Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy22 mar 2020, 20:23

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

Vier kandidaten staan op een veld met 20 vlaggetjes waaronder voorwerpen begraven liggen. Op sommige vlaggen staan geldbedragen, op andere vraagtekens. De spelers krijgen één uur en allerlei materiaal om de voorwerpen op te graven en vijf daarvan op de juiste plek bij een tijdslijn te leggen. Als alles juist ligt verdienen ze het geld van hun gebruikte vondsten.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

ingrid.bourjou22 mar 2020, 20:40

 5
Raar jolien geschiedenis geleerd en ze weet niet welk voorwerp waar moet liggen !!!!! :roll:
Gebruikersavatar

Mer2822 mar 2020, 20:47

 302
Vooral Bart komt hier verdacht over, verspeelt kosteloze tijd met de hijskraan en was vergeten in welke kuilen hij had gegraven. Ook Laure (of Jolien weet niet meer wie het was) komt verdacht over door op het begin de nadruk te leggen dat de vraagtekens wel eens pasvragen konden zijn waardoor ze de vraagtekens voor het laatste hebben gelaten en daardoor nuttige voorwerpen hebben ontlopen.
Gebruikersavatar

aaroncottem22 mar 2020, 20:48

 14  Anke
Bart heeft daar tog wel heel veel tijd verspilt
Gebruikersavatar

elkemol22 mar 2020, 20:49

 654
maar als Bart aangeeft dat hij toch de vraagtekens wil gaan opgraven volgt Jolien meteen , alsof ze niet wil dat zij een pasvraag zou missen en Bart er wel eens zou hebben. Het idee dat er onder het vraagteken pasvragen zouden liggen vind ik niet zo gek
Gebruikersavatar

cédric.soete22 mar 2020, 21:14

 5
Jolien wist te vertellen dat die KLOK ook op de TITANIC te vinden was. Zoals de klok in de eerste afl.
Gebruikersavatar

DenAcied22 mar 2020, 21:30

 9
Ik focus niet te hard op de hijskraan. Die dingen zijn onbestuurbaar zonder enige uitleg 😉
Vind wel raar dat Jolien direct aanneemt dat er pasvragen en vrijstellingen onder de vraagtekens zitten. En op het einde beginnen kreften dat Bart "wel had moeten zeggen dat hij niks vond" terwijl hij dit meerdere malen gezegd had (en ze er zelfs op gereageerd had...) vond ik vreemd. Alsof ze de aandacht op hem wou vestigen.
Gebruikersavatar

stef.vermeiren22 mar 2020, 21:34

 79  Uma
Jolien doet hier inderdaad verdacht, maar dat komt waarschijnlijk door haar impulsieve natuur. Oke, ze studeerde geschiedenis, maar in zo'n situatie lijkt het me niet onmogelijk dat ze helemaal ondergedompeld is in het spel. Of een heel goede actrice, kan natuurlijk ook...
Gebruikersavatar

Cedric22 mar 2020, 22:43

 2834  Uma
Ik heb hier eigenlijk niets verdachts gezien. Behalve dan dat het voor mij een evidentie is dat de schaar uit de oudheid kwam, ik heb er al tientallen gezien in musea en elders die rond die periode handelen. Maar bon, niet iedereen heeft geschiedkundige interesse natuurlijk.

Also, het is niet omdat je geschiedenis studeert of gestudeerd hebt dat élke geschiedkundige periode je interesseert. Misschien had Jolien veel meer interesse in bijvoorbeeld de Industriële Revolutie of zo. En dan is het logisch dat je oudere periode eigenlijk (on)bewust links laat liggen.
Gebruikersavatar

tom.deputter22 mar 2020, 23:14

 3  Yens
Laure maakt zich hier voor mij heel verdacht, van de katapult wist iedereen dat die juist lag, maar zij legt hem aan de kant om toch voor de verkeerd geplaatste zandloper te gaan. Ze stuurt de andere twee dames ook weg om de putten van Bart te gaan controleren zodat ze met Bart alleen overblijft aan de tijdslijn en makkelijker haar slag kan slaan.
Gebruikersavatar

marc.koenen23 mar 2020, 09:57

 122
Hier vind ik Laure heel verdacht.Zij zegt nl dat die vraagtekens niets zijn en dat ze voor het geld gaan.Hadden ze die vraagtekens eerder gegraven hadden ze toch mooie hulpmiddelen.En Bart heeft mijn Laura tunnel al een begin gegraven.Alleen geraakte hij niet zo diep
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9