Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 08:55

 654
Als de mol in de eerste raft zit, en eigenlijk de afstand toch groot genoeg probeert te houden, maar de rest van het team naar het einde toe eerder inhouden om toch voor het geld te kunnen gaan (10 seconden-regel)...dan kan de de mol nog zo bart, euh hard zijn best doen om de afstand te bewaren...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2020, 11:03

 8153
thibault.gyselinck schreef:OPDRACHT: BOS
Salim start als eerste met een harstlag die al boven de 120/min is. Tactisch gezien voor een mol?
Jolien praat veel te veel en geeft stress aan degene in het bos. Maar te uitgesproken/opvallend om mol te zijn?
Tactisch spelletje van het programma.

Salim is voor mij momenteel de mol 🙂
Dit zet je beter bij de opdracht van de Minotaurus ipv hier.
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 13:51

 2245  Uma
Laure in de deelopdracht met het stenen stapelen (samen met Dorien) hier heel onverdacht en heel kandidaats om een toren met enkel geldstenen te bouwen. Zij zorgen zo uiteindelijk voor alle geldgewin in de raftopdracht.

Laure vond ik in de 'opgravingen-opdracht' dan weer juist heel mols gedrag vertonen (zie daar).

Zo wordt het er niet makkelijker op voor ons.

Jolien en Alina bouwen ook snel een toren en het scheelde geen haar of zij waren eerst en hadden de anderen een nadeel aangesmeerd. "We hadden niet zo lang moeten twijfelen", zegt Alina even later. De vraag is: wie twijfelde te lang, Jolien of Alina? Als één van hen de mol zou zijn, dan heeft die zich hier toch serieus laten aftroeven door Laure en Dorien, want zoals hier hoger iemand aanhaalde: zonder die stuurman is die boot sowieso de klos en zal als tweede finishen, waarschijnlijk zelfs op een ruime afstand en dat is wel wat de Mol zou willen: geen geld in de pot op die manier.
Gebruikersavatar

Torremolinos24 mar 2020, 06:56

 264
Laure (of Dorien) kan wel de toren bouwen zonder nadeel, erop hopende dat ze toch niet binnen de 10 seconden na elkaar zullen finishen. Tot op dat punt was het rode team eigenlijk wel de hele tijd een stuk vlugger met de raft. Ik vermoed dat het rode team dan toch wel goed heeft afgeremd op het eind om de proef te doen slagen.
Gebruikersavatar

elkemol24 mar 2020, 08:22

 654
Torremolinos schreef:Laure (of Dorien) kan wel de toren bouwen zonder nadeel, erop hopende dat ze toch niet binnen de 10 seconden na elkaar zullen finishen. Tot op dat punt was het rode team eigenlijk wel de hele tijd een stuk vlugger met de raft. Ik vermoed dat het rode team dan toch wel goed heeft afgeremd op het eind om de proef te doen slagen.
ik denk ook dat dat het rode team zich aan het einde heeft ingehouden. Er was daar een te groot verschil in snelheden, terwijl het rode team eerst toch ook behoorlijk snel ging. Als ze de 10 seconden regel wilden doorbreken waren ze volgens mij fullspeed blijven gaan tot aan de finisch. Misschien wilde de mol dat wel doen, maar de rest van het team niet. En met 3 trage roeiers tov 1 snelle is dat moeilijk. Ik zou het nog eens moeten herbekekijken, maar vanuit mijn geheugen hebben ze gezamlijk afgeremd.
Gebruikersavatar

marc.roose24 mar 2020, 16:55

 193  Sven
Ik ben opgegroeid op de boerenbuiten , we speelden ook steeds buiten in de bossen en velden .Wat we ook altijd deden was kampen bouwen en wapens maken om ons kamp te verdedigen tegen indringers .we maakten boog en pijlen en speren , maar ook katapulten en ik moet zeggen we waren daar zeer bedreven in .Toen ik die katapulten zag bij die opdracht kwamen die herinneringen terug ...
Wat heeft dat nu met de mol te maken ?
Toen ik de opdracht zag dacht ik : de mol heeft al maanden de tijd gehad om dingen te oefenen ,dus ook schieten met een katapult .Ik heb dan ook deze opdracht herbekeken om te zien wie er handig was met een katapult .
In het begin dacht ik : ze zijn alle vier aan het klungelen om ter meest . Tot het moment dat Christian, Bart aanport om de vaas met het nadeel kapot te schieten. Bart zegt nog :"'k zal op die zwarte mikken ,dan ga ik hem zeker niet raken."
En wat gebeurt er dan : Bart kent opeens de perfecte techniek en schiet in het midden van "het nadeel"
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En opeens het perfekte schot

Afbeelding
Gebruikersavatar

frederique.martin24 mar 2020, 17:25

 3  Emanuelle
Hoi,

Wat mij opgevallen is bij deze opdracht is dat de finish alleen maar rode vlaggen hangen. Zou dit een link zijn dat de mol in het rode team zat?
:?:
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2020, 17:46

 2204
marc.roose schreef:Toen ik de opdracht zag dacht ik : de mol heeft al maanden de tijd gehad om dingen te oefenen ,dus ook schieten met een katapult .Ik heb dan ook deze opdracht herbekeken om te zien wie er handig was met een katapult .
In het begin dacht ik : ze zijn alle vier aan het klungelen om ter meest . Tot het moment dat Christian, Bart aanport om de vaas met het nadeel kapot te schieten. Bart zegt nog :"'k zal op die zwarte mikken ,dan ga ik hem zeker niet raken."
En wat gebeurt er dan : Bart kent opeens de perfecte techniek en schiet in het midden van "het nadeel&q...
Héél interessante post, vind ik! 👍🏻

Oefening baart kunst, maar volgens jou maakte Bart te snel te een te grote progressie?

Komt dat niet zo goed als elk seizoen terug, iets waar de mol op voorhand thuis op heeft geoefend? Zorgt altijd voor leuke beelden in de reveal aflevering. 😉

frederique.martin schreef:Hoi,

Wat mij opgevallen is bij deze opdracht is dat de finish alleen maar rode vlaggen hangen. Zou dit een link zijn dat de mol in het rode team zat?
:?:
Dat denk ik niet.

Is dat niet typisch, rode vlaggen bij een finish?
Gebruikersavatar

elkemol24 mar 2020, 19:30

 654
marc.roose schreef: Toen ik de opdracht zag dacht ik : de mol heeft al maanden de tijd gehad om dingen te oefenen ,dus ook schieten met een katapult .Ik heb dan ook deze opdracht herbekeken om te zien wie er handig was met een katapult .
In het begin dacht ik : ze zijn alle vier aan het klungelen om ter meest . Tot het moment dat Christian, Bart aanport om de vaas met het nadeel kapot te schieten. Bart zegt nog :"'k zal op die zwarte mikken ,dan ga ik hem zeker niet raken."
En wat gebeurt er dan : Bart kent opeens de perfecte techniek en schiet in het midden van "het nadeel&q...
Mij is dat ook opgevallen, hoewel ik helemaal niets van katapulten ken. Ik heb nog gedacht, amai, die leert snel een techniek aan, omdat ik zoveel verschil zag in zijn pogingen en houdingen daarbij. Het deed me wat aan boogschieten denken, de manier van arm naar achter trekken, die vooral bij het rake schot goed zichtbaar is .
Gebruikersavatar

Klaartje24 mar 2020, 19:40

 2245  Uma
Het begint wel op te vallen dat Bart precies alles geoefend heeft, zo goed als hij abseilt, kajakt, raft en met de katapult schiet. Nu nog met een graafmachine leren werken en een Ikea-kast in elkaar leren timmeren, anders moet zijn vrouwke thuis dat doen. 🙂
Gebruikersavatar

elkemol24 mar 2020, 19:45

 654
ofwel is Bart zo een natuurtalent dat na een paar keer proberen iets kan...kan ook natuurlijk. Hij is in ieder geval geen dommerik
Gebruikersavatar

Mer2824 mar 2020, 19:59

 302
Hoe meer ik hier begin te lezen, hoe verdachter ik Bart begin te vinden, maar momenteel kom ik nog niet uit mijn Salimtunnel.