Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Kita_V23 mar 2020, 22:59

 37
elkemol schreef:Misschien was de mol vrij zeker dat de andere proef toch niet zo best zou slagen en de kandidaten elkaar wel zouden saboteren en koos hij de feta-positie om zichzelf weer onder de radar te plaatsen?
Zeker als we in ons achterhoofd houden dat de mol op de hoogte is van alle opdrachten (en de opgraving inderdaad wellicht fout zou lopen aangezien 1 fout antwoord = geen geld) én we ook weten uit voorgaande jaren dat de mol soms ook wel een oké krijgt om wel eens geld te verdienen.
Deze redenering kan je bij alle opdrachten toepassen maar deze lijkt me daarvoor een ideale opdracht: klein bedrag, anti-molgedrag makkelijk toepasbaar, andere kandidaten net iets verdachter laten lijken,...
Gebruikersavatar

Social28 mar 2020, 15:12

 353  Uma
Als uit de testen van de proeven voor de echte opnames blijkt dat die moeilijk haalbaar zijn, zullen ze dit vanuit de productie zeker aan de mol laten weten, om dan te beslissen of sabotage al dan niet nodig is, of de mol zichzelf onverdacht kan maken door mee te werken.
Gebruikersavatar

anja.mathijs07 apr 2020, 20:43

 391  Uma
astridm schreef:Salim (geloof ik) zegt tegen Christian dat hij ogen in z'n beeld moet maken. Hij doet dat niet en het blijft dus blind ..... als een mol? Maar het beeld van Salim verliest later een oog en is dus ook blind.?
Misschien wat vergezocht, maar bij het teruglezen van deze opdracht, viel mij op dat Christian weigert ogen in zijn beeld te maken.
Er wordt aangenomen dat Homerus (schrijver van de Ilias en de Odyssee ) blind zou zijn geweest, en dat zijn mondelinge verhalen zouden opgeschreven zijn door meerdere auteurs.
Was de feta beeldhouwers opdracht dan achteraf toch niet zo onbelangrijk en wil Christian daarom geen ogen in zijn beeld maken? Hint dat hij mol is?
@Klaartje: misschien naar totaal nutteloze hints plaatsen ? 😂