Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric18 mar 2020, 00:22

 2834  Uma
Enkele bedenkingen van mijn kant..

- Zelf had ik na aflevering 1 al het gevoel van "jaja, dat risico nemen ze nooit, de namen van alle kandidaten zitten erin". Ik vermoed dan ook dat als ik daar had gestaan, dat ik niet in de kist zou gekeken hebben. En als ik het wél zou hebben gedaan, dan zou ik die envelop met alle namen gezien hebben, gedacht hebben van "zie je wel", de koffer terug sluiten en gaan slapen. Nooit zou ik gedacht hebben aan een verborgen compartiment.
Dit zou echter exact geweest zijn wat de Mol wou: geld uit de pot, consequenties voor de groep én zijn/haar identiteit die verborgen blijft.

- Waarom komen Jolien en Laure exact om 4u uit hun kamer om naar de koffer te gaan? Waarom niet wat vroeger? Want dat is namelijk wat je zou verwachten. Voor 4u kan de kist niet open en gaat dus niemand in de gang. Dan zit je dus safe om er wél naartoe te gaan, je te verstoppen en gewoon te observeren wat er gebeurt. Wat Joke zei in Café De Mol klopt trouwens ook: als je daar bent en iemand anders komt er ook bij, dan kan je onderhandelen over het delen van informatie..
In elk geval, die "verborgen gedaante" zou wel eens de slimste persoon kunnen zijn geweest, maar volgens mij niet de Mol. Die hoeft niets te doen behalve hopen dat iemand gaat kijken. Rustig slapen dus. (Ofwel is die verborgen gedaante gewoon een de buitenverlichting die in een bepaalde hoek zit en onthuld wordt door een bewegend gordijn of zo..)
Het lijkt me trouwens verdomd moeilijk als kandidaat om uit de kamer te sluipen en daar verderop aan het einde van de gang te gaan staan. Tenzij dat net mogelijk werd omdat iedereen op de gang focuste en andere uitgangen daardoor negeerde (bijvoorbeeld een open te maken venster).

- Dat Jolien en Laure de koffer gaan bewaken kan perfect een mollenstreek zijn. Zoals de Mol in zijn/haar dagboek zegt dat hij/zij hoopte dat de koffer zou open gaan... Als één van hen beiden de Mol is, dan kan die het gaan spelen. Plots naar het toilet moeten bijvoorbeeld en de andere alleen laten met de kist. Of al sprekend de andere persoon leiden tot het idee om samen de kist te openen. Dat dit niet gebeurde spreekt hen misschien vrij, maar anderzijds zou het ook een riskante operatie geweest zijn. Was Els erbij gekomen zoals ze eerder had gezegd dat ze zou doen, dan waren ze met 3 en kon pas echt gepokerd worden om informatie... Rekende Jolien of Laure daarop?


Enfin, nog maar net deze aflevering bekeken, dus nog te herbekijken.
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2020, 08:56

 2204
Cedric schreef:- Waarom komen Jolien en Laure exact om 4u uit hun kamer om naar de koffer te gaan? Waarom niet wat vroeger? Want dat is namelijk wat je zou verwachten.
'k Heb het in een ander topic ook al gezegd, maar volgens mij moeten we de klok die in beeld is niet al te letterlijk nemen, eerder indicatief.
Ze willen tonen dat Jolien en Laure er van in het begin zaten, mogelijk was dat om 3u55. Ik denk ook niet dat het slot om klokslag 4u00 'vanzelf' is opengesprongen, maar dat dat gewoon een leuk beeld is dat er tussen is gemonteerd.
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 mar 2020, 12:42

 2354  Uma
Is het wel slim van de makers om in de aflevering te tonen dat Els alleen slaapt als ze de Mol is?
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2020, 12:44

 2204
Vermoljoen schreef:Is het wel slim van de makers om in de aflevering te tonen dat Els alleen slaapt als ze de Mol is?
Hoe bedoel je?

Els slaapt allen omdat zij degene is die de groep het meest vertrouwt.
Toch net verstandig om te tonen, als ze de mol is?
Gebruikersavatar

Vermoljoen18 mar 2020, 12:45

 2354  Uma
Nu je het zegt, heb je wel gelijk.
Vergeet wat ik zei 🙂
Gebruikersavatar

tom.vanratingen18 mar 2020, 21:16

 50
Ik denk inderdaad ook dat die schaduw een resultaat is van de montage en er verder niet veel achter te zoeken valt. Vind het wel weer heel goed gevonden door alle speurneuzen 😃

Ik zou ook Jolien en Laure zeker niet uitsluiten door deze actie (hoewel ik ze zelf nog niet verdenk). Je weet niet wat er allemaal gezegd werd bij die doos. Als één van de twee de mol zou zijn, kon ze de andere ervan proberen te overtuigen om samen de kist open te doen ("we kunnen het misschien proberen? dan gaan wij twee samen naar de finale!" 😃 ). Hierdoor zou de mol niet als enige de kist moeten open doen (wat ook maar lame zou zijn).

Bijkomend voordeel is dat je als mol nog zou kunnen verhinderen dat het geheime compartiment niet ontdekt zou worden (waar ik zelf precies nooit op zou komen 😂 )
Gebruikersavatar

elkemol18 mar 2020, 21:49

 654
misschien kunnen sommige geheime compartimenten alleen opengedaan worden met 2...vb dat de ene iets moet tegenhouden terwijl de andere ergens op drukt.
GDC heeft volgens mij enkel nog maar laten zien dat deze doos 'meer' mogelijkheden heeft en triggert langzaam maar zeker de groep om deze toch te openen. Ook de mol zal dit doen volgens mij.
Er zitten misschien wel vrijstellingen in en pasvragen. Allerlei zaken die voor spanningen kunnen zorgen in de groep.
Wie de doos wil openen laat het onheil naar buiten.

Stel dat 2 personen de naam van de mol zouden weten...dan is het zorgen dat je zoveel mogelijk te weten komt over de mol om de finale te winnen...

die doos is zo interessant...
Gebruikersavatar

elkemol19 mar 2020, 00:02

 654
pasvragen verstopt in de doos?

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2020, 08:35

 8153
Frolva schreef:Els slaapt allen omdat zij degene is die de groep het meest vertrouwt.
Eigenlijk waren de vrouwen hier in het voordeel. Er waren 5 kamers met een tweepersoonsbed voor 4 mannen en 5 vrouwen. Als er man alleen sliep, moest er een andere man een bed delen met een van de vrouwen. Was een vrouw de eerste afvaller geweest, dan had waarschijnlijk een man de Pandoranacht alleen kunnen doorbrengen.
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2020, 08:48

 2204
chicawah.janssen schreef: Eigenlijk waren de vrouwen hier in het voordeel. Er waren 5 kamers met een tweepersoonsbed voor 4 mannen en 5 vrouwen. Als er man alleen sliep, moest er een andere man een bed delen met een van de vrouwen. Was een vrouw de eerste afvaller geweest, dan had waarschijnlijk een man de Pandoranacht alleen kunnen doorbrengen.
Akkoord.

Maar volgend mij is het - in dit spel - eerder een nadeel, om alleen te slapen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2020, 08:59

 8153
Met voordeel bedoelde ik eigenlijk gewoon een bed helemaal voor jezelf.
Gebruikersavatar

gert-jan.vermeire19 mar 2020, 12:36

 36
masterveecee schreef:Kan er mij iemand uitleggen waarom begod het kaartje met de naam van de Mol in een verborgen luikje zat, terwijl er toch totaaaaaaaal niemand er aan zou denken om die zijkant binnenin omgekeerd te steken om het luikje te openen??? :(

Het enigste is dat Gilles DC dat kan tonen dat het open eigenlijk voor niks is geweest...
Vond het iets raars...
Misschien komt de mol uit Luik :p haha
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12