Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Andy Lemmens24 mar 2020, 23:44

 70  Bert
Voor diegenen die Laure verdacht vinden...Laure plaatst de katapult bij de oudheid,Jolien en Alina vragen of alles gevonden is waarop Bart reageert van ergens iets niet,dan opnieuw een beeld van de tafel en dan staat de katapult ineens bij de middeleeuwen en daar haalt Laure hem weg.Maar wie zette de katapult van de oudheid naar de middeleeuwen?Dit was niet in beeld.Was dit Bart en nam Laure die daar vervolgens terug weg?
Gebruikersavatar

Jansen24 mar 2020, 23:45

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Ik was vooral opgelucht dat ze eindelijk Annelies haar bril hebben gevonden. :mrgreen:
Als je vanuit Zuid-Afrika een gat door de aarde boort, kom je dan in Griekenland uit? :drunken: :drunken:
Gebruikersavatar

happyfello24 mar 2020, 23:56

 326  Uma
Misschien een beetje gemold chicawah :mrgreen: , bij Belgie is het dichtstbijzijnde Nieuw-Zeeland...

Excuses... Jansen... my goodness you guys look alike
Gebruikersavatar

armide.lully25 mar 2020, 00:04

 20
Andy Lemmens schreef:Voor diegenen die Laure verdacht vinden...Laure plaatst de katapult bij de oudheid,Jolien en Alina vragen of alles gevonden is waarop Bart reageert van ergens iets niet,dan opnieuw een beeld van de tafel en dan staat de katapult ineens bij de middeleeuwen en daar haalt Laure hem weg.Maar wie zette de katapult van de oudheid naar de middeleeuwen?Dit was niet in beeld.Was dit Bart en nam Laure die daar vervolgens terug weg?
Inderdaad! Vond ik ook heel vreemd. Foutje in de montage? Of willen ze ons opzettelijk iets tonen?
Dit zijn de beelden chronologisch:

Katapult staat bij Oudheid. Laure bevestigt dat de oude Grieken die 'natuurlijk!' al gebruikten.
Afbeelding
Afbeelding
Opeens staat de katapult bij de middeleeuwen. Wie heeft die daar gezet?
Afbeelding
En nu staat deze terug bij de oudheid en neemt Laure deze weg.
Afbeelding

Willen ze Laure hier opzettelijk verdacht maken? Waarom zou Laure de katapult wegnemen als ze toch zo overtuigd was dat deze tot de oudheid behoort?
Gebruikersavatar

David B25 mar 2020, 00:05

 3
Ik denk niet da je veel info kunt halen uit deze opdracht daar 1 verkeerd geplaatst voorwerp het al kan den mislukken. Ik denk misschien enkel de nadruk leggen op de opgravingen van de vraagtekens (wat Jolien vooral deed) wat verdacht is omdat je daardoor wat tijd kan rekken omdat die opgraving van die gloeilamp heel moelijk is. En Laure leek me veel te gedreven en gehaast in het graven om als mol te handelen wel 🙂
Gebruikersavatar

elkemol25 mar 2020, 00:52

 654
is het iemand al opgevallen dat wanneer Bart iets zegt, de groep nogal gemakkelijk volgt?
Gebruikersavatar

marc.roose25 mar 2020, 09:46

 193  Sven
Klopt , Bart speelt daar de baas.
En pas op hetgeen hij doet of zegt is meestal goed ,want wat je zeker niet kunt zeggen over Bart is , dat het een dommerik is. En iedereen lijkt hem te volgen,alleen Christian is niet zo gediend met" Baas Bart". Want ik denk dat Christian ,Bart als hoofdverdachte heeft.
Gebruikersavatar

Holmes25 mar 2020, 20:34

 395
De groep die de opgravingen doet kan, zonder dat ze dit op voorhand weten, 2x geld uit de pot halen :
bij de proef met de opgravingen én daarna bij het herkennen van de gezichten bij de feta-beeldhouwwerken.
De andere groep heeft veel minder impact op de pot.

Waar zit de mol het best ? In deze groep lijkt me. De mol gaan we hier moeten zoeken.

Alina, Bart, Jolien en Laure zitten in deze groep.
Van Laure en Bart zien we dat ze zeggen dat ze niet creatief zijn en dat ze zich dus al zeker in deze groep wringen.
Bart en Laure zijn ook de 2 die we het meest aan de tafel zien staan om de voorwerpen te (mis)plaatsen.
We zien Laure een correct geplaatst voorwerp wegnemen, maar de niet chronologische montage doet vermoeden dat we vooral moeten dénken dat zij aan het mollen is...
maar dat het wellicht eigenlijk iemand anders is... Bart ?
Gebruikersavatar

The hunter26 mar 2020, 12:59

 282  Uma
Frolva schreef:Kan ook erg mols gedrag zijn, Klaartje.

Als je als mol weet dat er twee voorwerpen fout liggen, dan is het toch slim om te suggereren om er één juist te leggen. En als de groep niet volgt, kan je de andere suggestie doen (als de groep wel volgt bij de eerste doe je dat niet).

Slimme meid, onze Alina. 😉
Exact wat ik dacht toen ik het zag. Tot dat moment stond Alina eigenlijk nog niet op mijn radar, maar iemand die niet geschiedenis of archeologie studeert of gestudeerd heeft en die toevallig de twee foute voorwerpen aanduidt... Laten we eerlijk zijn, als 10 mensen 5 voorwerpen uit die stapel moeten kiezen en die in het juiste tijdsvak moeten plaatsen, hoeveel daarvan gaan er 5 op 5 halen? Misschien 1? En dan nog... Een prachtkans voor de mol om zich niet verdacht te maken naar de groep en zonder dat er geld in de pot komt, wetende dat de rest toch Bart gaat volgen. Een win win situatie dus.
Gebruikersavatar

schotte.jelle31 mar 2020, 22:29

 143
Niemznd heeft hier nog iets gezegd over die jeansbroek...?

Mijn theorie: het is de broek van Alina, en Bart heeft dat ontdekt. Bart zit nadien niet meer perse in de groep van Alina bij opdrachten, om zo niks prijs te geven...
Gebruikersavatar

Cedric31 mar 2020, 23:25

 2834  Uma
schotte.jelle schreef:Niemznd heeft hier nog iets gezegd over die jeansbroek...?

Mijn theorie: het is de broek van Alina, en Bart heeft dat ontdekt. Bart zit nadien niet meer perse in de groep van Alina bij opdrachten, om zo niks prijs te geven...
Dat zou ik nu wel een leuk gegeven vinden eigenlijk. Dat die broek niet gewoon 'een' jeansbroek is, maar wel die van een van de kandidaten of zelfs de Mol.

Alleen zou het een beetje jammer zijn mocht hierdoor de identiteit zo makkelijk worden prijsgegeven aan een van de kandidaten...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9