Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy15 mar 2020, 20:58

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

Twee nachten lang staat er een kist bij de slaapplaats van de kandidaten. Deze 'doos van Pandora' bevat de naam van de Mol en kan alleen tussen 4 en 6 uur 's nachts geopend worden. Er hangen echter grote consequenties aan vast. Als de kist dicht blijft, wordt de pot met 2000 euro gespekt. Wie laat zich verleiden?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 21:14

 302
Jolien en Laure komen nu onverdacht over door hun daden, ook weten we uit het dagboek van de mol dat de mol heel hard wou hebben dat iemand in de de doos keek, daardoor sluit ik Jolien en Laure even uit maar kan natuurlijk zijn dat 1 van hun de mol is en ze gewoon zichzelf onverdacht wouden maken.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2020, 21:15

 2354  Uma
Ik ben echt wel eens benieuwd naar die consequenties. Spijtig dat het zo is gelopen, want ik was gaan kijken!
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 21:16

 302
Vermoljoen schreef:Ik ben echt wel eens benieuwd naar die consequenties. Spijtig dat het zo is gelopen, want ik was gaan kijken!
Ben ook benieuwd, hoop dat ze het op het einde zullen laten zien (wat waarschijnlijk wel het geval is)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 21:25

 8153
Mer28 schreef:Jolien en Laure komen nu onverdacht over door hun daden, ook weten we uit het dagboek van de mol dat de mol heel hard wou hebben dat iemand in de de doos keek, daardoor sluit ik Jolien en Laure even uit maar kan natuurlijk zijn dat 1 van hun de mol is en ze gewoon zichzelf onverdacht wouden maken.
Stel dat Jolien Laure verdenkt en haar daarom voorstelt de doos te bewaken. Laure kan dat moeilijk weigeren. Mol buitenspel gezet. 😃
Het kan natuurlijk ook andersom gegaan zijn, maar tot nu toe zie ik in Jolien nog steeds geen mol.

Vermoljoen schreef:Ik ben echt wel eens benieuwd naar die consequenties. Spijtig dat het zo is gelopen, want ik was gaan kijken!
Foei Vermoljoen! Zoals Bart al zei, dit is toch van een andere orde dan bieden op de vrijstelling.
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 21:27

 302
chicawah.janssen schreef: Stel dat Jolien Laure verdenkt en haar daarom voorstelt de doos te bewaken. Laure kan dat moeilijk weigeren. Mol buitenspel gezet. 😃
Het kan natuurlijk ook andersom gegaan zijn, maar tot nu toe zie ik in Jolien nog steeds geen mol.
Dat is wel waar, wat we dus wel weten is dat Jolien Laure vertrouwt en omgekeerd, dit kan misschien belangrijke informatie zijn voor later.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 21:28

 8153
Het zegt toch helemaal niet dat ze elkaar vertrouwen? Ze kunnen elkaar niet vertrouwen en net daarom voorstellen om de doos te bewaken. Zo bewaak je niet alleen de doos maar ook iemand die je niet vertrouwt. En dan kijk je ofwel samen in de doos ofwel niet.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 15 mar 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 21:31

 302
chicawah.janssen schreef:Het zegt toch helemaal niet dat ze elkaar vertrouwen? Ze kunnen elkaar niet vertrouwen en net daarom voorstellen om de doos te bewaken. Zo bewaak je niet alleen de mol maar ook iemand die je niet vertrouwt. En dan kijk je ofwel samen in de doos ofwel niet.
Zei dat ze elkaar vertrouwden omdat ze volgens mij samen de beslissing hadden gemaakt om dit te doen, maar jij kan ook wel gelijk hebben.
Gebruikersavatar

anja.mathijs15 mar 2020, 21:37

 391  Uma
chicawah.janssen schreef:Het zegt toch helemaal niet dat ze elkaar vertrouwen? Ze kunnen elkaar niet vertrouwen en net daarom voorstellen om de doos te bewaken. Zo bewaak je niet alleen de mol maar ook iemand die je niet vertrouwt. En dan kijk je ofwel samen in de doos ofwel niet.
En dit maakte het ook voor de mol onmogelijk om zelf de doos open te doen, in de veronderstelling dat beide dames hier als perfecte kandidaten de 2000 euro beschermden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 21:40

 8153
Inderdaad.
Maar ik vraag mij af of de mol erin geslaagd zou zijn. Alleen Els sliep alleen. En ze sliepen dan ook nog eens met 2 in 1 bed. Moeilijk om weg te sluipen lijkt mij.
Gebruikersavatar

anja.mathijs15 mar 2020, 21:46

 391  Uma
En de 2de avond in de tent allemaal samen, ook kansloos voor de mol , denk ik.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 22:20

 8153
Ik had een déjà vue gevoel.
De reactie van Salim bij de doos deed mij heel sterk denken aan Gilles Van Bouwel bij de kettingproef.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12