Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 13:36

 2245  Uma
Bart klooit wat aan met zijn graafmachine om die gloeilamp op te graven, maar dat lukt toch bijna nooit zonder die te breken. Waarom niet met de metaaldetector gaan speuren waar die lamp ligt en dan voorzichtigjes met een spade de lamp uitspitten?

Bart ook verdacht bij de finale besluitname bij de tijdlijn. Schuift de verantwoordelijkheid van de keuze van de positie van de bril af op Laure. En zegt (als hij ziet dat er sowieso een fout gemaakt is?) snel: "Ik ben bereid om hierop af te kloppen." Dat is de beslissing willen forceren, zonder dat de anderen nog de kans krijgen om iets anders voor te stellen?

Laure inderdaad ook heel verdacht hier met het wegnemen van de katapult, die eerst op de juiste positie (oudheid) lag. Eerst antwoordt ze "Ja, natuurlijk" op Barts vraag: "De oude Grieken, schoten die al met een katapult?" en even later neemt ze diezelfde katapult toch weg om daar de zandloper te zetten. Laure argumenteerde: "Die zandloper, dat is heel oud, dat is de basis (van de tijdmeting?)" Laure dus heel mols in deze opdracht.

Alina dan weer allesbehalve mols: ze trekt de positie van de zandloper, die inderdaad fout stond bij de oudheid, in twijfel: "Die zandloper, ik geloof niet dat dat van de oudheid is." En stelt ook de vraag: "Waarom leggen we de bril hier?" Die bril lag ook fout, dus zij stelt twee keer een (achteraf bekeken) foute positie van een voorwerp in vraag. Zoiets zou een mol toch niet doen, me dunkt. De poort van de Alina-tunnel staat nu toch wijd open, om er zo snel mogelijk uit te vluchten, niet? 🙂
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2020, 13:41

 2834  Uma
De gloeilamp mocht je wel zoeken met de metaaldetector, maar mocht je niet met een spade opgraven. Het moest met de graafmachine.
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 13:55

 2245  Uma
Dat had ik zo niet begrepen. Mja, met die graafmachine was dat toch onbegonnen werk dan. Mission impossible.
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 mar 2020, 13:57

 2354  Uma
Ik denk dat die daar vooral is gezet voor de grappige beelden 😂
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2020, 14:18

 2204
Klaartje schreef:Alina dan weer allesbehalve mols: ze trekt de positie van de zandloper, die inderdaad fout stond bij de oudheid, in twijfel: "Die zandloper, ik geloof niet dat dat van de oudheid is." En stelt ook de vraag: "Waarom leggen we de bril hier?" Die bril lag ook fout, dus zij stelt twee keer een (achteraf bekeken) foute positie van een voorwerp in vraag. Zoiets zou een mol toch niet doen, me dunkt. De poort van de Alina-tunnel staat nu toch wijd open, om er zo snel mogelijk uit te vluchten, niet? 🙂
Kan ook erg mols gedrag zijn, Klaartje.

Als je als mol weet dat er twee voorwerpen fout liggen, dan is het toch slim om te suggereren om er één juist te leggen. En als de groep niet volgt, kan je de andere suggestie doen (als de groep wel volgt bij de eerste doe je dat niet).

Slimme meid, onze Alina. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 14:29

 2245  Uma
Mja, zo kan je het ook lezen, dan zou het inderdaad erg slim zijn. Maar dan vind ik het weer geweldig goed geacteerd allemaal. Ook haar reacties bij de bekendmakingen door GDC, als je dat allemaal kan acteren... Dat vind ik ongelooflijk. En het is niet de eerste keer dat ik dat zeg, als ze dat allemaal zo goed kan acteren, wel chapeau: ze moet actrice worden, wat een talent! Vergeet dat diploma logopedie, Alina!

Als ze dat allemaal "speelt", tja, met alle respect voor de supermollen die we tot nog toe hebben gehad, wat Alina hier laat zien (als mol), is ongeëvenaard, dat zou het niveau van de anderen ver overstijgen. En dat lijkt mij gewoon niet mogelijk.

Btw: Bij de fetabeeldhouwopdracht suggereert zij ook een juiste keuze (zie daar), ook niet erg mols.
Gebruikersavatar

happyfello23 mar 2020, 22:11

 326  Uma
I agree Klaartje... tzou een super mol zijn... Altijd wel in een goede positie in het spel, gaat regelmatig fout, veel spontane reacties, veel reacties tijdens de eliminatie en altijd zeer visueel in beeld, alles onder controle me dunkt (behalve hartslag als ze uit zicht is na vele slagen te hebben gekregen van de groep). Gaat zéker ver geraken in het spel :!: Ik heb geen tunnelvisie maar dubbele tunnelvisie, let's call it binocular vision ➡️ 😲 😲 😲
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mar 2020, 12:09

 8153
cédric.soete schreef:Jolien wist te vertellen dat die KLOK ook op de TITANIC te vinden was. Zoals de klok in de eerste afl.
Dat vond ik nu echt eens een heel rare uitspraak. Als ik een klok zie, ga ik toch niet meteen aan de Titanic denken.
Gebruikersavatar

Paraceta24 mar 2020, 12:16

 717  Sven
chicawah.janssen schreef:Dat vond ik nu echt eens een heel rare uitspraak. Als ik een klok zie, ga ik toch niet meteen aan de Titanic denken.
Persoonlijk vond ik dat juist een heel logische uitspraak: het ging om zo'n zakhorloge aan een ketting, dus ik snap de connectie met Titanic om even een tijdsaanduiding te hebben.
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2020, 12:21

 2204
Paraceta schreef: Persoonlijk vond ik dat juist een heel logische uitspraak: het ging om zo'n zakhorloge aan een ketting, dus ik snap de connectie met Titanic om even een tijdsaanduiding te hebben.
Helemaal mee eens. 😉

Bij een bril denk ik ook niet aan wereldoorlog II, maar Bart blijkbaar wel. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Frolva24 mar 2020, 13:37

 2204
Gelet op het doel van het spel lijkt het mij wel handig om de voorwerpen te linken aan een datum.

Titanic (Jolien) en WOII (Bart) zijn zo van die gebeurtenissen waarvan 'iedereen' de datum wel kent (en dat is misschien minder het geval bij Sherlok Holmes en Poirot). 😉

Ik vind het absoluut niet verdacht. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 mar 2020, 14:12

 8153
Wat ik eigenlijk ook raar vond, is dat ze twijfelden aan de katapult. Ze zitten in Griekenland en hebben een dag tevoren met een katapult op kruiken moeten schieten. Dat zou toch een klokje moeten doen luiden dat de oude Grieken al een katapult kenden?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9