Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy22 mar 2020, 19:59

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

Bij de Voidomatis Potamos stroom moet de groep zich verdelen over twee rafts. Team rood en team blauw moeten het water trotseren en komen onderweg twee proeven tegen waarmee geld verdiend kan worden.

De precisie-opdracht: tegen een rotswand staan enkele kruiken opgesteld. Daarop staan verschillende geldbedragen. Twee spelers van elk team kunnen met een katapult de kruiken kapot schieten. Op één kruik staat een raft, waarmee ze het andere team een nadeel kunnen bezorgen.

De stabiliteit-opdracht: op een oever moeten de twee overige spelers van elk team een toren van 7 stenen maken. Keien met geld moeten in stijgende lijn gestapeld worden en daar moet telkens een andere steen tussen. Ook hier ligt een kei bij die het andere team een nadeel bij het raften geeft.

Het geld van de proeven wordt echter maar verzilverd als de beide rafts binnen de 10 seconden van elkaar over de finish komen. Voor zij die eerst zijn is er nog een extra prijs; de reacties van alle kandidaten toen ze geselecteerd werden.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

Mer2822 mar 2020, 20:17

 302
Als mol zou ik denk ik vooral de katapult proef willen doen, omdat je hier er makkelijk voor kan zorgen dat er bijna geen geld is verdiend door 'per ongeluk' de kruik met het nadeel te raken (Bart kom hier verdacht voor). Daarnaast was het moeilijk om dingen af te leiden, maar het was wel vooral Els die het blauwe team op het begin vertraagde. Beiden Els en Bart komen hierdoor verdacht over.
Gebruikersavatar

yevo22 mar 2020, 20:18

 281  Uma
Raft Rood:
Dorien
Laure
Christian
Bart

Raft Blauw:
Salim
Jolien
Alina
Els

Het enige wat mij opviel (tot nu toe) was dat Alina en Jolien een oprechte teleurgestelde reactie gaven toen Bart de verkeerde vaas schoot.
Gebruikersavatar

Mer2822 mar 2020, 20:20

 302
Ja, vooral Jolien zie ik hier als kandidaat, door op het einde te versnellen was er minder dan 10 seconden verschil. Dit kwam ook vooral doordat Jolien het rode team nog wou inhalen, waardoor ze haar eigen team heeft aangemoedigd om te versnellen.
Gebruikersavatar

Korrai22 mar 2020, 20:24

 25
Bij de reactie filmpjes die het winnende team mocht bekijken kijkt els constant naar links.... Is dat niet iets wat mensen doen wanneer ze liegen 😲
Gebruikersavatar

ingrid.bourjou22 mar 2020, 20:42

 5
Hier weeral Els die blauwe team ophoud maar ook jolien met de stenen
Gebruikersavatar

DenAcied22 mar 2020, 21:26

 9
Ik zou als mol eerder meedoen met de stenen.
Het gebrek aan een stuurman zou het bijna onmogelijk hebben gemaakt om de finish te halen binnen de 10 seconden, en dat is nu net waar team blauw voor ging.
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2020, 21:33

 1293  Uma
mocht je eigenlijk gewoon een geldbedrag steen leggen en dan kleine steentjes erop om aan 7 te komen?
Stel: 500 - klein - klein - klein - klein - klein - klein - nadeel
Gebruikersavatar

DenAcied22 mar 2020, 21:36

 9
Ja, de enige restricties waren: minstens 7 stenen, en 2 bedragen mogen niet direct onder elkaar liggen.
Gebruikersavatar

Mer2822 mar 2020, 21:36

 302
BeaVer schreef:mocht je eigenlijk gewoon een geldbedrag steen leggen en dan kleine steentjes erop om aan 7 te komen?
Stel: 500 - klein - klein - klein - klein - klein - klein - nadeel
Ik denk van wel, en dit zou ook oorspronkelijk mijn plan geweest zijn, maar omdat iedereen direct 200 pakt kan het zijn dat men met 200 moest beginnen (al denk ik niet dat dit het geval is)
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2020, 21:39

 1293  Uma
Ik dacht dat je gewoon telkens hoger moest gaan dan het bedrag die er al lag. Maar er is niet gezegd geweest dat je met 200 moest beginnen. Maar ja, we missen wel vaker eens wat onbesproken regels.
Gebruikersavatar

Ric22 mar 2020, 21:47

 67  Philippe
Wie zijn idee was het eigenlijk om de geblinddoekte personen achterin de boot te zetten?
Als je erachter zit kan je toch makkelijk kijken naar die voor u en zijn tempo aanhouden? Als ze achter u zitten moet je al beginnen omkijken, of ze het aangegeven tempo kunnen volgen.