Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mer2822 mar 2020, 21:50

 302
Ric schreef:Wie zijn idee was het eigenlijk om de geblinddoekte personen achterin de boot te zetten?
Als je erachter zit kan je toch makkelijk kijken naar die voor u en zijn tempo aanhouden? Als ze achter u zitten moet je al beginnen omkijken, of ze het aangegeven tempo kunnen volgen.
Niet alle geblinddoekte personen zaten vanachter, Salim zat onder meer vanvoor.
Gebruikersavatar

Ric22 mar 2020, 21:54

 67  Philippe
Klopt, maar ik begrijp nog altijd niet waarom Els achter Jolien zat. Niet te begrijpen, niet echt een voordeel voor de mol volgens mij. Maar vreemde actie
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2020, 21:55

 1293  Uma
Om het gewicht mooi te verdelen?

Het voordeel trouwens, de ruwe beelden van de reacties van de kandidaten.
de beelden die mij bij bleven:
Jolien die een beetje fake reageert eerst en het daarna in Griekenland precies probeert goed te praten...
Christian die ik ook wel een beetje fake vind overkomen
Salim zo passief als anders, maar toch oprecht.

De rest was niet echt opvallen. Kwam oprecht over.
Gebruikersavatar

ABBEEIJLKM22 mar 2020, 22:58

 27
Mij viel bij de kruiken op hou nadrukkelijk Christian Bart aanspoort om niet voor het geld te spelen.
Dat past zowel in de kraam van de mol (Christian) als de fanatiek speler (Bart).
Resultaat: Minder geld in de pot, Bart een voordeel in het spel.
Gebruikersavatar

thibault.gyselinck22 mar 2020, 23:37

 1
OPDRACHT: RAFT
de programmamakers zouden de mol in de boot zetten "zonder" Bart omdat hij ervaring heeft. Tactisch zou de mol beter vooraan de raft zitten om het tempo aan te geven OF te verstoren -> Salim/Jolien

OPDRACHT: BOS
Salim start als eerste met een harstlag die al boven de 120/min is. Tactisch gezien voor een mol?
Jolien praat veel te veel en geeft stress aan degene in het bos. Maar te uitgesproken/opvallend om mol te zijn?
Tactisch spelletje van het programma.

Salim is voor mij momenteel de mol 🙂
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 23:48

 2834  Uma
thibault.gyselinck schreef:OPDRACHT: RAFT
de programmamakers zouden de mol in de boot zetten "zonder" Bart omdat hij ervaring heeft. Tactisch zou de mol beter vooraan de raft zitten om het tempo aan te geven OF te verstoren -> Salim/Jolien
Tenzij Bart zélf de Mol is natuurlijk 😉
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 00:14

 2245  Uma
BeaVer schreef:Om het gewicht mooi te verdelen?

Het voordeel trouwens, de ruwe beelden van de reacties van de kandidaten.
de beelden die mij bij bleven:
Jolien die een beetje fake reageert eerst en het daarna in Griekenland precies probeert goed te praten...
Christian die ik ook wel een beetje fake vind overkomen
Salim zo passief als anders, maar toch oprecht.

De rest was niet echt opvallen. Kwam oprecht over.
Ik vond Jolien zeer emotioneel overkomen, paste helemaal bij het beeld dat ik me tot nog toe van haar heb kunnen vormen. Leek mij dus niet "geacteerd".
Ook Alina stond te "shaken" van de emotie, volgens eigen zeggen. Let ook eens op haar reactie, haar blik, als GDC de kamer binnen komt bij haar: ik bemerk daar een echte verrassing, blijkbaar had ze hem daar helemaal niet verwacht. Dus dat leek me ook 'eerlijke' emotie. Maar nogmaals: ik zei het al eerder, als Alina de mol is, dan acteert ze alles verbluffend, geef dat meisje voor mijn part direct een Oscar!
Laure vond ik dan weer redelijk 'koeltjes' overkomen, had haar emoties blijkbaar wel onder controle. Ik twijfel bij haar.
Dorien: normale reactie, kan ik weinig op aanmerken.

Salim: mmh, leek me iets te weinig 'naturel'. Verdacht.
Christian: ook niet overtuigend, blijft eigenlijk redelijk koel, geen uitbundige emotie. Ik kan hem niet goed lezen.
Bart: ik vond zijn reactie de minst 'naturelle' van de hele hoop, kwam bij mij echt superfake over. Maar ja, wat zegt dat? Ik heb Bart al op meerdere rare gedragingen betrapt, maar misschien is hij gewoon zo en ligt het gewoon aan mij dat ik hem een soms wat bizarre man vind.
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2020, 00:39

 2834  Uma
Klaartje schreef:Laure vond ik dan weer redelijk 'koeltjes' overkomen, had haar emoties blijkbaar wel onder controle. Ik twijfel bij haar.
Bijna over de ganse lijn akkoord met wat je zegt.
Alleen bij Laure van mijn kant de bedenking dat ik haar al de ganse reeks zo koeltjes vind overkomen. Ik vraag me bij momenten af of ze emoties heeft. Nu en dan eens een kleine en al dan niet geniepige glimlach, maar meer niet.



Algemeen hierover ook nog dit. Men zegt dat de Mol op voorhand wist dat hij/zij zou deelnemen en dat hij/zij dit dus zou moeten acteren. Op zich een interessante oefening voor de andere kandidaten (en het zat er ook vorig jaar in met kandidaten die moesten liegen over konijnen), dus waarschijnlijk daarom.
Maar de producers hadden het even goed anders kunnen pakken en enkele dagen/weken/maanden de Mol uitnodigen om hetzelfde te doen en hem/haar te zeggen dat hij/zij mee mocht (zonder over de rol als Mol te spreken dus), gewoon om dit shot te hebben, niet geacteerd. En dan dat aan ons tonen.
Geen idee waarom ze dat niet deden, tenzij ze er alle vertrouwen in hadden dat hun gekozen Mol dit heel goed zou doen (waardoor Alina misschien weer in het vizier komt met haar acteerervaring.)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2020, 00:46

 8153
Ben ik uiteindelijk toch wel blij dat het na een aflevering lang duurt vooraleer ik ook een woordeke kan placeren: intussen heeft Klaartje het netjes (en zonder taalfouten) verwoord.
Thanks sister-in-arms! 😃

Cedric schreef:Alleen bij Laure van mijn kant de bedenking dat ik haar al de ganse reeks zo koeltjes vind overkomen. Ik vraag me bij momenten af of ze emoties heeft. Nu en dan eens een kleine en al dan niet geniepige glimlach, maar meer niet.
Akkoord, verdomd moeilijk te peilen, die Laure. En daardoor mysterieus...
Maar ik vind wel dat je haar een beetje onrecht doet.
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 00:58

 654
chicawah.janssen schreef:Ben ik uiteindelijk toch wel blij dat het na een aflevering lang duurt vooraleer ik ook een woordeke kan placeren: intussen heeft Klaartje het netjes (en zonder taalfouten) verwoord.
Thanks sister-in-arms! 😃


Akkoord, verdomd moeilijk te peilen, die Laure. En daardoor mysterieus...
Maar ik vind wel dat je haar een beetje onrecht doet.
ik denk dat Laure haar emoties gewoon niet zo uitbundig laat zien maar wel heel veel heeft. Ze gaat gewoon helemaal op in het spel op een eerder serieuze manier (herkenbaar 😉 )
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2020, 08:46

 2204
Eigenlijk verdienen de 'filmpjes' een apart topic, vind ik. Maar te laat nu, zeker. :mrgreen:

Wat de opdracht betreft: de mol wil als eerste aankomen (kandidaat minder krijgt de filmpjes te zien) én wil dat er meer dan 10 seconden verschil is (geen geld in de pot).

Bij de tweede opdracht (toren van 7 stenen) zou de mol volgens mij dus zéker moeten gaan voor 'het nadeel', want zonder stuurman is het waarschijnlijk zo goed als onmogelijk om dicht bij de eerste bood te blijven.
Maakt Dorien en Laure wel onverdacht (zeker omdat noch Bart-Christian, noch Salim-Els twijfelden om zeker voor het nadeel te gaan).
Gebruikersavatar

BeaVer23 mar 2020, 08:49

 1293  Uma
En dat maakt Jolien en Alina verdacht, toch? die waren een seconde te laat om dat nadeel op hun stapel te leggen.