Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Bas.P17 mar 2020, 00:17

 16  Jens
Klaartje schreef:Vermits ik het zag terwijl ik de versnelde beelden vertraagd bekeek, kan het eigenlijk niet iemand zijn die daar toevallig door de gang liep, want ik zag de figuur verschijnen als de klok op 4h23 stond en die verdween pas (rechts uit beeld) als de klok al 4h30 of zo aangaf. Dus het was geen toevallige voorbijganger (een crewmedewerker of zo). Daar heeft wel degelijk iemand een paar minuten staan wachten en kijken.
En waarom zou dit daarom geen crewmedewerker kunnen zijn? De Mol wordt gebriefd door GDC/crewmembers. Dit is in vorige seizoenen al gebleken af en toe ook 's nachts te gebeuren. Dit zou dus evengoed GDC of een crewlid geweest kunnen zijn die kwam kijken en daarna de Mol is gaan briefen dat er bewaking bij de kist zat.
Gebruikersavatar

sammy17 mar 2020, 00:18

 22
Afbeelding

Afbeelding
Ik wou er trouwens deze 2 beelden ook nog even bijnemen. Op het eerste beeld zien we Jolien en Laure die hun kamer uitkomen en daarna het hoekje omgaan richting de kist. Op het tweede beeld zien we Bruno even spieken wat er aan het gebeuren is. Bruno slaapt duidelijk aan de andere kant van de gang vanachter dan Jolien en Laure, rechts van de gang van de kast, de kant waar volgens mij ook de schaduw naar toe gaat. Salim ligt samen met Bruno dus zeker aan die rechterkant. Ik heb ook nog even gekeken naar de ramen in alle kamers die in het begin van de aflevering te zien zijn of er misschien te achterhalen valt wie langs welke kant ligt aan de hand van het zicht buiten, maar dat is me vooralsnog nog niet gelukt.
Gebruikersavatar

Klaartje17 mar 2020, 00:31

 2245  Uma
Bas.P schreef:En waarom zou dit daarom geen crewmedewerker kunnen zijn? De Mol wordt gebriefd door GDC/crewmembers. Dit is in vorige seizoenen al gebleken af en toe ook 's nachts te gebeuren. Dit zou dus evengoed GDC of een crewlid geweest kunnen zijn die kwam kijken en daarna de Mol is gaan briefen dat er bewaking bij de kist zat.
Primo: Omdat een crewlid of GDC daar niet twee minuten of meer blijft rondhangen.
Secundo: Omdat de crew of GDC ook gewoon live op de camerabeelden kunnen kijken of er iemand bij de kist is, zij hoeven daarvoor niet minuten staan te kijken om het dan over te briefen aan de mol.

Als het iemand van de crew is, of wie weet een of andere vreemdeling die ook in dat hotel logeert en niks met de Mol te maken heeft, dan zal die gewoon niet zo lang daar blijven ronddralen: zo iemand zou misschien door het beeld kunnen lopen, daar aan het eind van de gang, maar heel kort en dan zagen we het sowieso niet op die beelden, want de passage zou veel te snel gaan. Het zou zo snel gaan dat wij het gewoon niet zouden kunnen zien. Zelfs na vertraging van de beelden tot 1/4 van de snelheid waarmee die 'versnelde' beelden getoond worden, duren minuten slechts enkele seconden, dus als iemand daar efkens passeert door het beeld, duurt dat in het echt maar 1 seconde of zelfs korter, op de versnelde beelden duurt dat dan misschien 1 honderdste van een seconde: zelfs als je dat vier keer vertraagt, is dat maar 4 honderdsten van een seconde, dat is nog veel te kort om het op te merken, volgens mij, zeker van ver, in een halfduistere gang.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 17 mar 2020, 00:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Bas.P17 mar 2020, 00:37

 16  Jens
Klaartje schreef: Primo: Omdat een crewlid of GDC daar niet twee minuten of meer blijft rondhangen.
Secundo: Omdat de crew of GDC ook gewoon live op de camerabeelden kunnen kijken of er iemand bij de kist is, zij hoeven daarvoor niet minuten staan te kijken om het dan over te briefen aan de mol.
Die camerabeelden kan wel kloppen, dat ik daar niet zelf opkom :roll: 😃
Gebruikersavatar

lucu17 mar 2020, 01:19

 551  Sven
sammy schreef:Ik krijg het niet echt vastgelegd, maar bij de beelden van Jolien en Laure die de doos bewaken is er rond 4:10 iemand te zien die vanachter in de gang rondloopt. Zou dit dan de mol zijn die later in het dagboek zegt dat het bijna onmogelijk was om bij de doos te geraken, waardoor we Jolien en Laure kunnen uitsluiten?
Ik weet niet of ik het allemaal goed heb begrepen, maar ergens lijkt er toch
iets te schorten aan deze redenering, en dus met alle respect voor de vindingrijkeid
en opmerkzaamheid van Sammy en Klaartje, maar de schaduw van wat volgens jullie
wel eens de mol zou kunnen zijn lijkt me even wazig als de nogal voorbarige conclusie
om dit onherkenbare spookbeeld in te ruilen tegen beelden die wel duidelijk zijn: Jolien
en Laure 'bewaken' de doos van Pandora. Het lijkt me minstens zo aannemelijk dat Jolien
of Laure in de rol van mol hun identiteit willen beschermen en er door de aanwezigheid
van de ander niet in slagen om (als mol) de doos te openen, dan dat een niet-identificeerbare
gedaante 'de mol' zou zijn... Stel dat Laure of Jolien de mol is, dan was het voor elk van hen
toch ook onmogelijk om bij de doos te komen? (lees: de doos te openen)

Zou het ook niet heel erg riskant zijn van 'de mol' om enkele minuten rond te hangen op slechts
geringe afstand van Jolien en Laure?

Dus hebben we drie molkandidaten: de niet-identificeerbare schaduw, Jolien en Laure.
Of zie ik hier iets over het hoofd? De mol kan natuurlijk ook gewoon lekker hebben liggen slapen...
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2020, 07:32

 2204
Klaartje schreef:Een speciale edit van mijn bericht voor Frolva.

Blijkbaar heb ik mij daarstraks vergist in het juiste tijdstip waarop die donkere figuur daar te zien is. Het is niet op 4h23, maar op 4h13 dat ik hem zie staan op het einde van de gang. Hij blijft daar enkele tellen staan, maar dat is in werkelijke tijd toch ruim een paar minuten.
Maken we (met z'n allen) niet de fout dat we de klok iets te letterlijk (cijferlijk? :mrgreen: ) nemen?

De makers willen duidelijk maken dat de tijd verstrijkt; de beelden worden versneld en de klok begint sneller te lopen.
Maar niets zegt dat er op de beelden evenveel tijd verstrijkt als de klok aangeeft.
Het is immers niet zo dat de klok mee gefilmd wordt. Die is er pas later in gemonteerd.

Het lijkt me ook vreemd dat twee mensen op drie kwartier tijd enkel maar wat bewegen en niet (echt) gaan verzitten.
(wie kan er zo lang in kleremakerszit blijven zitten?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Conclusie: niets achter zoeken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2020, 07:33

 8153
Als de geheimzinnige schaduw de mol was, dan kan het bijna alleen Els geweest zijn, want de anderen lagen allemaal met z'n tweeën in 1 bed. Je compagnon moet al een heel vaste slaper zijn om niet te merken dat je het bed verlaat. En wat als die het niet merkt, maar even later wakker wordt en ziet dat er niemand naast hem/haar ligt?
Gebruikersavatar

annie.delen17 mar 2020, 09:01

 238  Uma
Het was toch ook Els die zei dat ze zeker om 4u bij de doos zou gaan zitten.
Als mol zou ik dat ook zeggen en doen zodat niemand mijn identiteit kan achterhalen.
Nu zag ze dat het geen zin had omdat er al 2 personen zaten.
Gebruikersavatar

Jansen17 mar 2020, 09:09

 3423  Yens
annie.delen schreef:Het was toch ook Els die zei dat ze zeker om 4u bij de doos zou gaan zitten.
Als mol zou ik dat ook zeggen en doen zodat niemand mijn identiteit kan achterhalen.
Nu zag ze dat het geen zin had omdat er al 2 personen zaten.
Dat klopt Annie. Ze moet daar zelfs niet eens de mol voor zijn. Ze heeft waarschijnlijk gewoon gedacht, er zijn al "bewakers" 😉.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2020, 09:52

 8153
Frolva schreef:Maken we (met z'n allen) niet de fout dat we de klok iets te letterlijk (cijferlijk? :mrgreen: ) nemen?

De makers willen duidelijk maken dat de tijd verstrijkt; de beelden worden versneld en de klok begint sneller te lopen.
Maar niets zegt dat er op de beelden evenveel tijd verstrijkt als de klok aangeeft.
Het is immers niet zo dat de klok mee gefilmd wordt. Die is er pas later in gemonteerd.
Toen de kandidaten vorig jaar gefilmd werden in hun slaapkamers met het varken, de spin en de slang, waren er ook eigenaardigheden*. En die waren gewoon het resultaat van knippen en plakken.

* Alleszins bij Elisabet. Die lag onder haar laken, daarna volledig bovenop haar laken, dan weer eronder, dan weer er volledig bovenop enz. En ik geloof ook dat ze eerst een sweater droeg, dan alleen een topje, dan weer een sweater over het topje, dan weer alleen het topje. Enfin, zoiets. En als je op de klok afging, dan zou dat allemaal netjes chronologisch verlopen zijn.
Gebruikersavatar

Klaartje17 mar 2020, 10:05

 2245  Uma
lucu schreef:Ik weet niet of ik het allemaal goed heb begrepen, maar ergens lijkt er toch
iets te schorten aan deze redenering, en dus met alle respect voor de vindingrijkeid
en opmerkzaamheid van Sammy en Klaartje, maar de schaduw van wat volgens jullie
wel eens de mol zou kunnen zijn lijkt me even wazig als de nogal voorbarige conclusie
om dit onherkenbare spookbeeld in te ruilen tegen beelden die wel duidelijk zijn: Jolien
en Laure 'bewaken' de doos van Pandora. Het lijkt me minstens zo aannemelijk dat Jolien
of Laure in de rol van mol hun identiteit willen beschermen en er door de aanwezigheid
van de ander niet in slagen om (als mol) de doos te openen, dan dat een niet-identificeerbare
gedaante 'de mol' zou zijn... Stel dat Laure of Jolien de mol is, dan was het voor elk van hen
toch ook onmogelijk om bij de doos te komen? (lees: de doos te openen)

Zou het ook niet heel erg riskant zijn van 'de mol' om enkele minuten rond te hangen op slechts
geringe afstand van Jolien en Laure?

Dus hebb...
Je heb gelijk, het is een groot risico voor de mol om daar gaan rond te lopen, maar een mol neemt soms risico's en doet soms acties die kunnen mislukken, zelfs op voorhand bedachte acties (zie Eline bij het duiken, Elisabet in de tunnels). Er worden altijd risico's genomen, zo vond ik dat briefen met die gsm vorig jaar eigenlijk ook riskant.

En stel dat het iemand van de 7 andere kandidaten (buiten Jolien en Laure) was die zich daar een tijdje in die gang ophield, dan zou het logischerwijs, zoals Chicawah al een paar keer heeft aangehaald, Els moeten zijn, want die sliep alleen en kon ongezien de gang op, zonder iemand naast zich in bed wakker te maken.

Je hebt ook gelijk in je stelling dat de mol even goed bij de twee vrouwen zat die de kist gingen "bewaken". Als één van de twee de mol is, is het natuurlijk ook niet te doen voor de mol om die kist te openen.

Ik weet alleen dat ik daar iemand (die duistere gestalte) achter in die gang heb zien staan en bewegen en omdat ik het zag tijdens de versnelde beelden, denk ik dat die persoon zich daar toch een paar minuten heeft opgehouden. Dat moet bijna iemand van de deelnemers zijn, want ik zie iemand van de crew of een toevallige hotelgast daar in het putje van de nacht (tussen vier en zes) niet zo lang blijven "dralen".

Maar ja, de duistere gestalte is niet herkenbaar, dus weet niemand die te identificeren, maar ze is er wel degelijk, dat kan niet ontkend worden. Niet alleen ik heb ze gezien, anderen ook. En die hebben er beelden van gepost hier, dus er zijn al minstens drie mensen die hetzelfde gezien hebben als ik. 🙂

Of we er iets achter moeten zoeken, weet ik niet. We kunnen alleen speculeren.
Gebruikersavatar

JBB17 mar 2020, 10:21

 439  Uma
Wat betreft de briefing van de mol:

Als ik het mij juist herinner van de vorige seizoenen, is het meestal niet de crew/gdc die langs gaan bij de mol om hem/haar te briefen, maar andersom (met uitzondering van Elisabeth vorig jaar, maar dat was natuurlijk een speciaal geval).
Om dat niet te doen opvallen, gaat elke kandidaat dagelijks langs bij de crew om te praten (zowel over hun mentale toestand, als om die filmpjes op te nemen van 'ja dit vond ik verdacht' etc.).

Dus, het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat de mol of gdc om 4 uur 's nachts in dat hotel gaat rondwandelen voor een briefing (zeker ook omdat ze per 2 op de kamer lagen, en omdat iedereen weet dat die verdomde kist daar staat en er dus nog kandidaten op pad zouden kunnen zijn).

Met andere woorden: briefing vd mol is geen uitleg waarom er daar iemand door de gang loopt.
Natuurlijk zijn er meerdere andere opties (iemand vd crew die even komt kijken of alles nog ok is met hun kist, misschien hadden ze schrik dat die 2 effectief dat geheime vak hadden gevonden omdat die daar zo raar op de grond zitten, of zelfs hotel personeel... nochtans dat 4 uur erg vroeg is naar Griekse gewoonte 😂 )
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12