende opdrachten anders blijf je twijfelen. Ik heb nu Bart en Alina uitgesloten en zit nu in de Christian tunnel, maar het zou wel kunnen dat 1 van die twee de mol is (hoewel ik het bij Bart wel heel raar zou vinden).

Dat van episch falen was niet serieus bedoeld 🙂
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12