Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy22 mar 2020, 20:26

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding

De overige vier deelnemers krijgen in een kunstatelier een snelcursus beeldhouwen. Ze krijgen een uur de tijd om alle acht kandidaten te boetseren uit blokken fetakaas. Als de overige spelers iedereen correct herkennen, verdienen ze 2000 euro.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/3.php
Gebruikersavatar

Mer2822 mar 2020, 20:50

 302
Hier hebben de mensen allemaal heel goed gespeeld, vond persoonlijk de beeldjes gemaakt door Salim de minst duidelijke (komt misschien door mijn tunnel) maar over het algemeen heel goed gespeeld. Als mol zou ik hier denk ik niet willen zitten omdat de opdracht ook vooral gestuurd wordt door de andere kandidaten.
Gebruikersavatar

elkemol22 mar 2020, 20:51

 654
Laure en Bart zijn de enigen die hier twijfelen aan de keuze van de andere kandidaten. Laure eerst en als ze gekozen hebben trek Bart nog even in twijfel
Gebruikersavatar

robin.bastaens22 mar 2020, 22:02

 71  Uma
Zou het als Mol niet slim zijn om hier niet te willen zitten?

In principe kan hier geen geld verdiend worden door de beelden te maken? Maar de andere groep kan eigenlijk 2x geld verdienen of verliezen?
Gebruikersavatar

BeaVer22 mar 2020, 22:04

 1293  Uma
Inderdaad, dat was ik ook aan het denken.
Natuurlijk moet je dan wel zorgen dat je als Mol niet in die opdracht komt dan.
En je kan ook zo'n slechte beelden maken om de opdracht te doen mislukken.
Zoals een sneeuwman maken bijvoorbeeld...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 mar 2020, 01:21

 8153
Ik vind het eigenlijk ongelooflijk dat die opdracht "gelukt" is.
Wat ik raar vind is dat de ene ploeg een "borstbeeld" moest maken, dat voor o.a. Christian en Dorien niet deden*, en de opdracht toch geslaagd was.

* voor Christian maakten ze een klein figuurtje en voor Dorien een "sneeuwman": gewoon 2 bolletje op elkaar.
Dat zijn toch geen borstbeeden?
Gebruikersavatar

jim-bob.desreumaux23 mar 2020, 05:19

 85  Sven
't waren karikaturen. Vind ik wel goed gevonden. 1 eigenschap uitvergroten.

En die "sneeuwman" was het dotje van Dorien 🙂
Gebruikersavatar

Torremolinos23 mar 2020, 08:10

 264
De ideëen om hier karikaturen en symbolen te gebruiken in plaats van echte borstbeelden te maken kwam voornamelijk van Dorien en Christian. Fantastisch dat Christian zo luchtig is over zichzelf, ik zie hem zeker als eerste gezegd hebben: ‘Maak voor mij gewoon een klein ventje’. En doordat hij zichzelf als karikatuur durft neerzetten en durft lachen met zichzelf, is het ook opeens mogelijk om dat met alle kandidaten te doen zonder dat dat kwetsend wordt. Goed idee van Dorien om 2 brillen te maken en te differentiëren met lang en kort haar.
Opvallend ook dat Els even worstelde met de bril maken (misschien durfde ze niet boetseren omdat ze dacht dat dat tegen de regels was?) en dat Christian de aanzet geeft tot boetseren van duidelijke brillen. Ofwel zat de mol hier niet, ofwel was hij serieus buiten spel gezet. Op basis van deze proef zijn zowel Dorien als Christian gezakt op mijn molmeter. Salim iets minder overtuigend.
Gebruikersavatar

Frolva23 mar 2020, 08:54

 2204
chicawah.janssen schreef:* voor Christian maakten ze een klein figuurtje en voor Dorien een "sneeuwman": gewoon 2 bolletje op elkaar.
Dat zijn toch geen borstbeeden?
Met twee bolletjes kan ik perfect een borstbeeld maken.



(op maandag zijn flauwe grapjes toegelaten, hoop ik)
Gebruikersavatar

jolien.desaedeleer23 mar 2020, 09:02

 3
Als mol zou ik niet bij deze opdracht willen zitten. In mijn ogen is de kans klein dat deze opdracht veel opbrengt en toch slagen ze hier in...
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 mar 2020, 12:45

 1690  Sven
jolien.desaedeleer schreef:Als mol zou ik niet bij deze opdracht willen zitten. In mijn ogen is de kans klein dat deze opdracht veel opbrengt en toch slagen ze hier in...
+je hebt geen invloed op de andere proef. Als mol is het niet zo moeilijk om in het andere team terecht te komen. Denk niet dat de mol hier zit. Ik moet dringend mijn verdachtenlijst aanpassen, degenen die eerst verdacht overkwamen zakken ferm na deze aflevering.
Gebruikersavatar

Cedric23 mar 2020, 13:15

 2834  Uma
Als je in de archeologieproef zit, dan heb je invloed op zowel de archeologie als de feta-beeldhouwwerken.
Als je bij de feta zit, dan heb je enkel invloed op de feta.
Kleine kans dus dat de Mol bij de feta-mensen zit.

Dit gezegd zijnde: Christian doet vrijwel in zijn eentje deze proef slagen, zoals anderen al dan niet letterlijk reeds zeiden. Topidee van die karikaturen. Erg slim aangepakt.