Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 apr 2020, 19:52

 8153
jimmy.dedauw schreef:Interessant detail: er bestaan ook vibrators om mollen te verjagen, is geen grap, je moet die dan in de grond steken en door de trillingen blijven de mollen op een afstand. Uit eigen ervaring: werkt voor geen meter!

https://www.bol.com/nl/p/mollen-verjagen-met-trilbuis/9200000053244783/

Afbeelding
Inderdaad! Wij hebben er ergens in ons tuinhuis een werkloos liggen. Bij ons scheen hij zelfs mollen aan te trekken ipv te verjagen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

köfte03 apr 2020, 20:03

 47
jimmy.dedauw schreef:Interessant detail: er bestaan ook vibrators om mollen te verjagen, is geen grap, je moet die dan in de grond steken en door de trillingen blijven de mollen op een afstand. Uit eigen ervaring: werkt voor geen meter!

https://www.bol.com/nl/p/mollen-verjagen-met-trilbuis/9200000053244783/

Afbeelding
Toch jammer dat we dus niet weten wie dit opgegraven heeft.

Cedric schreef:Het gaat er dus om of het effectief een vibrator was (die dus trilde, op batterijen) dan wel om een dildo
Afgaande op het icoontje (en die oude afbeelding die ik postte waarop het volgens mij gebaseerd is), zou ik toch "op batterijen" concluderen. 😉
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 apr 2020, 00:31

 2354  Uma
De productie moet zich hier toch kapot mee lachen 😂 😂
Gebruikersavatar

Holmes04 apr 2020, 20:36

 395
Cedric schreef:Zoals ik denk dat het correcte was geweest..

OUDHEID: Katapult, schaar, vibrator, jojo

MIDDELEEUWEN: Spinnewiel, bril, zandloper

NIEUWE TIJD: Champagne, jeans, zakhorloge, sterrenkijker, thermometer

NIEUWSTE TIJD: Gloeilamp, ringmap, metaaldetector

EIGEN TIJD: Videorecorder, Croc's, supermanbeeldje

(In groen wat zeker is uit de aflevering, dus door GDC gezegd.)

GDC doet het wel lijken alsof de katapult en de schaar de enige voorwerpen zijn uit de oudheid, maar dat is dus voor discussie vatbaar.. Zoals de vibrator dus. Als het gaat om "op batterijen", dan niet natuurlijk, maar het concept/speeltje bestond wel 100% zeker al in de Oudheid.

Wat mij betreft is het handboek dus ook iets van de Oudheid, want we kennen allemaal de bibliotheek van Alexandrië, dus geschriften w...
De ringmap, metaaldetector en spade mag je schrappen : dat waren jokers en daar waren geen geldbedragen mee te verdienen.
Maar dan zou dat betekenen dat enkel het opgraven van de gloeilamp de proef kon doen slagen ?!!
Tenzij er een aantal andere voorwerpen toch in de "nieuwste tijd" thuishoren... ik zou denken telkens 3 per periode.
Gebruikersavatar

Paraceta04 apr 2020, 20:38

 717  Sven
Die voorwerpen mochten ook gebruikt worden hoor:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Holmes04 apr 2020, 20:40

 395
En hoeveel zouden ze opbrengen ?

Gilles zegt : "er staan op het terrein 20 vlagjes die aanduiden waar voorwerpen liggen en hoeveel ze opbrengen als ze op de juiste plaats gelegd worden." Een vraagteken is toch geen bedrag ?
De kandidaten vermoedden zelfs dat het pasvragen zouden kunnen zijn...
Gebruikersavatar

Paraceta04 apr 2020, 20:53

 717  Sven
Klopt inderdaad, ik zou denken dat ze ofwel niks opbrengen ofwel een onbekend bedrag (cfr. vraagteken). Het lijkt me toch alleszins dat ze gebruikt mochten worden, want anders zouden ze toch niet in dit overzichtje staan?
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2020, 21:15

 1690  Sven
Dat is een beetje zoals bij de fitness opdracht, we weten niet of de toestellen om de gsm op te laden ook telden om calorieën te verbranden.
Ik dacht dat het op te graven hulpmiddelen waren zonder waarde.
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2020, 22:49

 3423  Yens
Even opgezocht: de eerste blue jeans werd ontworpen in 1873. In welk tijdperk valt dat dan?

Uit wikipedia: "Strauss opened his wholesale business as Levi Strauss & Co. and imported fine dry goods from his brothers in New York, including clothing, bedding, combs, purses, and handkerchiefs. He made tents and later jeans while he lived with Fanny's growing family. Jacob W. Davis was one of his customers and one of the inventors of riveted denim pants in 1871, and he went into business with Strauss to produce blue jeans. The two men patented the new style of work pants in 1873."
Laatst gewijzigd door Jansen op 04 apr 2020, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mer2804 apr 2020, 22:51

 302
Jansen schreef:Even opgezocht: de eerste blue jeans werd ontworpen in 1873. In welk tijdperk valt dat dan?
De 'Nieuwste Tijd' normaal.
Gebruikersavatar

Jansen04 apr 2020, 22:56

 3423  Yens
Dan verschuift jeans naar de volgende categorie en is de gloeilamp niet de enige optie voor de nieuwste tijd.
Gebruikersavatar

Cedric04 apr 2020, 23:12

 2834  Uma
Jansen schreef:Even opgezocht: de eerste blue jeans werd ontworpen in 1873. In welk tijdperk valt dat dan?

Uit wikipedia: "Strauss opened his wholesale business as Levi Strauss & Co. and imported fine dry goods from his brothers in New York, including clothing, bedding, combs, purses, and handkerchiefs. He made tents and later jeans while he lived with Fanny's growing family. Jacob W. Davis was one of his customers and one of the inventors of riveted denim pants in 1871, and he went into business with Strauss to produce blue jeans. The two men patented the new style of work pants in 1873."
"Research on the trade of jean fabric shows that it emerged in the cities of Genoa, Italy, and Nîmes, France. Gênes, the French word for Genoa, may be the origin of the word "jeans". In Nîmes, weavers tried to reproduce jean fabric but instead developed a similar twill fabric that became known as denim, from de Nîmes, meaning "from Nîmes". Genoa's jean fabric was a fustian textile of "medium quality and of reasonable cost", very similar to cotton corduroy for which Genoa was famous, and was "used for work clothes in general". (...) The term jeans appears first in 1795, when a Swiss banker by the name Jean-Gabriel Eynard and his brother Jacques went to Genoa and both were soon heading a flourishing commercial concern. In 1800 Massena's troops entered the town and Jean-Gabriel was entrusted with their supply. In particular he furnished them with uniforms cut from blue cloth called "bleu de Genes" whence later derives the famous garment known worldwide as "blue jeans"."

Vandaar dat ik Nieuwe Tijd zei dus, en niet Nieuwste Tijd.

Enfin, toont maar aan dat er meerdere objecten voor interpretatie vatbaar zijn..
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9