Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Paraceta24 mar 2020, 19:40

 717  Sven
Klaartje schreef:Maar hier kon Salim alles zelf doen, enkel de minotaurus mocht niet ingrijpen (niks doen is dus hier 'meewerken' 🙂 )
In principe zou dit zelfs niet het geval moeten zijn: als Salim los is van het touw en echt snel loopt (cfr. de hartslag van 180), kan de minotaurus nog steeds geprobeerd hebben hem te pakken te krijgen. Het is natuurlijk de vraag of dat helemaal realistisch is, maar in principe zou deze mogelijke sabotage kunnen zonder enige hulp of 'medewerking'/niet ingrijpen tijdens de opdracht.
Gebruikersavatar

Vermoljoen24 mar 2020, 21:07

 2354  Uma
Ik vind de theorie van Klaartje wel geniaal bedacht en het zou wel kunnen, maar ergens lijkt het me toch onwaarschijnlijk... Dat valt toch keihard op dat z'n hartslag 180 is en dat zo nadrukkelijk in beeld brengen?
Gebruikersavatar

Andy Lemmens24 mar 2020, 23:22

 70  Bert
Misschien ook leuk om het aantal hartslag en per kandidaat te bekijken.

Salim krijgt er 800,vindt harpij en keert terug.Uiteindelijk nog 400hartslagen over(kwijt).

Laure ook 800,mist het naamplaatje en wordt gepakt.

Jolien 1100,vindt kerberos,keert terug.

Bart 1400 en hij brengt de lijn Kerberos tot een goed einde.

Christian 1,haalt niks maar was ook onmogelijk.

Alina 1500,vindt echidna,wordt gepakt.

Bart 1399,haalt het juiste plaatje op en wordt uiteindelijk gepakt.

Wat mij vooral opviel is dat Alina na 700 hartslag bij het naambordje Echidna komt en Bart komt daar al na 200hartslagen.

Alina lijkt me niet de mol maar 500hartslagen verschil is wel veel lijkt mij.
Gebruikersavatar

elkemol24 mar 2020, 23:25

 654
Wat mij vooral opviel is dat Alina na 700 hartslag bij het naambordje Echidna komt en Bart komt daar al na 200hartslagen.

Alina lijkt me niet de mol maar 500hartslagen verschil is wel veel lijkt mij.
Was Alina haar hartslag niet sneller dan die van Bart? dan loopt de tijd hier ook sneller.
Door die hartslagen is de tijd 'relatief' geworden...

met 1200 hartslagen aan 120 slagen/minuut heb je 10 minuten.
Bart had de eerste keer een hartslag rond de 70...voor 1200 hartslagen zouden dat 17 minuten zijn

Met een hartslag van 120 zou Alina (als ik goed heb gerekend) 5.8 minuten gedaan hebben om aan het bordje te geraken
Bart heeft er dan met 70 slagen per minuut 2.8 minuten over gedaan.
Dan nog de tijd meerekenen dat men stopt om de hartslag laag te houden. (dit heb ik nu nog niet meegerekend)
Laatst gewijzigd door elkemol op 24 mar 2020, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Andy Lemmens24 mar 2020, 23:38

 70  Bert
Bart zat bij zijn 2de poging ook dicht tegen de 120 slagen per minuut aan dus weinig verschil met Alina.
Gebruikersavatar

elkemol24 mar 2020, 23:40

 654
ik ga het eens allemaal uitrekenen.
Heb jij ook genoteerd hoe hoog hun hartslagen waren?
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 mar 2020, 00:07

 70  Bert
elkemol schreef:ik ga het eens allemaal uitrekenen.
Heb jij ook genoteerd hoe hoog hun hartslagen waren?
Alina vertrekt met hartslag 101,bij het bordje Echidna heeft ze 118,beelden erna telkens rond de 120.

Bart vertrekt met 117,bij het bordje Echidna heeft hij 119,erna ook tegen de 120.

Meer dan 500 hartslagen verschil hoewel Alina met een lagere pols begint.Toch vreemd.

Heb het nog is herbekeken.
Alina krijgt 1500 hartslag en en begint met een hartslag van 101.Wanneer ze bij het bord aankomt heeft ze nog 800 hartslagen over.

Ze heeft dus 700hartslagen opgebruikt m.a.w. heeft ze er +- 5 à 6minuten over gedaan.

Bart krijgt 1399 hartslagen,zijn beginhartslag ligt beduidend hoger (117).Bart komt bij het bordje Echidna met nog 1262 hartslag en over.Hij heeft dus slechts 137 hartslagen opgebruikt.Hij komt er dus aan na +- 1min 15sec.
Wat een verschil 😲
Gebruikersavatar

elkemol25 mar 2020, 00:44

 654
Ik heb een overzicht gemaakt van hoeveel tijd iedere kandidaat had ten opzichte van de hartslagen die ze hadden, en wat ze binnen die tijd gepresteerd hebben.
Dit schema is bij benadering, want we zien niet precies hoe lang de hartslag op een bepaald niveau is. Daarom heb ik een gemiddelde genomen van de hartslagen die ik gezien heb. Ik heb een vet kader getrokken rond deze gemiddelden, per kandidaat en dan berekend hoeveel tijd ze ongeveer gehad moeten hebben.
(ik ben het vergeten te noteren in het schema zelf maar voor de juistheid: de tijd is in minuten en decimaal)
Afbeelding
In principe hadden ze voor deze proef gemiddeld een uur de tijd, met een hartslag van 120 slagen per minuut. Dus 10 minuten per persoon. Deze tijd kon dus bijna dubbel zoveel geweest zijn met een hartslag in rust.
Bart heeft hiervan ruim 25 minuten gebruikt om 1 kaartje binnen te brengen.
Er is ook een spanningslijn zichtbaar.
De rest van de interpretatie laat ik aan jullie over.
Gebruikersavatar

Jimmy25 mar 2020, 08:45

 197  Anke
Er is me nog iets opgevallen bij Laure: toen ze het bordje voorbij liep, bleef de camera even staan en zoomde op dat gemiste bordje in. Als ik zou wandelen met naast mij een cameraman die meeloopt, die dan plots stopt om ergens op in te zoomen, zou ik toch minstens eens kijken in die richting, maar Laure dus niet! Verdacht?
Gebruikersavatar

Andy Lemmens25 mar 2020, 10:04

 70  Bert
Dit bevestigt mijn vermoeden dat Bart niet de mol is.
Hij heeft volgens de berekeningen hierboven 4min meer dan Jolien om de lijn Kerberos binnen te halen en slaagt daarin.

Ook geraakt hij een pak verder dan Alina op de lijn Echidna hoewel hij gemiddeld een minuut minder tijd had dan Alina.

Bart heeft volgens mij de mol te pakken en probeert zichzelf verdacht te maken om anderen naar huis te spelen?

Ook valt de band met Christian op.
Hij en Christian raften in dezelfde boot,hij wilt samen met Christian met de katapult schieten,hij wilt Christian rap opofferen met maar 1hartslag.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2020, 10:21

 8153
jimmy.dedauw schreef:Er is me nog iets opgevallen bij Laure: toen ze het bordje voorbij liep, bleef de camera even staan en zoomde op dat gemiste bordje in. Als ik zou wandelen met naast mij een cameraman die meeloopt, die dan plots stopt om ergens op in te zoomen, zou ik toch minstens eens kijken in die richting, maar Laure dus niet! Verdacht?
Viel mij ook op.

Andy Lemmens schreef:Dit bevestigt mijn vermoeden dat Bart niet de mol is.
Elke zal het niet graag horen, maar ik deel je mening.

Andy Lemmens schreef:Bart heeft volgens mij de mol te pakken en probeert zichzelf verdacht te maken om anderen naar huis te spelen?

Ook valt de band met Christian op.
Hij en Christian raften in dezelfde boot,hij wilt samen met Christian met de katapult schieten,hij wilt Christian rap opofferen met maar 1hartslag.
Of hij dénkt dat hij de mol te pakken heeft. Dat Christian de mol is, kan ik op dit ogenblik nog steeds niet geloven.
Gebruikersavatar

Mola Lisa25 mar 2020, 10:27

 328  Uma
Mola Lisa schreef:Uit het interview met Els :

Heb je zelf ook echt gemold?

Niet echt heel actief of bewust. Ik vind het niet zo erg dat Dorien en ik in de derde aflevering het spel wat ophielden in de bibliotheek, maar omdat de opdracht in het bos niet vlot verliep, maakte dat eigenlijk weinig uit.


Ze hebben dus het spel moedwillig wat opgehouden ... Ik zou "passieve" Dorien toch niet volledig afschrijven.

Nog even over Dorien omdat die bij de meeste onder ons als niet verdacht wordt bestempeld. Niet dat ik direct een mol in haar zie maar wat me wel opvalt is dat de Dorien tijdens de proeven zich op de achtergrond houdt en tijdens de vrijetijdsmomenten dé grote flapuit is (hete sjakosj, gangmaker bij de zumba) zoals ze zichzelf beschrijft in het introductiefilmpje en waardoor ze van zichzelf zegt dat ze geen goede mol zou zijn.

De discrepantie tussen de Dorien in de opdrachten en de Dorien buiten de proeven zet mij toch aan het denken. Ik schrijf haar voorlopig nog niet af.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11