Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mer2828 mar 2020, 23:04

 302
Jay-Lo schreef:Was dit de juiste oplossing? Ik heb de opdracht eergisteren opnieuw bekeken, maar vond er niet echt iets in.
Het is niet de officiële oplossing maar na wat opzoekwerk te doen zou dit normaal de oplossing moeten zijn.
Gebruikersavatar

Mateo28 mar 2020, 23:28

 870
Er zitten nogal wat slangachtigen of wezens met een slangenstaart tussen de monsters: Echidna (een heus serpent, de moeder aller monsters), Hydra, Chimera/Chimaera.

Ik heb ze nog niet allemaal bekeken. Misschien zitten er nog meer bij.

Is Bart niet bang voor slangen?

Maar ook de Harpij zit ertussen: een roofvogel met een meisjesgezicht. Tja.
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2020, 12:41

 1690  Sven
Mer28 schreef:Het is niet de officiële oplossing maar na wat opzoekwerk te doen zou dit normaal de oplossing moeten zijn.
Dan is er op het einde toch nog het een en ander verwisseld geweest. Aanvankelijk stond de dame met grote vleugels bij de sphynx. Bij de verschillende beelden bleef die bij de sphynx staan, maar we konden het eindresultaat niet zien (wat wel het juiste was). Christian wisselde de hondenonderkant, die eerst bij griffioen stond met die bij Kerberos.
Gebruikersavatar

Paraceta05 apr 2020, 22:04

 717  Sven
Salim is dus niet de Mol. Als ik hem was, zou ik met mijn hartslag van 180 toch eens naar de dokter gaan 😂
Gebruikersavatar

Tyflopontika19 apr 2020, 15:22

 121  Sven
Omdat ik in de Jolientunnel zit, probeer ik de no-go's van Bart te herbekijken:
Stel dat Bart de mol is, kan je verschillende zaken doen:
- Goed: U laten vangen in het bos. Maar dat is obvious en je kan niets meer beïnvloeden.
- Beter: Het goed doen en overkomen als goede kandidaat, en het kaartje verkeerd hangen. Maar dat kan opvallen en Christian is gekluisterd aan het bord.
- Geniaal: Kijken welke onderkant al verkeerd staat op het bord (onderkant kerberos bij griffioen), dan deze lijn succesvol afwerken en Christian het kaartje laten plaatsen.

Maar Christian zal dit goed gecorrigeerd hebben, en Bart wil hem met 1 seconde het bos insturen en stuurt hem (en iedereen) aan om zich te laten vangen door de Minotaurus, maar Christian zwicht niet.
Heeft Bart zijn hartslagmeter aan de cameraman gegeven en snel dat kaartje gaan halen?
Gebruikersavatar

julieke.vdw22 apr 2020, 22:35

 106  Uma
Jay-Lo schreef:Dan is er op het einde toch nog het een en ander verwisseld geweest. Aanvankelijk stond de dame met grote vleugels bij de sphynx. Bij de verschillende beelden bleef die bij de sphynx staan, maar we konden het eindresultaat niet zien (wat wel het juiste was). Christian wisselde de hondenonderkant, die eerst bij griffioen stond met die bij Kerberos.
Ik heb deze proef net nog eens bekeken en dit klopt inderdaad. Het valt mij op dat Alina vanaf het begin vd proef een beetje het voortouw neemt wat betreft het plaatsen van de puzzelstukjes op het bord. Er zijn twee paar puzzelstukjes die hard op elkaar lijken: de twee gevleugelde dames en de poten van de griffioen/Kerberos. Door die twee stukjes van bij het begin verkeerd te plaatsen kon de proef al deels mislukken. Indien de foutjes ontdekt werden, waren ze ook nog eens vrij aannemelijk want de plaatjes lijken op elkaar. Wanneer Dorien de omschrijving van de harpij doorgeeft, vermeld ze duidelijk de grote vleugels, dit herhaalt Christian nog eens aan Alina (die op dat moment beiden voor het bord staan), en toch blijven de puzzelstukjes van de gevleugde dames nog een tijd lang gewoon verkeerd staan... Verdacht?

Tijdens de verdenkingen zegt Bart letterlijk: als ik de puzzelstukjes bij elkaar leg, klopt het gewoon. 😃 Misschien had hij wel door dat die gans de tijd verkeerd stonden en dat de proef enkel door de input van Christian (en de dames in de bieb natuurlijk) op het laatste nippertje toch nog slaagde? 😉
Gebruikersavatar

nathan.depotter25 apr 2020, 12:59

 17  Uma
Ik had hierover een aparte post gemaakt maar blijkbaar werd het hier al besproken.

Tijdens het eliminatieinterview van Jolien zien we dat ze een vraag krijgt over hoeveel hartslagen de mol kreeg toegewezen. (zie foto)

Afbeelding

De antwoordopties zijn hier 1, 800, 1000, 1500, 2899 (en de mol speelde niet in het bos).

Deze waarden komen echter niet overeen met wat er werkelijk is toegewezen in de opdracht. Hieronder een overzicht.
Laure: 800
Salim: 800
Christian: 1
Alina: 1500
Bart: 1400 + 1399 = 2799
Jolien: 1100


De 1100 van Jolien staat niet als optie op de vraag , wel 1000. Ook de 2799 van Bart staat er niet, maar wel 2899. Alina kreeg er 1500 en dit staat wel als optie bij de vraag.

Is dit een foutje van de redactie of betekent dit dat Alina de mol is? Mijn excuses als hierover al is gesproken, ik heb er niets over gevonden in deze topic maar het kan zijn dat ik erover gelezen heb.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2020, 13:01

 8153
nathan.depotter schreef:Ik had hierover een aparte post gemaakt maar blijkbaar werd het hier al besproken.

...

Mijn excuses als hierover al is gesproken, ik heb er niets over gevonden in deze topic maar het kan zijn dat ik erover gelezen heb.
Tja...
Voor je een nieuw topic aanmaakt, zoek je toch best eens of er over het onderwerp al iets bestaat.
Gebruikersavatar

nathan.depotter25 apr 2020, 13:07

 17  Uma
Ik ben nieuw op het forum dus ik heb hier geen rekening mee gehouden, sorry daarvoor. Maar zijn we hier iets mee of is dit gewoon een montagefout?
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2020, 13:10

 2834  Uma
Dat is hier inderdaad al besproken, maar ik moet toegeven dat ik ook niet meteen terugvind waar. Ik dacht in het topic met alle montagefouten, maar blijkbaar niet. Ik zoek meteen verder.

En elk geval komt het erop neer dat er bij Bart 100€ te veel staat (2899 ipv 2799) en bij Jolien 100€ te weinig (1000 ipv 1100).
Al de rest klopt wel.

Meer dan waarschijnlijk is het gewoon een fout in de montage..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2020, 21:53

 8153
Addow zal blij zijn!
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11