Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 22:25

 302
Had eigenlijk hetzelfde gevoel als jou bij de reactie van Salim.

Afbeelding
Trouwens, vond het wel grappig hoe Laure en Jolien dit deden nadat Els het zelf gezegd had.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2020, 22:29

 8153
Eerlijk gezegd zou ik ook die doos gaan bewaken zijn.
Gebruikersavatar

JBB15 mar 2020, 23:04

 439  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik had een déjà vue gevoel.
De reactie van Salim bij de doos deed mij heel sterk denken aan Gilles Van Bouwel bij de kettingproef.
100% mee eens, dat is twijfel en onrust zaaien in een groep die eigenlijk al half besloten heeft dat niemand de doos zal open doen
Gebruikersavatar

jos.jansen15 mar 2020, 23:23

 328  Uma
Ik zou bijna verwachten dat de productie hier tegen de mol zegt dat hij/zij de doos niet mag open doen. Dit voelt voor mij meer aan als iets puur voor kandidaten. Hoewel het dagboek dit precies tegenspreekt.

Als kandidaat zou ik deze ook nooit open doen. Waarom doe je mee als je het spel niet wil spelen? In mijn visie is het leuke aan deelnemen de reis en ontdekken wie de mol is. Als je het dan letterlijk op papier krijgt voelt het toch vreemd aan.

Om even dieper in te gaan op het dagboek, ik vind het heel raar dat de mol zelf de doos had willen openen voor verschillende redenen.
  1. 1) Je weet als mol dat er een camera op staat, dus iedereen gaat weten dat je de doos opent
  • 2) Je kan dit nooit alleen doen, aangezien je een kamer deelt. Dus je zegt eigenlijk tegen een kandidaat dat jij de mol bent. (als het verborgen schuifje gevonden wordt en als je de eerste enveloppe ziet, ga je waarschijnlijk verder zoeken)
  • 3) het is, in mijn ogen, gewoon flauw om dit te doen als mol. Ligt ook aan mijn visie op deze proef als puur voor kandidaten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 mar 2020, 23:24

 2354  Uma
Dan lijk je wel als een fanatieke kandidaat, dus niet de Mol.
Gebruikersavatar

Mer2815 mar 2020, 23:33

 302
Er waren ook consequenties voor het openen van de Doos en de Mol wou met het openen misschien genieten van deze consequenties.
Gebruikersavatar

Jay-Lo15 mar 2020, 23:41

 1690  Sven
jos.jansen schreef:Ik zou bijna verwachten dat de productie hier tegen de mol zegt dat hij/zij de doos niet mag open doen. Dit voelt voor mij meer aan als iets puur voor kandidaten. Hoewel het dagboek dit precies tegenspreekt.

Als kandidaat zou ik deze ook nooit open doen. Waarom doe je mee als je het spel niet wil spelen? In mijn visie is het leuke aan deelnemen de reis en ontdekken wie de mol is. Als je het dan letterlijk op papier krijgt voelt het toch vreemd aan.

Om even dieper in te gaan op het dagboek, ik vind het heel raar dat de mol zelf de doos had willen openen voor verschillende redenen.
  1. 1) Je weet als mol dat er een camera op staat, dus iedereen gaat weten dat je de doos opent
  • 2) Je kan dit nooit alleen doen, aangezien je een kamer deelt. Dus je zegt eigenlijk tegen een kandidaat dat jij de mol bent. (als het verborgen schuifje gevonden wordt en als je de eerste enveloppe ziet, ga je waarschijnlijk verder zoeken)
  • 3) het is, in mijn ogen, gewoon flauw...
Bwah, de doos openen was geen geld en wel consequenties. En dan vond de mol alleen de kaarten met alle namen van de kandidaten, en een rondje onpopulair zijn. Dat had Bart ook al gehad.
Als mol wil je dat wel, maar natuurlijk liever dat iemand anders het doet. Salim verdacht omdat hij toch wel stuurt dat hij het wel overweegt. De mol weet ook dat de doos bewaakt wordt, dus niet haalbaar om daar gaan te staan.
Gebruikersavatar

christophe.andries15 mar 2020, 23:47

 1
Ik denk maar is misschien simpel of vergezocht maar ik had de indruk dat de aflevering vooral in de spotlight stond van de doos. Nu raar is dat de doos enkel openging tussen 4u en 6 u en niet op een ander tijdstip wan t als je 4 en 6 samenlegt heb je 46 en wie is 46 jaar ? Jaja laure
Gebruikersavatar

huug.roosjen15 mar 2020, 23:51

 14
Allez das goed gevonden zeg, misschien een tikkeltje vergezocht, mar ja het blijft de Mol hè 🙂
Gebruikersavatar

sammy16 mar 2020, 00:36

 22
Ik krijg het niet echt vastgelegd, maar bij de beelden van Jolien en Laure die de doos bewaken is er rond 4:10 iemand te zien die vanachter in de gang rondloopt. Zou dit dan de mol zijn die later in het dagboek zegt dat het bijna onmogelijk was om bij de doos te geraken, waardoor we Jolien en Laure kunnen uitsluiten?
Gebruikersavatar

krokodylan16 mar 2020, 02:31

 3
Als Gilles de envelop uit de kist pakt en zegt "De naam van de mol zit hier wel degelijk in" laat hij allereerst het kaartje van Bruno zien, maar spreekt zijn naam niet uit. Pas bij het volgende kaartje spreekt Gilles de naam uit, die van Els. Vervolgens zegt hij ook bij ieder volgend kaartje de naam erbij, maar Bruno wordt dus overgeslagen en de eerste naam die je hoort is Els.
Door haar acties tijdens de andere opdrachten heb ik haar nu als hoofdverdachte dus wie weet is het geen hint maar begin ik nu al gewoon overal dingen in te zien lol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2020, 07:54

 8153
christophe.andries schreef:Ik denk maar is misschien simpel of vergezocht maar ik had de indruk dat de aflevering vooral in de spotlight stond van de doos. Nu raar is dat de doos enkel openging tussen 4u en 6 u en niet op een ander tijdstip wan t als je 4 en 6 samenlegt heb je 46 en wie is 46 jaar ? Jaja laure
Da's eentje voor bij de verborgen hints 😉

tristan.pasternak schreef:Dorien , enigste kandidaat waardat bij naam uit de doos uitgezoomd werd met het scherm “de mol” volledig zichtbaar. Alle andere namen zijn gewoon gefilmd zonder scherm van “de mol”.
Afbeelding
Afbeelding
Da's ook eentje voor bij de verborgen hints 🙂

krokodylan schreef:Als Gilles de envelop uit de kist pakt en zegt "De naam van de mol zit hier wel degelijk in" laat hij allereerst het kaartje van Bruno zien, maar spreekt zijn naam niet uit. Pas bij het volgende kaartje spreekt Gilles de naam uit, die van Els. Vervolgens zegt hij ook bij ieder volgend kaartje de naam erbij, maar Bruno wordt dus overgeslagen en de eerste naam die je hoort is Els.
Door haar acties tijdens de andere opdrachten heb ik haar nu als hoofdverdachte dus wie weet is het geen hint maar begin ik nu al gewoon overal dingen in te zien lol
En eigenlijk kan die ook bij de verborgen hints 😃
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12