Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 13:23

 2245  Uma
Ik merkte hier een actie van Alina op die de mensen die in de Alina-tunnel zouden zitten volgens mij zouden moeten aangrijpen om er stilletjes aan toch terug uit te kruipen.

Alina herkent bij een beeld de vlecht in haar haar. En dat blijkt ook het juiste beeld te zijn. Als mol zou je dat toch niet doen. Ook in de opdracht met het graven zijn er zo een aantal punten die tegen de stelling Alina = de Mol pleiten (zie daar)
Gebruikersavatar

marc.geentjens23 mar 2020, 13:24

 6
Ik vond dat deze proef slecht in beeld gebracht werd. En dat kan ik zeggen van nog andere opdrachten.
Je zou toch als tv kijker mogen verwachten dat het beeldje van iedere deelnemer duidelijk in beeld kwam en dat er dan wat discussie ontstaat over de juiste keuze. Een paar shots en opeens was de opdracht geslaagd. Is er te weinig beeldmateriaal of zijn er teveel opdrachten en zijn de afleveringen in tijd te kort. Er wordt dit jaar heel wat weg geknipt in montage.

Wat me wel opviel. Er was 1 shot van een beeldje waarvan het geplakte oog plots naar beneden viel. Van welke persoon was dit beeldje ? Van de mol ? Op dit forum gaat het over knipperen met de ogen, figuren met 1 oog, ...
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 14:15

 2245  Uma
jolien.desaedeleer schreef:Als mol zou ik niet bij deze opdracht willen zitten. In mijn ogen is de kans klein dat deze opdracht veel opbrengt en toch slagen ze hier in...
Ik geef je gelijk.

Maar anderzijds zou ik het spijtig vinden indien een kurkdroge, logische redenering waar geen speld tussen te krijgen is, de kijker op weg zou zetten om gewoon vier mensen als mol te kunnen uitsluiten.

Ja, natuurlijk wil de mol in de andere opdracht zitten: daar bij de opgravingen kan hij het spel verklooien en nadien kan hij aansturen op foute keuzes bij de gebeeldhouwde fetakoppen. Dat is de ideale positie voor de mol: hij heeft invloed op beide opdrachten en de geldwinst. Daar krijg je geen speld tussen. En dat is in het verleden ook al in 9 van de 10 opdrachten zo geweest, dus...

Daarom zou ik het spijtig vinden indien het ook dit jaar weer steeds zo zou zijn. Klinisch, koud en logisch analyseren en hoppa: we kunnen Dorien, Christian, (Els) en Salim uitsluiten, die kunnen op basis daarvan niet de mol zijn.

Makkelijk zat dus: na amper drie episodes blijven er nog maar 4 potentiële molkandidaten over.

Ik hoop van harte dat het een keertje niet zo is...
Gebruikersavatar

astridm23 mar 2020, 14:25

 287
Salim (geloof ik) zegt tegen Christian dat hij ogen in z'n beeld moet maken. Hij doet dat niet en het blijft dus blind ..... als een mol? Maar het beeld van Salim verliest later een oog en is dus ook blind.
En dat terwijl mijn mol Alina deze keer niet zo veel fout deed, integendeel. Voorlopig blijf ik dus nog maar bovengronds, want ik pas in nog geen enkele tunnel. :?
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2020, 14:27

 1690  Sven
Ja, nu je het zegt Klaartje, Pieter zat ook samen met Baha in de worstelopdracht terwijl de anderen de escape room met de verfbom deden. Bij deze niet uit te sluiten.
Gebruikersavatar

Klaartje23 mar 2020, 14:36

 2245  Uma
Inderdaad, Pieter en Bahador in de lucha libre, dat moet inderdaad een van de weinige keren zijn geweest dat de Mol in een opdracht zat die niet ideaal was en dus vergelijkbaar met wanneer de mol nu in de fetabeeldhouwopdracht zou zitten. Maar het gebeurt zelden.
Gebruikersavatar

Jansen23 mar 2020, 15:07

 3423  Yens
Klaartje schreef:Ik geef je gelijk.

Maar anderzijds zou ik het spijtig vinden indien een kurkdroge, logische redenering waar geen speld tussen te krijgen is, de kijker op weg zou zetten om gewoon vier mensen als mol te kunnen uitsluiten.

Ja, natuurlijk wil de mol in de andere opdracht zitten: daar bij de opgravingen kan hij het spel verklooien en nadien kan hij aansturen op foute keuzes bij de gebeeldhouwde fetakoppen. Dat is de ideale positie voor de mol: hij heeft invloed op beide opdrachten en de geldwinst. Daar krijg je geen speld tussen. En dat is in het verleden ook al in 9 van de 10 opdrachten zo geweest, dus...

Daarom zou ik het spijtig vinden indien het ook dit jaar weer steeds zo zou zijn. Klinisch, koud en logisch analyseren en hoppa: we kunnen Dorien, Christian, (Els) en Salim uitsluiten, die kunnen op basis daarvan niet de mol zijn.

Makkelijk zat dus: na amper drie episodes blijven er nog maar 4 potentiële molkandidaten over.

Ik hoop van harte dat het een keertje niet zo is...
Door het feit dat alle "beeldhouwwerken" werden herkend, ga je eerder het omgekeerde denken... De mol dus bij de beeldhouwers en dan heeft hij of zij ergens een verkeerde inschatting gemaakt in de capaciteiten van de andere kandidaten 😉.
Gebruikersavatar

elkemol23 mar 2020, 15:10

 654
Misschien was de mol vrij zeker dat de andere proef toch niet zo best zou slagen en de kandidaten elkaar wel zouden saboteren en koos hij de feta-positie om zichzelf weer onder de radar te plaatsen?
Gebruikersavatar

BeaVer23 mar 2020, 15:40

 1293  Uma
Klaartje schreef:Ik geef je gelijk.

Maar anderzijds zou ik het spijtig vinden indien een kurkdroge, logische redenering waar geen speld tussen te krijgen is, de kijker op weg zou zetten om gewoon vier mensen als mol te kunnen uitsluiten.

Ja, natuurlijk wil de mol in de andere opdracht zitten: daar bij de opgravingen kan hij het spel verklooien en nadien kan hij aansturen op foute keuzes bij de gebeeldhouwde fetakoppen. Dat is de ideale positie voor de mol: hij heeft invloed op beide opdrachten en de geldwinst. Daar krijg je geen speld tussen. En dat is in het verleden ook al in 9 van de 10 opdrachten zo geweest, dus...

Daarom zou ik het spijtig vinden indien het ook dit jaar weer steeds zo zou zijn. Klinisch, koud en logisch analyseren en hoppa: we kunnen Dorien, Christian, (Els) en Salim uitsluiten, die kunnen op basis daarvan niet de mol zijn.

Makkelijk zat dus: na amper drie episodes blijven er nog maar 4 potentiële molkandidaten over.

Ik hoop van harte dat het een keertje niet zo is...
Daardoor had ik Pieter ook uitgesloten in de proef met de dansende sombreros...
Heel goed opgemerkt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2020, 15:52

 8153
Jay-Lo schreef:Ja, nu je het zegt Klaartje, Pieter zat ook samen met Baha in de worstelopdracht terwijl de anderen de escape room met de verfbom deden. Bij deze niet uit te sluiten.
Pieter zat bij die proef door Baha die zich opgegeven had voor de proef en zei dat hij die wel graag met Pieter zou doen. Wat heel slim was van Baha, want hij wist toen al dat Pieter de mol was. Door hem af te zonderen van de anderen kon Pieter daar niet mollen en had wie Pieter nog niet op het spoor was de kans niet om hem te zien mollen.
Gebruikersavatar

Torremolinos23 mar 2020, 20:54

 264
Wat bij deze indeling wel een factor kan zijn, is dat er duidelijk werd gevraagd naar creatievelingen. Vaak zijn opdrachten vager. Maar het is het beste als de mol zo dicht mogelijk bij zijn eigen karakter blijft. Dus als in dit geval de mol een zeer creatief persoon is, dan kan het zijn dat hij toch kiest voor de feta opdracht, ondanks dat daar minder invloed is.
Gebruikersavatar

Herbie23 mar 2020, 21:35

 109  Uma
1. Het is logisch dat de Mol bij de opgravers zit.
2. Daardoor worden de opgravers meer verdacht.
3. Daarom is het evengoed logisch dat de Mol bij de beeldhouwers zit.

En die redenering kan je natuurlijk voortdurend toepassen...